sneda fingrar

Mina ringfingrar är krokiga. Den sista leden är vinklad så att fingertoppen böjer mot pekfingret. Eftersom bägge ringfingrarna ser likadana ut och min far hade exakt samma utseende på sina så är det ingen skada. Jag har nog ärvt deformationen. Det ar kommit alltmer med ålder.

Tror att jag nån gång förlänge sedan läst att deformationen har ett namn. Nån bukefalist som vet?
Mamma har också sådana händer! Visste inte att det fanns ett namn. Även jag har krokiga fingrar, värst är lillfingret som är S-format.
4DE23D6A-D1A4-4736-B432-628A5419E048.jpeg
 
Mina ringfingrar är krokiga. Den sista leden är vinklad så att fingertoppen böjer mot pekfingret. Eftersom bägge ringfingrarna ser likadana ut och min far hade exakt samma utseende på sina så är det ingen skada. Jag har nog ärvt deformationen. Det ar kommit alltmer med ålder.

Tror att jag nån gång förlänge sedan läst att deformationen har ett namn. Nån bukefalist som vet?


Du får acceptera din gräsliga deformering. Jag kan inte räta ur armbågarna helt (pga medfött syndrom), ska vi bilda klubb?
 
Önskar att denna tråden funnits för ett par år sedan, det hade kanske sparat mig lite av misären att känna mig som en utböling med mina sneda fingrar! :laugh:

Sedan tänker jag rent allmänt - finns det hjälp att få för dem som har stora problem till följd av sneda fingrar?
 
Du får acceptera din gräsliga deformering. Jag kan inte räta ur armbågarna helt (pga medfött syndrom), ska vi bilda klubb?
What!?

Räta ut armbågarna kan inte jag heller. Det kunde inte min far eller min farmor heller så jag vet säkert att det är genetiskt.
 
34202

Har detta ett namn alltså? Mitt lillfinger har alltid sett ut sådär. Andra handens lillfinger är också snett, men inte lika snett.
 
Mina pek, lång och ringfingrar är sneda och mina knölar på handlederna är enorma. Inget jag har ont av men det ser verkligt märkligt ut 😅
IMG_20190801_210931.jpg

Intw lika tydligt på bild som irl.
 

Liknande trådar

Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 294
Senast: Spirax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp