Sneda tänder?

MiaFia

Trådstartare
Kollade min hästs tänder och upptäckte att kindtänderna är sneda :confused: Men inte helt säker på att de ska va så. De är sneda på "diagonalen". Någon som har någon en tanke. Naturligtvis ska jag kontakta "min" vet på mån.

Sv: Sneda tänder?

Förstår inte riktigt hur du menar? Tänderna i underkäken är högre på insidan (mot tungan till) och lägre på utsidan. Tänderna i ovankäken är tvärtom: högre på utsidan och lägre på insidan. Det ska inte vara för brant lutning på dem! Är det detta du menar?

Sv: Sneda tänder?

Japp! Känns som de "lutar" mkt. Men hästen äter bra och ser fin ut för övrigt. Skulle kolla om jag såg några vargtänder och såg sneda tänder isället.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
861
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: trazel
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 397
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka