Snett bäcken indikationer

Smurfmodesty

Trådstartare
Hej

Ni som har/har haft hästar med snett bäcken, hur har ni märkt att något är fel?
Har dom blivit halta, eller kortare i steget, eller bara svagare?

Har en häst som har blivit kortare i vänster bak, och reagerar kraftig på böjt spår i höger varv.
Funderar om det kan vara bäckenet som spökar?
Det är ett varmblod, som tidigare gått på banan.

Vi ska gå igenom honom på torsdag med en equi terapeut, så jag hoppas att hon hittar vad som är fel.

Vad tror ni?
 
hej!!

min totto klarade inte av galoppen och föll ur i böjningar och bytena.
det var då dom börja kolla vad det var med han.
se till att ngn mäter hans bäcken om du misstänker det,och försök komma ihåg om han har skadat sig eller gått omkull som du vet??
 
Ja jag ska kolla det på torsdag.

Så länge jag har haft honom (lite mer än ett år) så har han inte gått omkull när jag varit med. I hagen vet man ju inte riktigt vad som händer :)
Men han har alltid varit lite svag bak, men eftersom han bara gått på travet innan, så trodde vi det var något vi kunde jobba upp styrkan i.
Men nu har vi kommit en bit, och helt plötsligt har det blivit mer markant och det märks att det är något i vänster bak.
Men jag får se vad hon säger, om det är bäckenet som är felet.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 216
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej!! Igår var jag på hoppträning med min häst. Han var superfin hela träningen och positiv, när det var dags för sista banan hade vi...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: krus
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 445
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp