Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Snön är på väg...

L

Lill_Cherry

...och det är snart dags att sko om för vintern. Ponnyn har en förmåga att inte se var hon sätter fötterna och jag börjar oroa mig för klibbsnön och styltor under hovarna.

Finns det någon "skosort" som kan avhjälpa detta problem?

/Lina

L

Lill_Cherry

Går dessa sulor att köpa på en vanlig hästaffär? Eller måste man speciallbeställa på något sätt?

/Lina

Barfota är ju livsfarligt om det är blankis, vilket det rätt ofta är här iaf. :crazy: Och att det är bättre än obroddade skor, men inget som fungerar om man ska kunna motionera hästen...

S

seagullscotch

jag använder snösulor eller olja under hovarna för att slippa alla dessa styltor!! Köp ett par skor som kallas "gildskor". Dom har broddar på som inte går att ta bort å är suveräna! Det är ioch för sig om du inte har en pålle som sparkas i hagen! Men annars tycker jag att dom är kanoners!! :)

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6447 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Nu kom snön och min hovslagare har redan varit här.😥 8 minusgrader och hon står i en hage som har en kulle och en bergsknall. Finns det...
Svar
10
· Visningar
851
Hästvård Min häst som jag har haft i många år och som normalt är en lugn och trygg individ har uppvisat några konstiga beteenden från och till...
Svar
14
· Visningar
1 030
Hästvård ❌ De är en människa i mitt stall som har en nordsvensk som är !!!27!!! År. Veterinären har rekommenderat att ta bort hästen INNAN...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 979
Hästvård Tyvärr så har min häst haft mer problem än han varit bra den sista tiden. Mina tankar har börjat snurra om att är det verkligen rätt att...
Svar
10
· Visningar
979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hund bet familjemedlem hjälp
  • Klippa golden

Hästrelaterat

• Annonsera mera VI
  • Veka kotor och x bent