Snösulor :S

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rigolette
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 716
R

Rigolette

Min medryttarhäst har snösulor. Men hon får enorma snöstyltor i hovarna ändå :S Det blir till is, blandat med spån, hö å annat gegs .. vad göra ? :S Det är väl tänkt att snösulorna ska hindra snön från att fastna .. eller är jag helt ute och cyklar ? :confused: :eek: :o

Sv: Snösulor :S

Om det är längesen skoning så blir det ju lättare styltor fast snösulor.

Jo, det är ju till för att det inte ska bli så, har heller inga problem med det. Kan det vara så som föregående sa...

--------------------------------------------------------------------------------

Om det är längesen skoning så blir det ju lättare styltor fast snösulor

Sen kan det bero på vilken sorts snösulor det är...
Vissa är sämre andra bättre..

Jo, så kan det ju vara, eller ekstremt geggigt eller nåt. Kan ju bero på mycket egentligen...

Är det "mjuka" snösulor med en luftkanal längs skon? Eller är de i hårdare material med bara en kant som går på insidan längs skon?

Den senare är värdelös, den förstnämnda SKA fungera.

Har själv också de med luftkanal och jag tycker nog att de alltid funkar faktiskt.

sök på snösulor här på buke så kanske du hittar en bra gammal tråd. Vet att man kan klibba sönder plast själv (från ex GB glass paket lock) och tillverka egna snösulor som ska funka riktigt bra enligt många. Man klipper givetvis ut så det finns plats för strålen o sen stoppar man in sulan under skon. om jag kom ihåg det rätt

Har du provat det själv, glasslocken alltså, tänkte att det var en nödlösning ifall du inte har riktiga snösulor.

Ja de funkar alltid för mig med, men jag menade att de utan luftkanal INTE funkade alls, förstår inte varför de säljs så folk köper dem i tron att de ska fungera? :crazy:

Vad har du för snösulor då? Tråkit att dom inte funkar:mad:
Själv har jag med luftkanal på. dom funkar super, även fast hon snart ska skos om! :)
1580365.jpg

(ps. Skitig och jodopaxad här =) )

Rigolette skrev:
Min medryttarhäst har snösulor. Men hon får enorma snöstyltor i hovarna ändå :S Det blir till is, blandat med spån, hö å annat gegs .. vad göra ? :S Det är väl tänkt att snösulorna ska hindra snön från att fastna .. eller är jag helt ute och cyklar ? :confused: :eek: :o

Det finns bra och dåliga snösulor:smirk:

Lägg till ett par kronor så fungerarde;)

mazarein skrev:
Vad har du för snösulor då? Tråkit att dom inte funkar:mad:
Själv har jag med luftkanal på. dom funkar super, även fast hon snart ska skos om! :)
1580365.jpg

(ps. Skitig och jodopaxad här =) )

Jag har liknande sulor fast gulaktiga och dem har jag haft vid tre skoningar nu utan några som helst problem...

Vet dock att någon i klubben hade problem med sulor som hela ttiden trillade av. De liksom "tarmade ut" sig under skon

//Lillan

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 421
Senast: mamman
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 218
Senast: Raderad medlem 147980
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 217
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för... 2
Svar
37
· Visningar
6 573
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka