Sv: snygga detaljer till ridbana.
hi hi vad lustigt att jag av en slump råkade titta in i det här forumet (är oftast på distansforumet liksom...) och öppna den här tråden
Jag har faktiskt ingen aning om staketbygget - paddocken var klar när jag flyttade till gården (min man och hans ex byggde den - så jag slapp dessutom vara med och betala *skratt*)
gissar dock att det är 3 meter mellan stolparna och att de är 60 eller 80 mm i diameter. brädorna mellan stolparna kan jag inte uppskatta, men de är ganska böjliga, så de är inte speciellt kraftiga i allafall. Virket är garanterat köpt på den närliggande "brädgår´n", men skulle tro att de vanliga virkeskedjorna har samma material.
...hur långt ner i marken... tja, uppskattningsvis så långt man orkar slå ner dem

Vi brukar spetta och sedan slå ner staketstolp med bamseslägga och jag tror det är så maken har gjort även för paddocken.
Vad jag vet är att allt är gjort i tryckat virke och att vi sedan, efter ett par år, målade staketet med falu rödfärg. Helt klart smidigare med falu än vitmålat, eftersom det blir enklare att underhålla vid ommålning sedan. Jag tycker det blir en trevlig färgklick också