Snygga lädergrimmor! (gärna bilder)

Fashionistan

Trådstartare
Jag är på jakt efter ett par lädergrimmor till min donna! Tänkte dumpa alla mina syntetgrimmor och endast satsa på läder! :d:love:

Jag skulle vilja ha ett par enkla men ändå snygga grimmor till vardags och en lite extra snygg grimma att transportera i då min favvogrimma nyss gick sönder.

Mina krav:

Svarta
Mässings spännen
Inte för "tunga" remmar, vill att dom skall vara eleganta/klassiska! (Inga ardennergrimmor med andra ord!)
GÄRNA att man kan få med broderad namnbricka :d

Och finns det tillhörande grimskaft med kedja är det ännu bättre!

Någon? :laugh:

Sv: Snygga lädergrimmor! (gärna bilder)

Walsh showman säger jag. Finns i svart och med tillhörande grimskaft (som du också kan ha mässingsskylt på om du vill)

32736749.jpg

Vad sägs om Catago? :) Visserligen ingen bricka men svart, mässingspännen och fint läder.
Har tyvärr ingen bild så du får googla :)

Kanske lite klumpig men ack så snygg. Och givetvis med matchande grimskaft :)
Köpt på den lokala ridsportbutiken. Fanns även i svart

32683448.jpg

Det är krokodil imitation om det kanske syns dåligt.

Till min andra häst har jag en specialbeställd, handsydd.. Så kan man ju alltid göra om man vill piffa upp det lite :)
Då får man den precis som man vill ha den. Jag ville ha en brun/silverfärgade spännen med ljusa stickningar i fint läder med matchande grimskaft med kjedja och det var precis vad jag fick :)

Ja Ullared kanske kunde vara något för grimmorna man leder ut och in från hagen med! :idea::laugh:

Jaaa, det får nog bli en specialsydd till transportering när man ska vara lite extra snygg! ;):D

Ullared som någon har sagt har bra lite tunnare (om man kan säga så) och lättare (viktmässigt) lädergrimmor som faktiskt har varit jättebra när man har grimma i hagen.
Annars finns det ju mängder med snygga grimmor på mässorna runt om i landet. Nu är ju iofs Globen den som ligger närmast i tiden :)

Ja den finaste jag hade i fantastiskt läder :love: var ifrån Scandinavium från förra året! :love:
Men den lever tyvärr vidare i Slängdasakerhimlen nu! :(;)

Min hästs vardagsgrimma, har haft den i flera år nu. typ 350 kr hemma på ridsportsbutiken. Svart med vita dekorsömmar på nos & nacke. Fodrad, så den är mjuk & skön :) Lite grov kanske, men jag gillar den :)

31956654.jpg

Broderad namnbricka, fniss.....
Namnbricka kan sättas på i princip alla grimmor. Min butik tar 80 kronor för en standardbricka inklusive text o montering.

Rekomenderar oxå walsh grimmor.

haha de tog ett tag innan jag fattade vad problemet var, la inte ens märke till ngt konstigt! :D men det heter ju graverad!! :idea:

*kl*

Ullareds utbud varierar väldigt. Jag har köpt en kanonfin en gång och ångrar att jag inte köpte fler :p

I transporten har jag en från Equipe. De är små och tajta o storleken och det vill jag ha i transporten. Kalasfin är den :love: Min är dock brun, vet inte om den finns i svart. Köpt på mässa för typ 4 år sedan så utbudet har väl iofs ändrat ;) Superläder och grimskaft med kedja fanns till då iaf.

Graverade plattor går typ alltid att sätta på så länge sidostycket inte är halvrunt eller alldeles för tjockt gissar jag. Jag beställde plattan på plats och har två rader men min hästs mor och far under hans namn :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Jag har precis skaffat mig en Nordsvensk Brukshäst, och han kommer behöva storlek X-full i träns/grimmor. Jag provade Hööks... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 341
Senast: Lydia
·
Utrustning Tänkte leta upp en snygg läder grimma (gärna med tillhörande lädergrimskaft, dock ej kedja) på Gbg HS nästa helg o fixa en graverad... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 351
Senast: attsy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår