Snygga lädergrimmor! (gärna bilder)

Sv: Snygga lädergrimmor! (gärna bilder)

kl
Några av de bästa och snyggaste lädergrimmorna tycker jag är Capriole/Capone, mjuka och fina i lädret och snygga modeller. Väldigt prisvärda också.

*KL*

Kapar tråden lite genom att fråga om ngn vet om min önskegrimma finns att köpa:

Lädergrimma som är ställbar i både nos och nacke, fodrad i nacke och dekorerad med klincher på nosgrimman. Helst i svart läder men mörkt brunt kan också funka. Maxpris 800kr.

Finns den eller får jag fortsätta drömma? :p

Säger också Walsh grimmor, de är helt underbara; mjuka, ställbara, SNYGGA och bara helt perfekta .. de blir bara snyggare och snyggare med åren! Däremot så kostar de ju en hel del .. betalade 850 för min, tillhörande grimskaft med kedja gick på runt 200-300. Men helt klart värt pengarna, detta är dock inget jag skulle ha hemma i hagen ... :D

Jag kan svara för min del, gillar inte alls "sömmarna" som blir mot ffa nosryggen på ofodrade. Gäller både grimmor och nosgrimmor på träns. Antingen fodrat eller en slät läder (nos)grimma :)

Jösses, det har jag aldrig tänkt på :p Jag säger det återigen att Walsh grimmorna är helt överlägsna, de är riktigt mjuka följsamma och fin kvalité, håller i år och dar. Lädret är helt slätt, menar du sömen som håller ihop lädret? Känns inte som hästarna bör känna av de :p

Håller med i överlag, capone har oftast mycket fina grimmor till väldigt bra priser, men på en (jag har köpt flera som jag är MKT nöjd med ska tilläggas!) som jag köpte så töjde sig lädret i ovandelen av själva nosdelen, så efter någon månads användning dagtid i hage sommartid, men med en hel del regn som sig brukar här i sverige, ska tilläggas, så var övre nosremmen bra mkt större än ursprungsstorlek! Hängde och flappade vid näsborrarna, och gick sedan när jag provade att lätt töja ut, att träs ända under mulen.
Måndagsexemplar?
Som sagt, nöjd med de andra grimmorna från samma!

Senast ändrad av en moderator:

Jag har flertalet lädergrimmor från Capone. De finns i alla möjliga utföranden: svarta, bruna, med vitt/svart/brunt/londonfoder, lackade, blingade m.m. och med silver eller mässingspännen.

Jag är mkt nöjda med samtliga mina, de håller för tuffa tag i hagen och är snygga på tävling/träning. Går att köpa på mässorna eller mot beställning och kostar 500;- inkl graverad namnskylt. Tror de brukar kosta ca 350;- utan skylt.

Walsh brukar ha snygga grimmor och superkvalitet, kostar lite mer dock.

Mvh JV

Jösses, det har jag aldrig tänkt på :p Jag säger det återigen att Walsh grimmorna är helt överlägsna, de är riktigt mjuka följsamma och fin kvalité, håller i år och dar. Lädret är helt slätt, menar du sömen som håller ihop lädret? Känns inte som hästarna bör känna av de :p

Yes det gör jag :) Oftast är de ju välgjorda och mjuka, men jag är nojig efter en gammal otrevlig grimma :D

Jag säger också Walshgrimma!
Här är en på en av våra travaråringar. (Fast nu är hon två.)
alfasevitahuvud800.jpg

Hööks har en! I och för sig är det klinchers på sidostyckena också.

Väldigt fint läder för det priset :)

Jag lånar min egen knapp och rekommenderar en grimma till.
Vårt ena fölsto kommer från USA, och hade en grimma med sig när hon kom till oss. Den grimman är från R. E. FENELL COMPANY och är helt underbar. Lädret är mjukt som smör. Huruvida den går att få tag på här i Sverige har jag dock ingen aning om.

Köpte en grimma från Hööks, tror den gick på runt 300 och var från CH .. den är använd ca 10 gånger och färgen på lädret är bortnött på vissa ställen, annars är ju lädret rätt mjukt men jag köper ingen lädergrimma från Hööks något mer iaf, inte nöjd med den för fem öre :p

Liknande trådar

Utrustning Jag har precis skaffat mig en Nordsvensk Brukshäst, och han kommer behöva storlek X-full i träns/grimmor. Jag provade Hööks... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 343
Senast: Lydia
·
Utrustning Tänkte leta upp en snygg läder grimma (gärna med tillhörande lädergrimskaft, dock ej kedja) på Gbg HS nästa helg o fixa en graverad... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 353
Senast: attsy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka