Snygga täcken till hästar med breda bogar.

Sv: Snygga täcken till hästar med breda bogar.

Ja, min är inte snygg direkt. Han är bred överallt. Men täcket blir ju iaf lite för långt nedåt också. Och han är en kortbent liten sak. Så med täcke blir han ett huvud, ett stort täcke med lite längre bak á la släp och hovar. Mkt stilig liten man.;)

:rofl:

Låter som min då!

DSC00384.jpg

Här är min bredrumpade ponny i sitt enda passande täcke :d Tycker inte hon ser så bred ut här dock. Blir värre när hon sätter muskler nu efter vinterträningen med :crazy::p
(Ja hon har levt rövare i boxen, hon får 3-4 kg halm om dagen då höet är för bra för hennes hull :o Och halm är ytterst roligt att sprida ut överallt.)

Senast ändrad:

Det av mina Shirestäcken som är störst i bogen är Eiger, dock så är ju det bara ett 100g regntäcke...

Det finns ett Rambotäcke som heter XL tror jag, gjort för biffiga hästar :) Annars har Horsewear en bogplatta man kan köpa separat och ha till deras täcken, det breddar ju i bogen.

Ett litet tips - om täcket sitter bra i övrigt men är för trångt i bogen kan man köpa en "bogbreddare"/chest expander som man förlänger fronten med. I Sverige har jag sett till både Bucas/Horseware-knäppning och spännen. Ska försöka vaska fram ett kort på min när den sitter på plats på täcket.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 816
Hästvård Jag har den senaste tiden sett en hel del studier som försöker ta reda på om hur mycket av sin egen vikt hästen kan bära. Man verkar... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 292
Senast: VegaL
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 975

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Panik vid dusch
  • Hur lär man sig att leva ensam?
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka