Bukefalos 28 år!

So Perfect? Vad tror ni om honom?

A

Alfina

Har lite funderingar på att använda denna hingst på mitt sto Duchessa accent men vad vet ni om honom? Är det något att ha? Eller har ni några bättre förslag?
 
Sv: So Perfect? Vad tror ni om honom?

Det är ju vettig stam och han är ju snygg, så det är säkert inte helt fel... Verkar få en del vettiga ston också, har ett 50-tal bokningar just nu.
 
Sv: So Perfect? Vad tror ni om honom?

fler som kan tänka sig att betäcka med honom?
 
Sv: So Perfect? Vad tror ni om honom?

Där står ju inte så mycket om prestationerna. T ex hade det varit intressant att se något lopp från hans aktiva tid. Vad var det för skada han fick som stoppade han karriär?

Eftersom de hävdar att han har fantastisk exteriör hade det ju varit kul att se en uppställd bild från sidan i annonsen :)
 
Sv: So Perfect? Vad tror ni om honom?

om du går in på hans sida så finns det rutor på högerkanten som är klickbara. där finns mer info och även bild från sidan :-)
 
Sv: So Perfect? Vad tror ni om honom?

Tack, det var samma bild som jag hittade på hemsidan när jag fick lite guidning :)
 
Sv: So Perfect? Vad tror ni om honom?

Jag hänger på din tråd lite om det är okej?
Har också tittat på So Perfect, men han fick ju inga direkt lysande poäng, som dock ägarna "överklagade". Vet inte hur det gick med det...
Ska åka och titta på honom imorgon på hingstvisning och hoppas det gör mig klokare :D

Ingen som har fler åsikter om honom? Vi kommer förmodligen sälja avkomman och då vill man gärna ha en hingst som är "säljbar".
 
Sv: So Perfect? Vad tror ni om honom?

Om avkomman ska vara "säljbar" så beror det nästan mer på mamman än på pappan.
 
Sv: So Perfect? Vad tror ni om honom?

hör av dig när du titta på honom :-)
 
Sv: So Perfect? Vad tror ni om honom?

Om avkomman ska vara "säljbar" så beror det nästan mer på mamman än på pappan.
Jag tycker ibland att det betalats väl bra för vissa avkommor med bra pappor, men "klena" morsor. I dagens läge krävs det att man har BÅDE en bra mamma och pappa, om inte avkomman är sjukt snygg.

Jag skulle tro att man kommer att få svårt (som det ser ut i år med begränsat antal platser på auktionerna) att få plats på exempelvis auktionerna om man har avkommor efter hingstar som inte är högt värderade. Då får man nog sälja hästen privat.
 
Sv: So Perfect? Vad tror ni om honom?

Givetvis är stoet också viktigt, men henne har vi ju redan så nu saknas hingsten ;) Hon är inget supersto men det finns de som är värre...

Här är hon:
http://blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&lang=swe&trotter=sundbo+monstera

Angående So Perfect så uppförde han sig minst lika bra som de andra och var snäll i boxen. Dock ville ägarna inte springa med honom, pga pågående behandling. Mot vad vet jag inte. Så någon trav fick man inte se tyvärr. Tyckte han såg bra ut exteriört också och stammen är väl ingen att klaga på. Synd att poängen är dåliga. Har bilder och filmer på alla hingstarna som visades. Utöver So Perfect så visades Olimede, Gift Kronos, Red Chili Pirat och Bring Me Back.

Funderar fortfarande på om en avkomma till honom är säljbar (till ett hyfsat pris då).
 
Sv: So Perfect? Vad tror ni om honom?

Givetvis är stoet också viktigt, men henne har vi ju redan så nu saknas hingsten ;) Hon är inget supersto men det finns de som är värre...

Här är hon:
http://blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&lang=swe&trotter=sundbo+monstera

Angående So Perfect så uppförde han sig minst lika bra som de andra och var snäll i boxen. Dock ville ägarna inte springa med honom, pga pågående behandling. Mot vad vet jag inte. Så någon trav fick man inte se tyvärr. Tyckte han såg bra ut exteriört också och stammen är väl ingen att klaga på. Synd att poängen är dåliga. Har bilder och filmer på alla hingstarna som visades. Utöver So Perfect så visades Olimede, Gift Kronos, Red Chili Pirat och Bring Me Back.

Funderar fortfarande på om en avkomma till honom är säljbar (till ett hyfsat pris då).
Du har inte funderat på Enjoy Lavec? Känns blodsmässigt intressant.
"Morbror" Sundbo Lava (och Kastanj) har gått bra. Samma far-morfarskorsning som exempelvis Glen Kronos.

Lindy Lane ger samma far-morfarskorsning som Viola Silas.

Super Arnie har också gått bra ihop med Spotlite Lobell. Bexipop och Confess Arnie för att nämna två av dem...
 
Sv: So Perfect? Vad tror ni om honom?

Du har inte funderat på Enjoy Lavec? Känns blodsmässigt intressant.
"Morbror" Sundbo Lava (och Kastanj) har gått bra. Samma far-morfarskorsning som exempelvis Glen Kronos.

Lindy Lane ger samma far-morfarskorsning som Viola Silas.

Super Arnie har också gått bra ihop med Spotlite Lobell. Bexipop och Confess Arnie för att nämna två av dem...

Det har vi absolut, ändå sen vi köpte henne, men om det skulle trilla ut en hingst så är 50 000:- plus moms lite väl saftigt för vår plånbok så därav går han bort för tillfället. Jag önskar att vi en dag kan använda honom :)

Angående Super Arnie så har vi kikat på sonen Dust All Over som ju är ny för i år. Även kikat på Steinlager och Magnetic Power som har Lady Ann Reed i sina stammar. Börjar få ångest haha :eek:

Sorry för trådkap :o
 
Sv: So Perfect? Vad tror ni om honom?

Jag var också inne på Dust All Over på vårt Spotlite-sto (Confesslite). Men jag tycker han är för dyr, (eller dyr och dyr, men för att vara ny, svensk hingst) i såfall kan man lika gärna ta Super Arnie, som man vet är en bra komination, och som verkligen visat vad han lämnat.
 
Sv: So Perfect? Vad tror ni om honom?

Fast det är ju lite charmen med det hela ;) Att ta en ny ung hingst och hoppas aveln går framåt, men man kan ju också gå på en nit... Hade han varit liiite billigare hade vi nog inte tvekat, nu är ju också detta ett introduktionspris så vet hur dyr han blir nästa år??

Därav har vi nu börjat titta oss omkring på andra nya hingstar som är billigare, men jag vet inte... Hur långt vågar man dra sig? Många av dessa hade ju inte gått igenom med det gamla systemet, däribland So Perfect.
 
Sv: So Perfect? Vad tror ni om honom?

Fast det är ju lite charmen med det hela ;) Att ta en ny ung hingst och hoppas aveln går framåt, men man kan ju också gå på en nit... Hade han varit liiite billigare hade vi nog inte tvekat, nu är ju också detta ett introduktionspris så vet hur dyr han blir nästa år??

Därav har vi nu börjat titta oss omkring på andra nya hingstar som är billigare, men jag vet inte... Hur långt vågar man dra sig? Många av dessa hade ju inte gått igenom med det gamla systemet, däribland So Perfect.
Det finns många billiga hingstar som har både meriter och stam, exempelvis Laddie. En chansning om man tänker sälja, eftersom hans avkommor hinner starta innan man ska sälja. Ska man behålla, så tycker i alla fall jag att han är prisvärd.
 
Sv: So Perfect? Vad tror ni om honom?

Laddie är även han en kandiat ;)

Inga fler som har åsikter om So Perfect?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
666
Senast: bettysmatte
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
7 266
Dressyr HELT teoretiskt resonemang med några konstiga funderingar 😀 Och kasta in era tankar med, hur ni tror det ser ut, upplevs och är. Man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
11 964
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag har en Delaval HCP65 (använd ca 10-15 ggr men haft den 5-6 år). Sist jag klippte så slutade den funka när jag var klar och skulle...
Svar
4
· Visningar
567
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp