Bukefalos 28 år!

Söka dagisplats!

Sv: Söka dagisplats!

gå på kommunens hemsida och leta upp barnomsorg och förskola sen brukar det stå hur man gör :) Vi beställde hem blanketter, sen fyllde vi i och skickade in :)
 
Sv: Söka dagisplats!

Tack för hjälpen, har nu fixat det på nätet. Väldigt smidigt! :)

En liten undran bara, vi har ju inte bestämt exakt när lilleman ska börja på dagis men det borde bli till nästa höst då han är omkring 14 månader, skrev 1/10 men det kan ju bli senare, måste man veta exakt datum?
 
Sv: Söka dagisplats!

Nej men du betalar för platsen från det datumet. Men tackar du nej hamnar du sist i kön (i alla fall här)
 
Sv: Söka dagisplats!

Tack för hjälpen, har nu fixat det på nätet. Väldigt smidigt! :)

En liten undran bara, vi har ju inte bestämt exakt när lilleman ska börja på dagis men det borde bli till nästa höst då han är omkring 14 månader, skrev 1/10 men det kan ju bli senare, måste man veta exakt datum?

Tips 1: Det verkar som att alla kommuner har olika lång kötid. Här får man tex inte ställa sig i kö förrän tidigast 6 månader före man behöver platsen. Har du kollat vad som gäller hos er?

Tips 2 (som du säkert redan har koll på iofs): De kommunala förskorna har sina köer och de privata alternativen har sina egna. Så är det i alla fall här hos oss. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag är åter i arbetslöshetsträsket och ska söka jobb. Samtidigt är jag sjukskriven 50%. Det är svårt att hitta jobb ö.h.t. att söka...
Svar
6
· Visningar
810
Samhälle I stort sett varje dag när jag ska köra hem från jobbet tänker jag på hur gräsligt dålig sikt det är när jag kommer till en gata där jag...
Svar
3
· Visningar
501
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 336
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Jag har många fysiska handlingar som jag granskar på detaljnivå rad för rad i mitt jobb. Tänk kontoutdrag med rader där du behöver...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp