Söka extrajobb sidan om företag?

Molvi

Trådstartare
Tillhör egentligen ungdom men tror jag kan få mer svar här :)

Jag har ett företag som jag arbetar med ca 10-15h i veckan med. Målet är att arbeta med det på heltid om några år men till dess behöver jag ett deltidsarbete.

Det jag undrar är om det är dumt att skriva att man har företag i CV och personligt brev?
Har pratat med några i min omgivning och vissa säger att det är bra, medan andra menar att företaget tänker kanske att jag inte vill satsa fullt ut på dem eller att jag inte har några framtidsplaner hos företaget.

Har haft några extrajobb och företaget fyller upp luckorna mellan dem i CV:t
I personliga brevet skriver jag t ex att "Just nu arbetar jag med mitt företag ca 10-15h i veckan".
Söker bara jobb som som är max 20h/vecka för att vara säker på att jag hinner med både jobb och företag. Såklart inga som är i konkurrerande verksamhet med mitt företag.
 
Sv: Söka extrajobb sidan om företag?

Är det deltidsjobb tror jag bara det är en fördel att skriva med det. Du förväntas inte satsa fullt ut på jobbet utan det hade snarare varit märkligt om du inte hade haft någon sysselsättning på sidan av det.
 
Sv: Söka extrajobb sidan om företag?

Jag skulle inte skriva det i det personliga brevet, såvida inte företaget är en merit för jobbet du söker. Inte för att det behöver vara negativt, utan för att det är irrelevant. Ungefär som att man inte skriver om familj eller hobbys, som inte har med det aktuella jobbet att göra.
 
Sv: Söka extrajobb sidan om företag?

Bonita4
Det är så jag tänker med.

Mabuse
Så helt enkelt hoppa att skriva vad man gör nu om det inte står specifikt i annonsen att man ska ha en annan sysselsättning?
Har en utbildning i handel och personlig service och det är i företaget jag har fått använda det i praktik så när det är ansökan till detaljhandel så skriver jag med det.

Tack för svar :)
Blir att söka några jobb i eftermiddag
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 502
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Tänkte spendera söndagskvällen med att söka nytt jobb :). Men jag blir inte riktigt klok på det här med CV och personligt brev...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Luddig rubrik, jag vet, och jag ber om ursäkt! Jag läste en tråd (på ungdom tror jag) om första jobbet efter gymnasiet. Tips haglade in...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 279
Senast: Blueberry
·
Skola & Jobb Hej, jag behöver lite klartänkta hjärnor på det här problemet, då jag själv har lite....svårt....att bli tillsagd vad jag ska göra...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp