Söka jobb utan "rätt" bakgrund, eller är man dömd att stå utanför?

För att peppa upp den här tråden lite vill jag att ni provar den här tanken:
Tänk på ditt erbjudande, alltså vad du kan erbjuda företaget, din arbetsgivare eller dina kollegor. Det är så lätt att tänka på vad företaget eller arbetsgivaren kan erbjuda dig, att "förtjäna sitt jobb", att tacka och ta emot, att det bara är för företaget att välja och vraka och att den som får jobbet ska vara så himla tacksam när det egentligen borde vara företagen som ska vara tacksamt att du sökte tjänsten och ville jobba hos och med dem.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Tyvärr ser det inte ut som att jag kommer komma in på den utbildningen jag sökte nu till hösten :( Så då blir det ju till att söka jobb...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
9 546
Senast: Pallen
·
Skola & Jobb Risk för rörigt inlägg, men jag känner att jag måste ventilera mina tankar med några andra än familjen. Jag slutade gymnasiet -09 och...
2
Svar
25
· Visningar
2 281
Senast: Turali
·
Skola & Jobb Tillhör egentligen ungdom men tror jag kan få mer svar här :) Jag har ett företag som jag arbetar med ca 10-15h i veckan med. Målet...
Svar
3
· Visningar
707
Senast: Molvi
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 791

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp