Söka jobb, studera och klara livet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fortfarande inte sökt ett enda jobb. Det enda jag gjort har varit att kolla på arbetsförmedlingens hemsida. Jag har egentligen inga förhoppningar alls om att få ett jobb. Jag känner mig förbrukad.

Snart är mars månad slut och det är meningen att jag ska gå upp i 50% i april. Från psykiatrin har jag fått ett formulär att fylla i om mitt hälsotillstånd som jag ska ha med mig till läkarbesöket som är sista mars. Det känns lite knepigt att fylla i den där. Samtidigt som jag ska försöka ta upp saker om varför jag inte kan jobba heltid så är jag efter april förmodligen tvungen att gå till AF för att söka jobb så att jag kommer upp i heltid.

En viss försvårande omständighet med att söka jobb är ju att jag liksom inte kommer till skott med att skriva personliga brev. Men jag måste ju. Hur ska det annars gå?

Och sen om/när jag jobbar heltid, då kommer jag inte ha tid för boendestödet längre. Nu får vi lite gjort i alla fall under den där timmen boendestödet är här. På egen hand får jag ju inte mycket gjort. Så jag ser liksom inte särskilt positivt på att jag ska klara allt själv sen. Mitt hem är liksom hela tiden mer eller mindre förfallet i alla fall, trots nuvarande boendestöd.

När jag tänker på att skriva ett brev till en eventuell framtida arbetsgivare så kan jag inte låta bli att känna mig som en hycklare. Jag har ju inte klarat av att jobba heltid på väldigt länge nu. Vad säger att jag kommer att göra det bara jag får ett annat jobb? Dessutom kan jag inte beskriva mig som glad och positiv, då jag ju har en pågående depression.

Min plan B är att börja studera. Problemet är att hitta en utbildning jag vill gå. Jag kollar regelbundet på kurser som erbjuds av folkhögskolor, men hittar inget som det finns lediga platser på och som jag känner att jag vill gå. Men jag känner mig något tveksam till hur jag ska klara av att studera. Min hjärna är ju så kass numera även om jag på sistone klarat av att läsa lite böcker. Sen brukar det krävas en del fysiska träffar även om man går en distansutbildning och jag vet inte hur jag skulle klara det i dagsläget. Jag har förvisso inte haft så mycket ångest de senaste veckorna, men jag känner mig osäker angående att åka bort.

Framtiden känns väldigt oviss. Och samtidigt orkar jag inte bry mig.
 

Måste du söka jobb på heltid? Även om det står att dom söker 100% så brukar det kunna gå om du skriver att du är intresserad av 80% tex.
 
Antar att du sett denna utbildning? http://farnebo.se/smaskalig-ekologisk-odling/

Tänker på dig när jag läser om den. Fast det var ju det där med träffarna.
Den hade jag faktiskt inte sett. Den lät intressant.

Måste du söka jobb på heltid? Även om det står att dom söker 100% så brukar det kunna gå om du skriver att du är intresserad av 80% tex.
Jag ska söka jobb på 50% eftersom jag har jobb på 50%.
 
Den hade jag faktiskt inte sett. Den lät intressant.


Jag ska söka jobb på 50% eftersom jag har jobb på 50%.
Jag vet inte om du vill jobba hemma eller söker dig utåt, själv har jag kikat lite på möjligheten att jobba med transkibering, kanske ett tips? Såg att de inte söker personal just nu... Här är en länk i alla fall. Obs att jag inte vet så mycket mer om detta än vad som står just här. https://transkribering.nu/soka-jobb/
 
Jag vet inte om du vill jobba hemma eller söker dig utåt, själv har jag kikat lite på möjligheten att jobba med transkibering, kanske ett tips? Såg att de inte söker personal just nu... Här är en länk i alla fall. Obs att jag inte vet så mycket mer om detta än vad som står just här. https://transkribering.nu/soka-jobb/
Jag tänkte mig något annat än att sitta vid datorn då jag inte orkar med det en hel dag i ett sträck.
 
Jag vet inte om du vill jobba hemma eller söker dig utåt, själv har jag kikat lite på möjligheten att jobba med transkibering, kanske ett tips? Såg att de inte söker personal just nu... Här är en länk i alla fall. Obs att jag inte vet så mycket mer om detta än vad som står just här. https://transkribering.nu/soka-jobb/
Vi brukar använda dem på jobbet. De är bra att jobba med. Vet inte hur det är att jobba för dem, dock, men som leverantörer är de bra. De har funnits rätt länge också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
494
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 317
Senast: ameo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp