Bukefalos 28 år!

Söka nytt jobb pga sjukdom/skada

Tikket

Trådstartare
Jahapp. Då var man hos läkaren idag och fick höra att jag behöver söka nytt jobb p.g.a att jag inte kommer klara av belastningen som min nuvarande timanställning innebär.
Så nu sitter jag här funderar på vad sjutton man ska utbilda sig till när man inte längre kan jobba inom vården (som det var tänkt att jag skulle utbilda mig inom)
Ska enligt läkaren ha ett jobb där jag slipper kontinuerligt tunga lyft eller blir för stillasittande (ex kontor)
Så... Nu har jag suttit hela dagen och funderat. VAD FINNS DET ENS FÖR JOBB/UTBILDNINGAR? Där ovanstående kriterier efterföljs.
 
Om du vill fortsätta inom vården så kolla om arbetsterapeut kan vara något för dig, jag pluggade på distans till Luleå universitet. Har jobbat i en kommun i två år och trivs superbra. Ett omväxlande arbete med en blandning av kontorsarbete, fysiskt arbete och mitt i mellan :)
 
Jag är säljare. Vissa pass är tunga då man plockar upp varor men har du bara säljpass är det varesig stillasittande eller tunga lyft.
 
:eek:
Trodde de var typ såna som var med ute på byggen (ibland!) och typ hade "övergripande kontroll" över hur arbetet fortgick där?
Byggingenjörer kan jobba med många olika saker, allt från att jobba ute på byggena till att vara konsult. Alla byggingenjörer jag känner inkl mig själv sitter majoriteten av dagen vid en dator.
 
Jahapp. Då var man hos läkaren idag och fick höra att jag behöver söka nytt jobb p.g.a att jag inte kommer klara av belastningen som min nuvarande timanställning innebär.
Så nu sitter jag här funderar på vad sjutton man ska utbilda sig till när man inte längre kan jobba inom vården (som det var tänkt att jag skulle utbilda mig inom)
Ska enligt läkaren ha ett jobb där jag slipper kontinuerligt tunga lyft eller blir för stillasittande (ex kontor)
Så... Nu har jag suttit hela dagen och funderat. VAD FINNS DET ENS FÖR JOBB/UTBILDNINGAR? Där ovanstående kriterier efterföljs.
Det finns ju jobb inom vården som inte innebär tunga lyft, t.ex sjuksköterska. LSS kan vara en baggis att jobba inom rent fysiskt om man arbetar med väldigt självgående brukare.
 
Jag är socionom. Jobbar med människor som behöver hjälp, sitter sällan stilla länge på kontoret även om det är en del kontorsarbete. Finns otroligt mycket jobb att välja mellan.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 009
Skola & Jobb Jag har ända sedan jag började jobba på reception för ca 2 år sedan känt att det inte var rätt val, men har velat ge det en chans. Min...
Svar
1
· Visningar
1 117
Senast: Eurydome
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Snart har jag varit anställd på mitt nuvarande jobb i fem månader. Fem månader, och jag har ännu inte hittat min roll, min mening eller...
Svar
3
· Visningar
1 136
Senast: Javan
·
Skola & Jobb Skulle vilja byta karriär efter många år inom samma yrke. Jag har en universitetetsutbildning men jobbar idag inte inom det utan i ett...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp