Söker gammal Barn/ungdomsbokserie

Icefire

Trådstartare
Hej allihopa!

Då jag fick suverän hjälp att hitta en gammal svensk film försöker jag nu med en gammal barn/ungdomsbok. Den har tidigare (flera år sedan?) kommit upp i en tråd på Buke om gamla barnböcker och jag blev så glad att någon annan visste vad det var för bok, men glömde självklart att skriva upp namnet. Jag läste boken på 80- eller 90-talet, men har för mig att boken var äldre än så. Tror även att det inte var enbart en bok utan några stycken i en serie. Jag har försökt googla och får fram förslag, men ingen känns riktigt rätt.

Jag har för mig att det utspelar sig på den brittiska landsbygden och den handlar om syskon som bor ensamma i ett gammalt hus/gård med flera husdjur. Jag kommer inte ihåg varför de är ensamma; om det är så att föräldrarna arbetar på annan ort eller om de på sjukhus. Kan ev vara så att de behöver få ihop pengar för att kunna behålla huset/gården, men kan vara en efterkonstruktion. Jag tror att det utspelar sig i en tid före 60-talet, men kan inte svära på det.
 
Ja! dom var jättebra, jag minns böckerna... men inte vad dom hette. Men om jag kommer på det skriver jag det!
 
Det är säkert böckerna om barnen på gården Världens ände du tänker på. Författaren heter Monica Dickens, visst är det hon som har skrivit Follyfoot också?
Det finns fyra böcker i serien: Huset vid Världens ände, Sommaren vid Världens ände, Vintern vid V.ä. och Våren vid V.ä.
 
Tack så mycket för alla svar! Kan mycket väl vara Huset vid världens ände. Har laddat ner den på telefonen och håller på att läsa för fullt.
 
OT men Follyfoot kommer jag ihåg! Steve var så snygg! Och så coolt att Desmond Llewellyn som spelade the Colonel också var Q i Bond-filmerna.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 200
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 131
Senast: warg
·
Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 894
Senast: WBanna
·
Äldre Jag har en lite trasslig historia bakom mig, därför ett hemligt nick. För några år sedan blev jag överfallen av en man som jag hade en...
Svar
10
· Visningar
1 733
Senast: CarEr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp