Bukefalos 28 år!

Söker stor kattlåda!

Sasse

Trådstartare
Starta en sådan här tråd också :p

Jag är på jakt efter en stor kattlåda med huv. Jag söker en låda som kan öppnas upp framtill och som eventuellt kan vikas upp över taket. Hittade en på Supercat, men den verkar aldrig komma tillbaka i lagret så jag försöker hitta någon annanstans. Känns som om det finns massor med mindre lådor, men knappt några större. Den största lådan jag har just nu har storleken: längd 70 cm, djup 56 cm och höjd 27 cm. Något ungefärligt liknande hade varit bra, men den kan vara lite mindre. Viktigare med längd och bredd än djup. Jag kan eventuellt skippa att den kan öppnas upp framtill om det är en rejäl låda, men helst!

Alternativt, ni med stora katter, vad använder ni för lådor till era? Enbart relevant om det inte är en öppen låda ;)
 
Sv: Söker stor kattlåda!

Var tvungen att gå och mäta lådan nu.
Den är
h 42 cm
b 32 cm
d 45 cm

Det kanske är helt normalt, blev bara nyfiken. Har hänt att båda katterna gå in där samtidigt (trots att vi har två lådor) och de verkar få plats :p Två huskatter 3 resp 6 kg
 
Sv: Söker stor kattlåda!

Har en låda från Petmate. Måtten är cirka höjd 47cm bredd 38cm längd 50cm.
Man lyfter enkelt av huven. Med vänlig hälsning
Pudlan
 
Sv: Söker stor kattlåda!

Jag har en Cat It Jumbo. Motsvarar inte riktigt dina krav men kika gärna på den.

Tror det var den lådan jag sökte efter faktiskt, med uppfällbart tak. Köpte en sådan eller liknande idag. Hade gärna sett en större storlek dock, även om min stora katt får plats i den, fast den är något kompaktare än den andra huvlådan jag har. Är inte helt säker på om jag tycker den är i minsta laget.

Har en låda från Petmate. Måtten är cirka höjd 47cm bredd 38cm längd 50cm.
Man lyfter enkelt av huven. Med vänlig hälsning
Pudlan

Det kanske är helt normalt, blev bara nyfiken. Har hänt att båda katterna gå in där samtidigt (trots att vi har två lådor) och de verkar få plats :p Två huskatter 3 resp 6 kg

Jag beställde tidigare en låda som hade bredden 39 cm. Min stora katt kunde knappt vända sig i den lådan :p Så jag behöver något större.

bengeten: Den lådan såg bra ut, samma storlek som den jag har också. Perfa. Minus att man inte kan ta upp taket ;) Men hittar jag inte vad jag söker så är det ett bra alternativ.

Tack för tips :)
 
Sv: Söker stor kattlåda!

Nu hittade jag en stor en på Zooplus' hemsida, Savic Nestor XXL kattoalett, heter den. Kanske kan passa?
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 735
Senast: LaMagia
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 619
Senast: __sofia__
·
Ridning Jag har tränat för en, bland AR-kretsar, känd och hyllad tränare i kanske 3 år nu. Jag sökte upp denna tränare för jag ville lära mig...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 300
Senast: Totola
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 919
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp