Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Jag kan tillägga att Mark todd´s täcke även : 1200 D ripstop(ved det nu betyder :angel: ), att det andas och är teflonbehandlat. Just det, det är 250 g "i det " också ! :D
Ahaaa! Vart kan man köpa det? :) Vilka färger & kostnad? Finns det inte i tjockare än 250 g fyllning?
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Köpte mitt Shires Stormbreaker för under 600kr på Sharpman i förra veckan, de har 15% sportlovsrabatt v 7,8,9 så skynda skynda! :)

Det är otroligt bra kanske jag ska säga oxå... 300gr - tror jag att det är och det sitter uppe mycket bra vid halsen och min stallkompis som är bra på det där med märken säger at Shires passar många hästar.
Ååh! Vart ligger detta varuhus? Aldrig hört talas om faktiskt.. Kan man inte beställa vi internet? :)
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Bucas Irish Turnout Extra! 300g foder, nylonfodrat i hela täcket, fastsydd ej stoppad hals som inte åker på sned (hästar avger ju inte mycket värme från halsen, men den förblir torr), snabbknäppe fram, kryssgjordar, svanslapp, bensnören, andas. Mycket nöjd med mitt!:)
Åh! :) Vart köpte du ditt? Vad kostade det? har du bild?
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

haglunds.s* har ett vintertäcke som stämmer ganska bra på din beskrivning, ngt litet i stl så man bör nog ta en större storlek...min nätta travare som hade 135, där var täcket ngt kort i baken
Ja, jag funderade på det, det verkade faktiskt väldigt bra. Okej, mina pållar har 130 och 135 cm ungf, bör jag ta en större stl då?
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

hippsonshoppen säljer ett sånt täcke som stämmer in på beskrivning (kommer inte ihåg märket på det men inget skitmärke i alla fall) nu på rea, 549kr eller nåt... Inte så snygg färg men för det priset :d

Tror dessutom dom har fraktfritt just nu med


event??
Ja, det hittade jag också. Nej färgen är gräslig, men nåt man får stå ut med! Dessutom har de samma på hööks tror jag, fast dubbelt så dyrt ..
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Menar du Stormcheeta Combo? :) Jag har funderat på det faktiskt. Hoppas det är så bra som det verkar!

Ja, det var det jag tänkte på. jag hde funderingar på att köpa det, men för min del så ville jag helt undvika fast hals, så jag köpte ett termomaster, som jag ska reklamera, för det läckte.

Jag har inte haft ett enda shirestäcke som läckt. Det är grovt och bra tyg i dem med.
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Har ett annat täcke som man också spänner fast med några kardborrar + hake, och jovisst, den hänger bara på boxdörren eftersom spännena är helt trasiga efter X antal lagningar två vintrar. Suck!

Vi köpte thermo-mastertäcket på rea förra vintern på Hööks. Vet ej om de finns kvar.
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Jag tror att det är ett Stormcheeta Combo jag har... Köpte det när jag bodde i skåne, på Flädie Lantmannaaffär. Inte så farligt dyrt, runt 1500:- har jag för mig. Det har hållt utan problem och Wille som är en gigantisk fryslort mår super trots kalla vinterdagar! Vet faktiskt inte var man kan få tag i det här i krokarna. Sist jag köpte ett Shirestäcke var det på Eko:- i Länna.
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

www.exklusiv.nu deras täcken är bara så bra. håller för allt här hemma iallafall det går säkert beställa att man vill ha tjockare, då dom syr dom på plats.
Är din häst rakad på halsen? annars behöver dom inget täcke på halsen då dom knappt släpper ut nån värme där.
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Ja, det var det jag tänkte på. jag hde funderingar på att köpa det, men för min del så ville jag helt undvika fast hals, så jag köpte ett termomaster, som jag ska reklamera, för det läckte.

Jag har inte haft ett enda shirestäcke som läckt. Det är grovt och bra tyg i dem med.
Okej, jag föredrar då fast hals eller ingen alls.. Okey, jag tror jag ska satsa på det täcket ändå! Shires Stormcheeta. :)
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Har ett annat täcke som man också spänner fast med några kardborrar + hake, och jovisst, den hänger bara på boxdörren eftersom spännena är helt trasiga efter X antal lagningar två vintrar. Suck!

Vi köpte thermo-mastertäcket på rea förra vintern på Hööks. Vet ej om de finns kvar.
Jaaa, usch för sådana "lösningar" till täcke! Jag tror jag satsar på ett Shires istället (:
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Jag tror att det är ett Stormcheeta Combo jag har... Köpte det när jag bodde i skåne, på Flädie Lantmannaaffär. Inte så farligt dyrt, runt 1500:- har jag för mig. Det har hållt utan problem och Wille som är en gigantisk fryslort mår super trots kalla vinterdagar! Vet faktiskt inte var man kan få tag i det här i krokarna. Sist jag köpte ett Shirestäcke var det på Eko:- i Länna.
Okej! Vilken färg har du? Jag vet vart det finns nu :)
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

www.exklusiv.nu deras täcken är bara så bra. håller för allt här hemma iallafall det går säkert beställa att man vill ha tjockare, då dom syr dom på plats.
Är din häst rakad på halsen? annars behöver dom inget täcke på halsen då dom knappt släpper ut nån värme där.
Okej, den sidan kan jag kolla in. Nej, mina 2 ponnyer är inte rakade på halsen (bara undertill och halvrakning resten av kroppen), eftersom vi rakade dom nu i år första gången, och inte hade halstäcke till den ena. Men nästa vinter ska dom rakas på hela halsen, och det reas ut rätt mycket vintertäcken nu. Så jag passar på! :)
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Jag har blått med gröna kanter (som alla Willes täcken, har flera Shires ;)).
Kom på att det enda som gått sönder var plastspänne på halsen men det har jag löst med ringar och karbinhakar, håller mycket bra :)
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Åh, det verkar nice! Vilken modell & vad kostade det? Vart köpte du det? Finns det hemsida eller spec. köpställe?

Det heter Mark Todd utetäcke Combo plus och det kostade 1350kr med rabatt (nån kupong i "våran" hästbutik).
Jag köpte det på en butik i umeå. Jag antar att du inte bor här? :angel: Jag tror att dom finns på rätt många ställen men jag lägger in en länk där det finns. Annars kan du ju alltid gå in på google och söka. :)

http://www.topequestrianwear.com/frame.html
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Ahaaa! Vart kan man köpa det? :) Vilka färger & kostnad? Finns det inte i tjockare än 250 g fyllning?

Jag har svarat i inlägget ovan också ;)
Inte det täcket men det kanske finns andra modeller, vad vet jaggamska tjokt men om jag ska vara ärlig så vet jag inte ricktigt hur tjockt mitt täcke är..:o
Men det som är konstigt är att när jag tittar på en annan hemsida så står det att det är 350g tjockt..det är ju b
Det är storrutigt :love:
Jag lägger in en bild..

http://www.henrikssonsridsport.se/page52.html

marktoddtacke1.JPG
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Kollade när jag var i stallet nu, det är ett Typhoon jag har.
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Jag har ett sånt (eller ja två om vi ska vara noga..), dock inte "heavy" modellen utan medium på 200g och regn varianten med 0grams foder.

Dom sitter verkligen kanon, ger inget skav och ger full rörlighet. Det bästa är att det är nåt nylonliknande närmast hästen som det inte fastna nåt hår i alls = täcket håller sig fräscht!
Nackdelen är ju dock att det kostar runt 3000kr... :U

Jag är allergisk mot Shires så det finns inte i min garberob, men jag har ett 300grams med alla funktioner du vill ha som jag köpt på Gekås i Ullared kostade 399:- tänkte köpa det och ha det som extra täcke och sen slänga det efter denna vintern men det är så bra så jag ska skicka det på tvätt och spara det till nästa år :D
Fast hals, bensnören, ger inget skav så det är bra passform, svanslapp och bomullsfoder närmst hästen. Dock finns det kanske inte kvar nu men det går ju alltid kolla annanrs har de säkert nåt liknande. Men nu bodde ju du i uppsala så du kanske inte har vägarna förbi där :angel:

Men kolla på tex tyska E-bay så kanske du kan hitta ett bättre beg Rambo täcke :D
 

Liknande trådar

O
Utrustning Står mellan 2 olika vintertäcken på 400g. Vilket skulle du välja ? 1. Pessoa utetäcke BILD Yttermaterial i 1800 D (dubbelvävt) som...
Svar
13
· Visningar
1 450
Senast: Bison
·
Utrustning Jag såg att Börjes har kvar gamla modellen av Macpro supertäcket (det bronsfärgade med svart/bruna detaljer som var med i förra årets...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Russis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp