Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Jag har blått med gröna kanter (som alla Willes täcken, har flera Shires ;)).
Kom på att det enda som gått sönder var plastspänne på halsen men det har jag löst med ringar och karbinhakar, håller mycket bra :)
Hehe, åh vad nice! ;) Blått & grönt har jag typ på alla täcken med, några svarta. Ja, det är ju kvalitén som avgör lite hära, jag satsar verkligen på det! :)
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Som sagt så tycker jag att det är superbra kvalitet på Shires! Har haft regntäcket till båda hästarna och det var nu i höst de började ge upp vattentåligheten, då har jag ändå haft dem i 5 år. Just nu har Wille ett Shires thermo inne och ett Shires thermo ute ;) Tyvärr är det röd kant på innetäcket men det är arvegods så då kan man ju inte välja, det är rätt märke i alla fall! :smirk:
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Det heter Mark Todd utetäcke Combo plus och det kostade 1350kr med rabatt (nån kupong i "våran" hästbutik).
Jag köpte det på en butik i umeå. Jag antar att du inte bor här? :angel: Jag tror att dom finns på rätt många ställen men jag lägger in en länk där det finns. Annars kan du ju alltid gå in på google och söka. :)

http://www.topequestrianwear.com/frame.html
Okej, tack så jättemycket! Jag tror faktiskt det var det jag hittade på "Sporren" i Uppsala, blev helt kär. Dock kostar det 1800 kr där, får flirta med mamma&pappa.. :)
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Jag har svarat i inlägget ovan också ;)
Inte det täcket men det kanske finns andra modeller, vad vet jaggamska tjokt men om jag ska vara ärlig så vet jag inte ricktigt hur tjockt mitt täcke är..:o
Men det som är konstigt är att när jag tittar på en annan hemsida så står det att det är 350g tjockt..det är ju b
Det är storrutigt :love:
Jag lägger in en bild..

http://www.henrikssonsridsport.se/page52.html

marktoddtacke1.JPG
Alltså GUUUUD vad snyggt det äär! HELT KÄR! Känns ditt täcke tjockt? Eller när det är kallt, har du ett till täcke under det då? Jag hoppas verkligen på ett sånt, så himla fint. Annars blir det shires! :)
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Jag har ett sånt (eller ja två om vi ska vara noga..), dock inte "heavy" modellen utan medium på 200g och regn varianten med 0grams foder.

Dom sitter verkligen kanon, ger inget skav och ger full rörlighet. Det bästa är att det är nåt nylonliknande närmast hästen som det inte fastna nåt hår i alls = täcket håller sig fräscht!
Nackdelen är ju dock att det kostar runt 3000kr... :U

Jag är allergisk mot Shires så det finns inte i min garberob, men jag har ett 300grams med alla funktioner du vill ha som jag köpt på Gekås i Ullared kostade 399:- tänkte köpa det och ha det som extra täcke och sen slänga det efter denna vintern men det är så bra så jag ska skicka det på tvätt och spara det till nästa år :D
Fast hals, bensnören, ger inget skav så det är bra passform, svanslapp och bomullsfoder närmst hästen. Dock finns det kanske inte kvar nu men det går ju alltid kolla annanrs har de säkert nåt liknande. Men nu bodde ju du i uppsala så du kanske inte har vägarna förbi där :angel:

Men kolla på tex tyska E-bay så kanske du kan hitta ett bättre beg Rambo täcke :D
Hehe, okey, det låter fint! :) har du det där röda rambo-täcket fast tunnare? Jag kan kika lite, men inte så troligt att folk vill sälja ett sånt täcke beg. till ett bra pris.. men tack ändå! :) haha, jasså, ligger det ett shires i garderoben iaf? haha! :D
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Okej! :) Jag hör bara bra saker om Shires, helt fantastiskt. Vill verkligen ha det där "Stormcheeta Combo"-täcket på rea, så himla snyggt.

Vad menar du med "tyvärr en röd kant" på innertäcket? :) Syns det utanför utetäcket? Tack för alla dina kommentarer!
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Nä, det syns inte, men jag är så töntig att jag vill ha alla täcken så lika som möjligt ;) Får hoppas på att lilltjejen växer i det så småningom!
Vilket stall håller du till i?
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Det är väl det som är problemet när man vill köpa begagnat - ingen vill ju sälja så bra täcken :D hehe

Alla Rambo plus är vinröda (tegelröd tror jag färgen heter) finns 0gr (light) 200gr(medium) och 370gr (heavy) jag har de två tunnaste...

Köpte istället för det tjockaste ett Rhino STable plus (thermo med hals) 370gr så har hon nåt av de andra två utanpå..
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Nä, det syns inte, men jag är så töntig att jag vill ha alla täcken så lika som möjligt ;) Får hoppas på att lilltjejen växer i det så småningom!
Vilket stall håller du till i?
Hahah, jasså ;) Jag har mina tre älsklingar i ett privatstall vid vårt hus. Våra grannar har det & har byggt det för många år sen. Väldigt skönt faktiskt, egna rutiner & jättestora hagar för sig själv. Lite tråkigt dock utan andra hästintesserade nära. Ligger utanför Knivsta, LÅnghundra heter det. I vilket stall bor du? :)
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Jag och Opus här på Buke delar på ett stall i Rasbokil. Jättemysigt att vara bara vi två och våra hästar :)
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Alltså GUUUUD vad snyggt det äär! HELT KÄR! Känns ditt täcke tjockt? Eller när det är kallt, har du ett till täcke under det då? Jag hoppas verkligen på ett sånt, så himla fint. Annars blir det shires! :)

Ja det känns tjockt men jag kan inte få fram några ordentliga siffror på hur tjockt det egentligen är men jag tycker att den är tjocket. (lagom) Jaa, han har ju sitt stalltäcke under men det är inte särskilt tjockt. Ja´, du får flirta lite med föreldrarna, det fick jag göra också men så här i efterhan har faktist mamma sagt flera gånger att det var ett av våra bästa köp ! :smirk:
Jag håller tummarna för dig ;)
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Ååh! Vart ligger detta varuhus? Aldrig hört talas om faktiskt.. Kan man inte beställa vi internet? :)

OOPPSS!
Har inte varit inne på tråden sen jag svarade... Det går säkert att beställa via telefon om inte annat. sök på google efter Sharpman om du är intresserad fortfarande. Det ligger i Mjölby.

Jag är fortfarande supernöjd med täcket - det ligger superbra och jag har inget att klaga på! Helt otroligt! Annars brukar det ju alltid finnas nåt man skulle kunna ändra på...
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Jag och Opus här på Buke delar på ett stall i Rasbokil. Jättemysigt att vara bara vi två och våra hästar :)
Okej. Ja, det är väldigt mysigt att ha ett eget stall :) Min familj har ju våra tre hästar tillsammans, därav är alla invovlerade/intresserade, så jag rider ju med dom. Härligt härligt!
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Ja det känns tjockt men jag kan inte få fram några ordentliga siffror på hur tjockt det egentligen är men jag tycker att den är tjocket. (lagom) Jaa, han har ju sitt stalltäcke under men det är inte särskilt tjockt. Ja´, du får flirta lite med föreldrarna, det fick jag göra också men så här i efterhan har faktist mamma sagt flera gånger att det var ett av våra bästa köp ! :smirk:
Jag håller tummarna för dig ;)
Hehe, åh det låter fint! :) Ja, eftersom det är mamma som får laga alla hästtäckena (är uppe i en rederlig summa täcken nu), så vill hon ju ha kvalitétstäcken nästa gång. Men hon är ju så snål! Hahaha.. Absolut, det är bara att locka fram det i dom! (; Jag ska tjata och tjata.. tack för tipset iallfall! :D
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Horsewear rambo duo är att rekomendera, men det beror ju lite vilken prisklass du ligger i, men jag tycker att det är värt priset :)
 
Sv: Sökes; vintertäcke med fastsydd hals

Hur gåre, har du köpt nått täcke än ? ;)
 

Liknande trådar

O
Utrustning Står mellan 2 olika vintertäcken på 400g. Vilket skulle du välja ? 1. Pessoa utetäcke BILD Yttermaterial i 1800 D (dubbelvävt) som...
Svar
13
· Visningar
1 450
Senast: Bison
·
Utrustning Jag såg att Börjes har kvar gamla modellen av Macpro supertäcket (det bronsfärgade med svart/bruna detaljer som var med i förra årets...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Russis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp