Bukefalos 28 år!

Sömn och nattmatning

Sv: Sömn och nattmatning

Mmmm jag vet att det känns hopplöst just nu, att inte få sova är jättejobbigt.

Men även om det är svårt att se positivt så är det ju så att det faktiskt kan ändra sig inatt, eller imorgon natt ::).
Jag hoppas verkligen att det blir redan inatt!!:banana:
 
Sv: Sömn och nattmatning

KL

Sen senast: Nu vaknar han ungefär en miljon gånger per natt *suckar* Den där bra natten verkar vänta på sig, men men, tids nog får jag sova igen och gud vad jag kommer att sova! :D
 
Sv: Sömn och nattmatning

Lilla E har också haft några urjobbiga nätter.
Hon går in på 3 veckan på förskolan och jag tror att det är orsaken, för hon är verkligen supertrött men vaknar femhundrasjuttioelva gånger ...
Det jobbiga är ju att gå och lägga sig på kvällen, känna sig supertrött och ändå veta hur natten kommer bli, det är psykiskt pissfanskithelvettesjobbigt.. (avreagerad och nöjd )

Men men det ger väl med sig, jag får sova på studietiden så länge ;) :D
 
Sv: Sömn och nattmatning

*kl*

Våran tvååring började med att sova hela nätter för kanske 3 månader sedan.

Han har sedan jag slutade amma (vid 10 månader) regelbundet sovit över hos mormor kanske 1-2 nätter i veckan i genomsnitt.

När jag beklagade mig för min mamma för några månader sedan att det vore skönt om han slutade dricka välling på nätterna (kunde variera mellan 3-6 ggr per natt) så tittade hon bara frågande på mig.

Hos mormor har han tydligen sovit hela nätter sedan han var lite mer än ett år. Sovatiderna är samma. Somna mellan 20-21 och vakna mellan 06-08. Sover också ca en till två timmar middag på båda ställena.

Men med en stor skillnad hos mormor så sov han hela nätterna i snart ett halvår och hoss oss hade han aldrig sovit hela nätterna. Inte hade mormor gjort något speciellt heller. Han hade bara börjat sova hela nätter.

Tog en till två veckor innan han sov hela nätterna hoss oss också. Mycket gråt och arga tårar. Men det var det värt.

Tydligen är det fenomenet inte helt ovanligt: Att barn sover hela nätterna utan sina föräldrar för det är ju ingen idé att vakna då mamma och pappa ändå inte finns där.

Mvh

Tora
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 662
Senast: G-uldlock
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 308
Senast: Madalitso
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 262
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 367
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lädervård
  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp