Bukefalos 28 år!

Söta parfym

Monkie

Trådstartare
Finns det något sätt/internetsida att leta efter parfym efter innehåll? Jag har några favvodofter som alla kostar en slant och kan heller inte bestämma mig för vilken jag vill ha.

De jag vet att jag gillar är Fahrenheit, Jean Paul Gaultier, red musk och Balahe. Vaniljdoft älskar jag men trött på kommentarer att lukta bulle. Clean warm cotton är ok på andra men inte så god på mig. Gillar inte escadas fräschare dofter, som jag tycker är lite stickiga. Vill lukta mycket och gott! Inte för mycket av något utan bara .... gott ☺

Ttycker många parfymer innehåller något stickande, citrus?, och som jag tycker luktar kattkiss på mig :down:. Fahrenheit är min absoluta favorit men den är så signifikant för just Fahrenheit.

Alla luktar vi ju olika med olika dofter, kanske nån som gillar liknande parfymer som jag som har något tips? Att lukta på affären är svårt tycker jag, tappar luktsinnet efter två och har köpt fel flera gånger. Så..tacksam för lite tips :)

Edit: Autocorrect har varit framme. Rubriken gick inte att ändra i efterhand men ska vara KÖPA PARFYM
 
Jag brukar gå till en butik och fråga om butiksbiträdet har tid för mig sen testar vi oss fram. Hon har bättre koll på vad som går i samma accenter och när du väl har hittat din doft är det svårt att byta. Jag har bytt 2 gånger de senaste 8 åren.
 
@Monkie
Du har redan fått tips på en bra sida, men tänkte att jag kan komma med tipset att när du provar parfymer i butik, så sniffa på kaffe mellan olika parfymer. Det neutraliserar så att man inte blir "doftbedövad". De flesta parfymerier brukar ha burkar med kaffebönor lite här och var :)
Ja, så har jag gjort. Ofta har jag också provat på handleden och gått hem och känt efter. Ändå blir jag inte riktigt nöjd eller känner någon not i doften jag stör mig på . Djungel!
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Jag brukar gå till en butik och fråga om butiksbiträdet har tid för mig sen testar vi oss fram. Hon har bättre koll på vad som går i samma accenter och när du väl har hittat din doft är det svårt att byta. Jag har bytt 2 gånger de senaste 8 åren.
Letar fortfarande efter MIN doft, växt ifrån ren vanilj som jag alltid kört med :(
 
@Monkie
Ah, okej. Jo det kan vara en riktig djungel ibland :)
Därför har jag flera olika favoritparfymer, gillar sällan samma hela tiden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det några doftkunniga här som skulle kunna komma med lite förslag? Jag är på jakt efter någon ny parfym att variera med, stått på...
Svar
6
· Visningar
1 031
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp