Soft supreme Dressyr

Sv: Soft supreme Dressyr

Precis så, fast det är nog fler än två..

Oftast brukar ju fabriken packa flera sadlar i en kartong, billigare frakt, så allra troligast har ju sadeln mellanlandat hos ÅF. Dessutom kan man ju tänka sig att fabriken lägger fakturan i paketet...

ni som köpte denna sadel har ni fått tillbaka pengarna när ni upptäckt att den varit snesydd?

jag har försökt att kontakta återförsäljaren men denna svarar inte längre och jag får inte tillbaka mina pengar vad kan jag görs?

Är sadeln sned ska du ju ha pengarna tillbaka om inte säljaren ger dig en ny sadel samt kompensation för den tid du ha varit utan sadel.
Du får väl kontakta KO i din kommun och be dom hjälpa dig.

okej tack kan jag kontakta KO i kommunen jag bor i nu eller i kommunen jag bodde i när jag köpte sadeln har nämligen flyttat.

och ja jag anmälde sadeln som sne efter 1månad ca efter att jag köpt den till återförsäljaren och man ser tydligt att den är sne då sa hon att jag skulle vänta tills en ny leverans kom då skulle jag å byta in den till en ny.
jag väntade hade inget annat val.
när leveransen kom flera månader senare(red med annan sadel tills dess) så skulle jag lägga pengar emellan??? det ville jag inte då sa jag att jag får hellre tillbaka pengana då. men icke, då skulle jag helt plötsligt få tillbaka mindre pengar än jag köpt den för + mindre pengar för frakten???
sen har hon inte hört av sig efter det då jag ville ha tillbaka pengarna.

har testat att maila Konsumentverket i kommunen jag bor i men de svarar inte vet inte om jag bör ringa hit eller till kommunen jag bodde i förut.?

usch detta är verkligen inte roligt återförsäljaren verkade så trevlig fram tills att jag ville byta ut sadeln och ha pengarna tillbaka:(

nej en ny sadel skulle hon aldrig ge utan då skulle jag istället få lägga pengar emmellan för en exakt likadan sadel:( och ingen kompensation för tiden jag var utan och fick rida barbacka.
fick ju tag i en annan sadel till slut men den ja köpt av henne ligger ju bara och skräpar.
och alla mina pengar brinner inne.

Det låter ju inget vidare med sadlar som är snesydda när man får dom, hand funderat lite på denna modellen men nu blev jag väldigt tveksam :crazy:

Är alla sadlarna snesydda eller är det ngn som har fått en mer lyckad sadel?

Inte för att avskräcka eller så, det finns säkert de som haft mer tur med både ÅF och sadelmodellen än de jag känner till.

Men jag har hört flera som tycker att ÅF varit otrevlig och oärlig när de haft problem med att deras leverade sadel varit sned.
(går ävan att läsa på andra forum)

Det finns säkerligen många SSdressyr som inte är snedsydda och säkert många som haft tur med ÅF och det hela har gått trevligt till.
:)

OBS, detta är inte menat som ngt illa om ÅF, jag har ingen personlig erfarenhet av denne, men jag skriver bara det jag vet att andra råkat ut för. Som sagt, du får väl ringa och prata med denne och bilda din egen uppfattning :)

Det bästa är nog att åka dit om du ska köpa
(nu vet jag iofs inte var du bor) för då kan du se direkt om den är sned och isf avstå från köp.

Jag vet iaf vilken tjej jag ska kontakta (om hon fortfarande säljer då)när jag ska köpa bomlöst, och den dagen blir det troligast en ST island
(bara det att det dykt upp en massa krångel med hus och bil så jag har inte haft råd ännu)
Jag vill ju inte boka nån förrän jag vet säkerligen att jag har råd.

Ewelina: Jag har köpt tre ss dressyr från ÅF och alla har varit korrekt sydda. Men jag sa också till innan köp att jag hört om felsydda sadlar därifrån och att jag önskade en korrekt. ÅF har varit mycket trevlig hela vägen.
/Sessiagh

Ewelina: Jag har köpt tre ss dressyr från ÅF och alla har varit korrekt sydda. Men jag sa också till innan köp att jag hört om felsydda sadlar därifrån och att jag önskade en korrekt. ÅF har varit mycket trevlig hela vägen.
/Sessiagh

Vad bra!! :)
Kul att få höra att det funkat bra också.

Det är lite tråkigt när man får höra mycket tråkigt om en ÅF eller en butik, men det klart, ibland får man bara höra det bra eller det dåliga. :(

Jag hade tänkt köpa en sak ifrån den ÅF men blev jätteosäker när jag läst om så många (och pratat med några) som vart onöjda.

Och för varje en som är nöjd med produkt och ÅF så känns det som att man kanske vågar prova ändå.:)
(nu är det iofs ingen dyr produkt jag tänkte köpa, men ändå..)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
327
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
342
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka