Bukefalos 28 år!

M

Mallory

Nu vet jag inte om jag har lagt det här i rätt forum. Men jag försöker...

Utanför stallet så har bonden även höns, och han ger dom soja i "korniga" bitar. När jag skulle stänga stalldörren som är lite "knepig" så stack min lilla häst ner huvudet i sojan och börja käka.

Tror ni det är farligt för honom? Han åt väl 2"tuggor" av det. Men jag tänkte eftersom att det har legat ute och (jäst)? :confused:
 
Sv: Soja:/

jäser soja?

nej jag tror annars inte det är farligt 2 tuggor är inte så mkt, är han vädigt känslig kanske han blir lite lös i magen.
Min häst får 1/2 kg sojamjöl varje dag.
 
Sv: Soja:/

jäser soja?

nej jag tror annars inte det är farligt 2 tuggor är inte så mkt, är han vädigt känslig kanske han blir lite lös i magen.
Min häst får 1/2 kg sojamjöl varje dag.

Nej jag vet inte om det jäser , just därför ett frågetecken efter...
Jag tänkte eftersom att hönsen har ätit av det så kanske det kan va nån slags sjukdom, han har inte reagerat på det, inte blivit lös i magen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 100
Senast: Amaranthe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 702
Senast: Takire
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 542
Senast: nilie
·
Hästvård Hej allihopa! Behöver lite hjälp.. Kan ju börja med att jag tagit träckprov för alla sorters mask och det var inget.. Kollat tänder...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp