Sökt utbildning

Jag har sökt en utbildning, och nu blivit kallad på möte för vägledning.

Vad menas med det?
Går inte att svara på när man inte vet vilken typ av utbildning du har sökt. Även om man visste det så skulle man bara kunna gissa. Det bästa svaret får du av de som arrangerar utbildningen så vänd dig dit med din fråga.

När jag sökte en yrkesutbildning som redan startat men hade platser kvar så blev jag "intervjuad" över telefon som avslutades med "du är inofficiellt antagen men jag gör i ordning papper nu och e-postar. Skriv under och e-posta tillbaka och packa en väska och kom hit så fort du kan"

Jag gissar att hade jag ansökt i tid samt om det var fler ansökningar än utbildningsplatser så hamnar man på intervju/samtal så de handplockar de mest lämpliga efter det?

I min utbildning/ intervju över telefon, ville de bara veta min tidigare erfarenhet inom området. Men såklart då de hade platser över hade nog vem som kunnat få komma med

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
764
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 804
Senast: Kakis
·
Skola & Jobb Skall inte journalister skriva korrekt svenska i våra tidningar? Är inte det del av deras utbildning? Jag ser felaktig grammatik och... 7 8 9
Svar
173
· Visningar
4 943
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka