Vård Soleksem på vita ben

Tillgängliga prefix: Visa alla Vård Foder

Blyger

Trådstartare
@TheRedLightning någonting åt det hållet, men inte alls så illa, mer som bild två och några få krustor som på första bilden.

Hade du något över honungen eller kletade du på som den var?

@TheRedLightning någonting åt det hållet, men inte alls så illa, mer som bild två och några få krustor som på första bilden.

Hade du något över honungen eller kletade du på som den var?
Det var någon sårsalva med honung i, minns tyvärr inte va den hette. Veterinären rekommenderade den, tror det funkar lika bra med helosan eller annan salva för sår. Viktigaste är nog tvätten.

Blyger

Trådstartare
Uppdatering; sockarna har hjälpt och hästen har inte blivit sämre, något ben har istället fått mindre besvär :) smörjer fortfarande som komplement.
@Rie

IMG_20190708_194430.jpg

Vi hade en ponny som brände av sig allt på alla fyra benen med höga strumpor + sin lykta. Det var p.g.a. vild/ falsk palsternacka som jag upplever inte många har koll på vad det är.
Tidiga år har hästar gått där utan relativt lite problem, mycket mark med lite växter, men han fixade inte det alls.
Vi har haft fruktansvärda problem i år på två fuxar m mkt vitt! Bränt sönder mular och mugg och rasp på alla ben! som fortfarande inte läkt på en av hästarna :( !! Hade ingen aning om Vildpalsternackan o precis som du upplever jag att folk inte känner till den. Den finns i MASSOR längs vägrenarna o sprider sig o fröar. Kontaktade trafikverket för att be dom putsa tidigare ! Får jag fråga hur ni läkte benen? Aloe fungerade bra på mularna upplevde vi. Smärtstillande också. Muggen kämpar vi m. Haft Ottomax i flera omg.

Hästdiskussioner nu

Övrigt-diskussioner nu

Dagbok

• Tristess

Radannonser

Hästnyheter

Bukefalos

• Inga notiser