Bukefalos 28 år!

solocomb, trimkniv?

beauspirit

Trådstartare
min häst ryckte jag manen på första gången för lite mer än en månad sen och då brydde han sig inte speciellt.

jag gjorde den inte direkt jättekort för jag kände att han började tröttna då jag stått ett tag eftersom han hade lång man (inte så jätte men kankse 25 cm).
tänkte att jag rycker det lilla sista biten sen.

men nu vill han inte alls han tycker det är jätteobehagligt och bara skakar på huvet och sen flytar på sig hela tiden.
det går bara inte :(.
jag vill då inte utsätta honom för det heller när han tycker det är obehagligt.

så funderar då på att istället använda en sån där solocomb (trimkniv) från hööks, funkar dom??

annars vad ska jag göra?
jag har försökt att rycka efter ridpass då porerna är mer öppna men samma resultat.
:(
 
Jag brukar fuska. Om inte hästen har väldigt tjock man kan du klippa den så lång som du vill ha den. Sedan klipper du uppåt i manen, så ser den ryckt ut. Ingen som ser skillnad, och du slipper bråka med din häst.
 

Liknande trådar

Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 471
Senast: Pancakes
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 557
Senast: Lisa2014
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 114
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 143
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp