Somerset ridhjälm

Sv: Somerset ridhjälm

jag har, eller ja, mor köpte den till sig när hon fick för sig att hon skulle börja rida med mig ut på mina ena ponny ett tag, hon skrittade nog ut en gång, sen fick jag ha den hjälmen ett tag efter att jag hade krachat min... men det var ett par hjälmar sen det...

Det är den oxå. Sen så har jag stort huvud oxå vilket inte direkt gör saken bättre.

Ja lite funderingar ja. :D

Därför vore det bra om alla sa vad dom tyckte om hjälmen! ;) Såg att hippsonshopen hade den i den fantastiska färgen brun :angel:
Hur är stl, är den väldigt tung jmf med ventilationshjälmar?

Provade en Somerset igår. Uppenbarligen passade den inte min huvudform så bra eftersom jag var tvungen att gå upp ända till strl. 60 (har 56 i min nuvarande C.O) för att få ner den på huvudet. När den väl satt på var den väldigt bekväm och jag reagerade på att jag tyckte den kändes väldigt lätt (möjligen inte jämfört ventilations/hopphjälmar, men jämfört med andra dressyr/sammetshjälmar). Att jag sedan inte såg riktigt klok ut är ju en annan femma :smirk: men det har naturligtvis mest att göra med att jag behövde så stor storlek. Men vi har ju alla lite olika form på skallen så om den passar så tycker jag det är en snygg modell av sammetshjälm (till ett bra pris dessutom).

*KL*

Jag har en somerset som jag köpte för 100 år sen. Jätte bekväm och jag har svårt att hitta en ny hjälm. Fast det behövs verkligen. Har tänkt köpa en ny somerset och ha när jag tävlar dressyr men en ventilations hjälm när jag rider för övrigt. Får se hur jag gör.

Ja vilka bakben hon hade, inte ofta man ser en sån fin ponny... :love:

Nancy; oj det var lite skillnad i stl :D. Men stl kan ju variera från märke till märke också såklart. Jag har en Eurolite nu som jag har 56 i, men dom är ganska stora i stl har jag för mig..

jag har, en marinblå:)
Har haft den i många år, lite blekt förvisso men inte ALLS som de som visats upp i den här tråden:eek::D

jag har, en marinblå:)
Har haft den i många år, lite blekt förvisso men inte ALLS som de som visats upp i den här tråden:eek::D

Jag vet inte, men jag kanske fått ett måndagsex? :D Men i efterhand är jag jättenöjd med att den bleknat, för det blev en snygg nyans och den passar till mina ridskor och chaps :)

Jag har en! En grön!!:D Det var ju jättepopulärt för ca 10-11 år sedan, så min hjälm är såpass gammal... Min är ff fin på utsidan, färgen har hållt sig bra, och sammeten är ff fin. Inte skön dock, men kan ju ha ändrat sig över åren...

*kl*
Jag har en grön. Har inte använt den på ca 2 år. Passar inte min huvudfrom längre. den är som nästan ny så jag tänkte slänga ut den på tradera. /Lina

6736437.jpg

ursäkta minen och påpälsningen:rofl:

Jag har en blå Somerset som inte har blivit blekt trots några år på nacken. Jag tycker inte att den är bred, jag köpte den för att de flesta andra hjälmar var för breda för mej. Inte tung heller.

*lånar tråden lite*

Är sugen på att köpa en brun somerset, men jag hittar inga bilder på just bruna. Svarta, marina och gröna... men inga bruna. Kan ingen som har en brun lägga upp en bild så man kan få se nyansen!? :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
430
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Hedwig
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·
Utrustning Hej, Funderar lite på hur ni andra har det med försäkring som täcker ridhjälm? Tänker främst när man inte uppsöker vård men ändå känner...
Svar
14
· Visningar
1 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka