Sommar ponny drömmen!

Hej!
Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks tråd om det här så att jag kan skriva om hur det går och om jag kanske för bereder och så :heart
Och det som kommer att hända i sommar är att jag kommer att ha en sommar ponny! :love:
Det är nog ganska så många som vet vem jag är efter som att jag nyss av slutade mitt andvändar konto här. Men efter som att dethär är en JÄTTE BRA ny het för mig och jag känner ändå som att jag har ganska så många "bukefalos vänner" så vill jag få berätta om det! För att jag tycker att man blir ännu gladare om man får dela det med andra som kanske också blir glada för det osv!
Men om nån inte vet så:
Jag heter Livia och jag är 17 år. Jag bor på ett hvb hem som är världens bästa! Jag har rullstol nu men när jag var mindre så hade jag inte det och då hade jag egna ponnysar och tävlade i hoppning. Men sen har jag lite som börjat om nu på en ridskola fast jag rider para ridning så har special sadel och med hjälpare osv. Vi har även några hästar på hvb men tyvär så är ingen av dom vana med ryttare som har sämre balans och styrka och sånt sommig. Iallafall så den av ponnysarna som jag har ridit mest på ridskolan som även är denenda som jag har galopperat med nu :heart Hon ska inte gå på bete på sommaren så då fick vi frågan om jag ville låna henne i några veckor och SJÄLV KLART så ville jag det!! :love:
Jag är sååå glad och tack sam och stolt att JAG fick frågan!! Även fast jag har rullstol och jag är INGET proffs osv. Men jag tror att det är för att dom vet att hon kommer få det väldigt bra här och att vissa av personalen är också häst kunniga och att jag är jätte noga och så och att hon kommer få lugna sköna rid turer i skogen efter som att det är iprincip detenda som jag klarar med ridningen. Så det är ju ingen risk att det blir massa bus ridning och så!
Men ja från midsommar ungefär och tills i slutet av juli eller början av augusti så kommer hon få ha sommar lov hos mig :heart Och OM det skulle bli nåt o väntat så att jag inte bor kvar på hvb då så kommer hon få bo i samma stall som mammas ponny så då kommer jag att rida med mamma isåfall :heart Och ifall jag bor kvar så har vi planerat att mamma ska komma dit nångång med sin ponny så kan vi rida ändå :heart
Jag har ridning på tisdagar så nu kommer jag att träna STEN HÅRT för att känna mig säker med att rida själv i skritt iallafall. Och gärna att kunna komma upp och av själv men om jag be höver hjälp med det så är inte det nåt jätte problem heller.
Så min tanke med denhär dagboks tråden är att jag kommer skriva om hur det går på ridningen till sommaren. Och även om jag gör nåtannat som handlar om det liksom.
Men dethär kommer vara den ENDA tråden som jag kommer skriva nånting i för att jag lämnade ju bukefalos för en andledning. Men dethär var liksom FÖR stort och possitivt så jag ville verkligen få skriva om det! Men justnu så kommer min mamma att lägga upp inläggen för att jag har inte ens lösen ordet justnu. Och jag tror att det är bäst så justnu för att jag ska inte börja vara här såmycket iallafall. Utan justnu så blir allt genom mamma eller som nu att vi gör dethär till sammans nu när jag har hem besök :heart Så det blir kanske inte såmycket nu förutom efter ridningen på tisdagar. Men i sommar kanske jag kommer skriva själv varje dag för då är det ju mycket mera att skriva om!
Men ja jag hoppas att ni som läser dethär också blir glada för min skull iallafall och att ni också kommer ha en bra vår och sommar! :heart
/ Livia
 

Jag har ingen aning om vem du är men jag minns lyckan de gånger jag hade en sommarhäst innan jag skaffade egna. Vad roligt att du blivit tillfrågad och att det löser sig med både uppstallning och hjälp. Lycka till. :up:
 
Åh vad kul och härligt Liva, vad roligt! Är övertygad om att ponnyn kommer att få en alldeles toppenbra och fantastisk sommar med dig du som verkligen bryr dig om alla djur och är en fantastisk djurvän. :heart Verkligen det bästa sommarlovet för både dig och ponnyn! :) Tack för att du delar med dig till oss här på buke och fint att du kunde hitta ett sätt att berätta för oss som fungerar för dig genom din mamma :) .
 
Jag blir så glad att jag gråter av att läsa den här tråden, blir överlycklig för din skull, vilken fantastisk hästsommar du ska ha Livia :heart
 
Idag så hade jag ridning och jag hade den ponnyn som jag ska ha i sommar ❤️ Och jag red först lite övningar i skritt typ o lika storlek på volter och att hitta balansen liksom. Och då gick ridläraren vid mig men BARA hon. Och ändå tänk skillnaden att förut så hade jag en ledare och en som gick på varje sida och HÖLL I mig i skritt. Och jag tyckte ÄNDÅ att det var jätte svårt och läskigt att svänga. Och nu så kan jag rida SJÄLV att ingen leder ponnyn ingen håller i mig eller nånting. Utan ridläraren gick ganska så nära bara men jag red SJÄLV. Det var liiite läskigt med en liten volt men det gick ändå bra.
Och sen galopperade jag några lång sidor. Och detsista så stog ridläraren i slutet på lång sidan så red jag hela varvet HELT själv och galopperade till vid henne. Men ja det var JÄTTE kul!! Och jag är iallafall VÄLDIGT stolt hurmycket fram steg som jag har gjort i ridningen och att det känns så säkert med den ponnyn nu ❤️ Okej att jag har en special sadel som är som en stor sån ponny puta som shettisar brukar ha. Så jag har ju mera stöd från sadeln och den ponnyn har JÄTTE mjuk galopp men ändå! Men jag skulle nog inte våga galoppera på nånannan häst eller ponny nu iallafall men jag hoppas att jag kommer kunna det nångång i fram tiden.
Men ja sen så pysslade jag lite med henne och myste bara ❤️
 
Idag så hade jag ridning och jag hade den ponnyn som jag ska ha i sommar ❤️ Och jag red först lite övningar i skritt typ o lika storlek på volter och att hitta balansen liksom. Och då gick ridläraren vid mig men BARA hon. Och ändå tänk skillnaden att förut så hade jag en ledare och en som gick på varje sida och HÖLL I mig i skritt. Och jag tyckte ÄNDÅ att det var jätte svårt och läskigt att svänga. Och nu så kan jag rida SJÄLV att ingen leder ponnyn ingen håller i mig eller nånting. Utan ridläraren gick ganska så nära bara men jag red SJÄLV. Det var liiite läskigt med en liten volt men det gick ändå bra.
Och sen galopperade jag några lång sidor. Och detsista så stog ridläraren i slutet på lång sidan så red jag hela varvet HELT själv och galopperade till vid henne. Men ja det var JÄTTE kul!! Och jag är iallafall VÄLDIGT stolt hurmycket fram steg som jag har gjort i ridningen och att det känns så säkert med den ponnyn nu ❤️ Okej att jag har en special sadel som är som en stor sån ponny puta som shettisar brukar ha. Så jag har ju mera stöd från sadeln och den ponnyn har JÄTTE mjuk galopp men ändå! Men jag skulle nog inte våga galoppera på nånannan häst eller ponny nu iallafall men jag hoppas att jag kommer kunna det nångång i fram tiden.
Men ja sen så pysslade jag lite med henne och myste bara ❤️
Wow! Vilka framsteg du har gjort!
 
Så himla härligt med dina framsteg och hur då gått från att ha både ledare och nån som håller till att galoppera hela varv. Helt fantastiskt :heart vilken härlig sommar ni båda har att se fram emot
 
Idag har jag hem besök igen :heart Så jag och mamma har varit i stallet igen hos hennes ponny. Vi bara fixade stallet och pysslade med P men det var iallafall mysigt :heart
Men jag in såg en sak att förmig så funkar det MYCKET bättre med en mindre ponny. Alltså ifall jag skulle ha en egen eller nåt i fram tiden. P är en stor d-ponny så hon är ju inte såå stor egentligen men ändå så bara känns allt som STORT med henne. Men ridskole ponnyn som jag ska ha i sommar är en c-ponny och det är mycket mera lagom förmig känns det som.
Så OM jag nångång i fram tiden skulle ha en egen häst igen som jag VILL ha nångång. Men då skulle jag vilja ha en exmoor ponny eller en fell ponny. Eller en dartmoor ponny men jag är nog för stor för dom. Men jag kollar på youtube nu från en familj i England som har blandannat en dartmoor och den är SÅÅÅ fin! Och dartmoor är ju iallafall vanligare i Sverige motför fell ponny och exmoor ponny och i England så rider även vuxna dartmoor ponnys ibland men dom kanske är ganska så små. Men ja fell ponny är c-ponny iallafall så dom är lagom i storlek. Och exmoor är b-ponny men dom är VÄLDIGT vikt bärande! Jag läste nånstans att dom kan ridas av mellan stora vuxna i en hel dag. Och att domflesta kan ha ryttare som väger ungefär 65 eller 70 kg så då skulle tillochmed min mamma kunna rida en sån med vikten. Fast hon är såklart för lång men ändå så dom är VÄLDIGT maffiga och så!
Menmen det är ju lååångt i fram tiden iallafall tills att jag kan ha en egen ponny igen. Men NÅN gång så ska jag iallafall och då är det nån av dom raserna som jag vill ha :heart🇬🇧🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿
Nu längtar jag tills tisdag när jag har ridning igen!
 
Idag har jag hem besök igen :heart Så jag och mamma har varit i stallet igen hos hennes ponny. Vi bara fixade stallet och pysslade med P men det var iallafall mysigt :heart
Men jag in såg en sak att förmig så funkar det MYCKET bättre med en mindre ponny. Alltså ifall jag skulle ha en egen eller nåt i fram tiden. P är en stor d-ponny så hon är ju inte såå stor egentligen men ändå så bara känns allt som STORT med henne. Men ridskole ponnyn som jag ska ha i sommar är en c-ponny och det är mycket mera lagom förmig känns det som.
Så OM jag nångång i fram tiden skulle ha en egen häst igen som jag VILL ha nångång. Men då skulle jag vilja ha en exmoor ponny eller en fell ponny. Eller en dartmoor ponny men jag är nog för stor för dom. Men jag kollar på youtube nu från en familj i England som har blandannat en dartmoor och den är SÅÅÅ fin! Och dartmoor är ju iallafall vanligare i Sverige motför fell ponny och exmoor ponny och i England så rider även vuxna dartmoor ponnys ibland men dom kanske är ganska så små. Men ja fell ponny är c-ponny iallafall så dom är lagom i storlek. Och exmoor är b-ponny men dom är VÄLDIGT vikt bärande! Jag läste nånstans att dom kan ridas av mellan stora vuxna i en hel dag. Och att domflesta kan ha ryttare som väger ungefär 65 eller 70 kg så då skulle tillochmed min mamma kunna rida en sån med vikten. Fast hon är såklart för lång men ändå så dom är VÄLDIGT maffiga och så!
Menmen det är ju lååångt i fram tiden iallafall tills att jag kan ha en egen ponny igen. Men NÅN gång så ska jag iallafall och då är det nån av dom raserna som jag vill ha :heart🇬🇧🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿
Nu längtar jag tills tisdag när jag har ridning igen!

Vad mysigt det låter 🥰. Ja vad jag förstått är fell och exmoor betydligt mer viktbärande än dartmoor 😊. Vad roligt att du längtar till nästa ridning och stallmys 😍.
 
Idag har jag hem besök igen :heart Så jag och mamma har varit i stallet igen hos hennes ponny. Vi bara fixade stallet och pysslade med P men det var iallafall mysigt :heart
Men jag in såg en sak att förmig så funkar det MYCKET bättre med en mindre ponny. Alltså ifall jag skulle ha en egen eller nåt i fram tiden. P är en stor d-ponny så hon är ju inte såå stor egentligen men ändå så bara känns allt som STORT med henne. Men ridskole ponnyn som jag ska ha i sommar är en c-ponny och det är mycket mera lagom förmig känns det som.
Så OM jag nångång i fram tiden skulle ha en egen häst igen som jag VILL ha nångång. Men då skulle jag vilja ha en exmoor ponny eller en fell ponny. Eller en dartmoor ponny men jag är nog för stor för dom. Men jag kollar på youtube nu från en familj i England som har blandannat en dartmoor och den är SÅÅÅ fin! Och dartmoor är ju iallafall vanligare i Sverige motför fell ponny och exmoor ponny och i England så rider även vuxna dartmoor ponnys ibland men dom kanske är ganska så små. Men ja fell ponny är c-ponny iallafall så dom är lagom i storlek. Och exmoor är b-ponny men dom är VÄLDIGT vikt bärande! Jag läste nånstans att dom kan ridas av mellan stora vuxna i en hel dag. Och att domflesta kan ha ryttare som väger ungefär 65 eller 70 kg så då skulle tillochmed min mamma kunna rida en sån med vikten. Fast hon är såklart för lång men ändå så dom är VÄLDIGT maffiga och så!
Menmen det är ju lååångt i fram tiden iallafall tills att jag kan ha en egen ponny igen. Men NÅN gång så ska jag iallafall och då är det nån av dom raserna som jag vill ha :heart🇬🇧🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿
Nu längtar jag tills tisdag när jag har ridning igen!

Åh låter verkligen som en supermysig dag du har haft med din mamma och ponnyn:heart Lycka till på ridlektionen på tisdag hoppas du får några härliga galopper! :)
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 288
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 277
L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 681
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ville förklara lite men det är bara stopp i min hjärna och att jag inte kan skriva här. Och jag vet att vissa tycker att det är fel...
27 28 29
Svar
571
· Visningar
34 567
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp