Sommarbokbingo

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar om det finns fler som jag som läser flera böcker samtidigt? Själv har jag minst två på gång samtidigt, är kul att kunna växla tycker jag. Jag köper i princip böcker två gånger per år när det är bokrea och när jag går på bokmässan men då köper jag ju galet många å andra sidan. :D Själv gillar jag att läsa fysiska böcker och har så lätt för att bli okoncenterad när jag lyssnar på något så det fungerar inte riktigt för mig. När jag håller i en bok så måste jag vara där helt och hållet och kan gå in i historien på ett helt annat sätt.
Jag varierar mig. Ibland har jag flera igång samtidigt (en hemma, en till lunchrasten på jobbet, en att lyssna på i bilen eller på jobbet), ibland vill jag strikt hålls mig till en bok.
Utmattningen har orsakat alldeles för många påbörjade böcker de senaste åren. Nu när det blir sommaruppehåll med studierna tänkte jag rätta till den oordningen.

Jag föredrar också fysiska böcker, men ljudbok är bra smidigt att ha som komplement till musiklistorna på jobbet.
 
Jag får väl passa med med read on location när jag ska till Göteborg nästa gång. Där har jag väl för mig att det finns en och annan deckare och liknande som utspelar sig. Om någon har något tips så får ni gärna hojta.
Annars kan du ju läsa Gräspojken. :D
En kollega lurade mig till att göra det. Underhållande och lättläst.
 
Jag får väl passa med med read on location när jag ska till Göteborg nästa gång. Där har jag väl för mig att det finns en och annan deckare och liknande som utspelar sig. Om någon har något tips så får ni gärna hojta.
Screenshot_20190602-185452_Storytel.jpg
Göteborg 👍
 
Det gick inte alls så bra för mig på förra bingot. Men nu är jag taggad! Jätteroliga kategorier! :bow:

Vem kan tipsa om en bok från 1975?
 
Jag får väl passa med med read on location när jag ska till Göteborg nästa gång. Där har jag väl för mig att det finns en och annan deckare och liknande som utspelar sig. Om någon har något tips så får ni gärna hojta.
Den stora utställningen tyckte jag var himla bra! Utspelar sig i Göteborg under världsutställningen som hölls där. Ingen deckare men väldigt teevlig bok :)

Jack och Vita tigern är också böcker som utspelar sig i Göteborg, men det är ungdomsböcker som är fenomenala var och en på sitt eget sätt. Ragga som du shoppar finns också, så himla rolig bok och bra inläst av Clara Henry :D
 
Åh, jag vill också vara med! I höstas lyckades jag nästan få full bricka så denna gång siktar jag på att faktiskt hinna kryssa alla rutor. För första gången i mitt liv ska jag ha semester så då borde jag väl hinna läsa massor? :D
 
Nu är det dags för nästa runda av bokbingot :D Detta är en lek för att öka läslusten, inspirera och utmana oss att läsa annat än vi kanske annars gör :)

Reglerna är enkla. Vi håller på till sista september.

Alla bestämmer själva om de siktar på många kryss, flest "bingo" eller full bricka. Du kryssar i din bricka när du läst ut en bok som du tycker passar in i någon ruta. Ett kryss per läst bok.

Berätta vad du läst, och hur du tycker den passar in. Visa gärna bild på boken och/eller din bricka under tiden du kryssar :) Och fråga gärna om du undrar vad jag menar med rutor ifall de känns otydliga!

Visa bifogad fil 30662
Biblioteket blev till slut så undrande att de frågade vad jag höll på med (bok med rosa omslag???) så de kanske knycker idén och börjar med bokbingo de med ;)
 
Jag undrar om det finns fler som jag som läser flera böcker samtidigt? Själv har jag minst två på gång samtidigt, är kul att kunna växla tycker jag. Jag köper i princip böcker två gånger per år när det är bokrea och när jag går på bokmässan men då köper jag ju galet många å andra sidan. :D Själv gillar jag att läsa fysiska böcker och har så lätt för att bli okoncenterad när jag lyssnar på något så det fungerar inte riktigt för mig. När jag håller i en bok så måste jag vara där helt och hållet och kan gå in i historien på ett helt annat sätt.
Nej jag får inte göra det längre :D blir för rörigt. Men om det är en roman och en fakta så.
 
Första krysset, så nu är jag i gång!

C9FA4F3C-6168-49A9-A349-E0C398362C15.jpeg


Triangel av Nic Stone klockar in på 338 sidor och hör väl egentligen till de kortare böcker jag läser, så tegelstensälskare jag är. Gillar temat, tyckte genomförandet brast ganska ordentligt tyvärr.
 
Jag undrar om det finns fler som jag som läser flera böcker samtidigt? Själv har jag minst två på gång samtidigt, är kul att kunna växla tycker jag. Jag köper i princip böcker två gånger per år när det är bokrea och när jag går på bokmässan men då köper jag ju galet många å andra sidan. :D Själv gillar jag att läsa fysiska böcker och har så lätt för att bli okoncenterad när jag lyssnar på något så det fungerar inte riktigt för mig. När jag håller i en bok så måste jag vara där helt och hållet och kan gå in i historien på ett helt annat sätt.

Alltid minst två, en e-bok och en ljudbok, ibland flera e-böcker och ibland någon tryckt bok också. Men de får inte vara för lika, för ett tag sedan t.ex hade jag två deckare igång, båda svenska, båda av kvinnliga författare osv. och det blev lite stökigt i mitt huvud.
 
Jag kryssar syskonrelation med Sambo på försök av Beth O'Leary. Fin berättelse som drar åt chicklit-hållet men med betydligt allvarligare ämnen invävda. Jag tyckte om den!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
453
· Visningar
11 191
Senast: doppler
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
396
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 563
Senast: startpompe
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp