Sommaren som försvann

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart är sommaren slut. Vart tog den vägen? Det är som vanligt, sommaren försvinner alltid för fort.

Den här sommaren går till historien som den tråkigaste sommaren jag kan minnas. Jag har knappt kommit iväg hemifrån. För det mesta har jag suttit inomhus framför datorn. Projekten i trädgården står still och jag får inget gjort. Eller ja, en rabatt har fått rabattkant. Det är nästan klart men sen tog stenmjölet slut och jag har inte fått tag i mer. När jag skulle handla det så var det slut i affären.

Jag hade en tanke att åka iväg neråt Skåne, men har inte fått ändan ur. Mina ständigt återkommande panikattacker är ju också ett aber som hindrar mig.

Jag kommer inte ens iväg på någon lokal tur. Jag kommer helt enkelt inte på vart jag ska åka. Hur jag ska göra den här sommaren till något minnesvärt har jag tyvärr ingen aning om.
 

Jag tycker att det är fullt rimligt att sörja en sommar som man upplever som förlorad. Själv har jag det egentligen oförskämt bra, men jag bär på en längtan att få tillräckligt med ledig tid för att hamna i det där stadiet av ganska kravlös existens som ger vila och återhämtning. Att få vara ledig ett par veckor och ta dagen som den kommer, varva ner. Du har ju en sjukdom som inte ger dig någon semester och det måste vara fruktansvärt att känna hur dagarna rinner iväg. Blä! Jag önskar dig av hela mitt hjärta en lång brittsommar med fint väder och ett lass energi så att du orkar njuta lite av den. Kram!

mvh
Vinterhataren
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte avge några nyårslöften, men just 2020 vill det sig så att jag har lite bättre förutsättningar att försöka kombinera en...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Lillgrådis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den här dagen har varit osedvanligt seg. Jag sov länge i morse och jag tog en tupplur senare på dagen. Enligt väderprognosen igår så...
Svar
0
· Visningar
958
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 147
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 187
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp