Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Ja, det är en konstig känsla. Ännu konstigare är det när nån sparkar på en inifrån :D
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

kände runt v 14 med matilda, inget med denna än så länge. men är ju bara v 8. :D

ärligt talat börjar ja misstänka att jag inte ens är gravid!
mår inte illa, har inga humörsvängningar, inga crawings, inget känsligt luktsinne, inge svallningar, INGENTING!
inget mer än en bullig mage. :angel:
fick mage extremt tidigt med Matilda åxå, redan i v 15 såg den ut såhär:
27944885.jpg

är ganska stor sen innan, men den magen är ju nästan löjligt gravidstor.....
sen växte den ännu mer och blevsåhär:
29892998.jpg

dagen efter den bilden kom denna ut:
31123854.jpg

ett helt normalt barn. :D:D:D

ganska intressant att upleva skillanden på denna grav och den första. med matilda visste jag exakt vad som hände hela tiden, visste exakt hur str hon var, vad som utvecklades, hur långt gången jag var, läste ALLT jag kom över!!!!
nu vet jag ärligt talat inte ens hur långt gången jag är, tänker inte på det, livet bara fortsätter som m inget har eler kommer hända. längtar inte speciellt till UL eller nått......
gissar på att jag kommer få en rejäl överraskning om sisådär 7 månader.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag hoppar in i tråden som är gravid i v.17 i övermorgon, bebis beräknad den 14 Juli! :laugh: Tycker jag känt rörelser i magen, har aldrig känt nått liknande så vill tro att de är den lille som rör sig :D Längtar efter vårt RUL som är den 14 februari! :love: Barn namn är ett glatt samtalsämne!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

ganska intressant att upleva skillanden på denna grav och den första. med matilda visste jag exakt vad som hände hela tiden, visste exakt hur str hon var, vad som utvecklades, hur långt gången jag var, läste ALLT jag kom över!!!!
nu vet jag ärligt talat inte ens hur långt gången jag är, tänker inte på det, livet bara fortsätter som m inget har eler kommer hända. längtar inte speciellt till UL eller nått......
gissar på att jag kommer få en rejäl överraskning om sisådär 7 månader.

Skriver under på det! Det är ju underbart att vara gravid, men man tänker knappast på det varje vaken minut som man gjorde förra gången.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

På torsdag ska vi på UL och ska få svar på tal. Jag är nästan helt säkert på att det är tomt där inne. Inte ett livstecken och jag mår nästan som vanligt.
Sambon blir lite små sur på mig när jag säger att det bara är en gas där inne :P
Någon gång lär jag också inse att jag är gravid på riktigt.

Men blodprovet man fick ta hos BM i armvecken hur lång tid tar det innan svaren kommit?
Hon sa att hon skulle höra av sig om det var något som inte såg bra ut och det är snart 1 månad sen. Misstänker att mina värden var bra eftersom det gått så pass lång tid utan att hon hört av sig.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

1-2v skulle blodproven ta så har du inget hört är allt bra. :)

Jag har haft en period nu då jag inte heller trott det är sant, ett UL gör stor skillnad. Om det går, be att få med en bild hem för jag har iaf haft behov att se den om och om igen... :D

Men jag måste få berätta för det bubblar över, igår kväll kände jag rörelser!! Och jag är helt säker på att det var bebis. Har känt ett liknande fladder förut men inte vågat tro det då, men igår kväll var det aktivitet under en hel minut efter att jag gått och lagt mig. Lite rörelse och en *bumb* som inte gick att missa.

:love:
Så häftigt!

v.16 nu

Sambon trodde mig inte så jag fick skälla ut honom för att han inte tog mig på allvar. :D
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Visst är det underbart! :D

Min bebis har vart superlugn hela tiden, men nu jäklar... :eek:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag går in i v. 18 på fredag. I fredags levde bebis rövare inne i magen imprencip hela dagen! :D Chockad hur mycket de lilla livet orkade :love:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

*kl*
Nu känner jag att det är min tur att ta plats i tråden. Jag har gått in i vecka 13 och imorgon är det dags för KUB-test. Är sååå nervös!!!

Väntar första barnet.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Åh vad kul =D
Jag vill också känna något.

Tror jag går in i vecka 18 på torsdag men är inte säker. Kommer aldrig ihåg vilken vecka det är hit och dit. Så länge jag kommer ihåg slut datum så är jag nöjd. För jag lär ju inte missa när det är dags att pluppa ut ungen.

Ett kort ska jag ha med mig hem. Andra här har fått de så då ska jag också ha =)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Haha, jag tänker likadant. Jag är nästan lite imponerad av de som vet på dagen hur långt gågna de är, jag får skriva upp varje vecka o kolla i kalendern ;)

Men nu är jag iaf i v. 19 och bebis buffar runt mest hela tiden :love:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Åh vad kul =D
Jag vill också känna något.

Tror jag går in i vecka 18 på torsdag men är inte säker. Kommer aldrig ihåg vilken vecka det är hit och dit. Så länge jag kommer ihåg slut datum så är jag nöjd. För jag lär ju inte missa när det är dags att pluppa ut ungen.

Ett kort ska jag ha med mig hem. Andra här har fått de så då ska jag också ha =)


Ojj då har vi gått typ precis lika långt, fräckt!!

Jag kollar veckorna på Vårdguidens hemsida, där kan man skriva in sitt beräknade datum & vips kommer de upp vilken vecka man är i :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag är också inne i en period att jag undrar om det verlkigen är nåt däri!!!

Det märks att det är nåt där i när brallorna inte passar och det tar emot när man böjer sig ner:D

Ska på ultraljud idag är i vecka 19+2.
Sent pga av att hon som skrev in mig GLÖMDE skicka in em remiss till UL..:confused:

Så det blev en återbudstid idag.Fick ta snabbt ledigt från jobb och lämna dottern på dagis.

Ska bli spännade och se om det är nåt där!!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Vad irriterande! Min BM gjorde också nåt klantigt, när vi fick tid för KUB-test räknade hon fel på veckorna så vi kom dit 2 veckor innan testet ens gick att göra :mad: Kul att åka 4 mil för ingenting.

Jag håller koll på veckorna genom Familjelivs uträkning :D Annars hade jag inte haft en susning... Idag är jag iaf i v. 22+1.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag har en app i telefonen som räknar ned veckorna och beskriver vad som händer med bebis vecka för vecka. :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag brukar också ta hjälp av någon internetsida för att kolla vilken vecka jag är i.

Ska på UL imorgon. Men drömde att jag var på det inatt. Jag blev så besviken för jag såg en animerad bebis med blöja inuti magen. Hoppas på att få se något annat imorgon =)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Vad härligt! Är inte det väldigt tidigt? Då kanske jag också känner snart, är i vecka 15.

En kompis till mig kände inget förrän i vecka 21 men hon hade moderkakan framtill vilket tydligen kan påverka.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Det sägs ju att man börjar känna bebis mellan v.16-20, förstföderskor oftast lite senare än de som haft barn förut.

Jag tror det var en kombination av att bebis gjorde kullerbytta just när jag låg still och kände efter, hade jag varit upptagen med något annat hade jag förmodligen inte märkt något.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 973
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 207
Senast: bollen__
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt så här. To 6 juni – Omstart av program...
Svar
5
· Visningar
453
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 736
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp