Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Det sägs ju att man börjar känna bebis mellan v.16-20, förstföderskor oftast lite senare än de som haft barn förut.

"Alla" jag känner har känt runt v. 14-16, oavsett om det är första barnet eller inte. Däremot så är det nog många som inte tror på vad de känner i början :)

En kompis till mig kände inget förrän i vecka 21 men hon hade moderkakan framtill vilket tydligen kan påverka.

Jag hade moderkakan baktill förra gången och framtill denna gången. Har känt bebis samma vecka båda gångerna och känt igenom med bara nån veckas skillnad. Enligt min BM finns det inga "bevis" på att det där skulle stämma, du har ju ingen känsel i magen liksom. Men samtidigt så verkar många med moderkakan framtill känna senare. Slumpen? :crazy:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Inte bara min barnmorska som är klantig.

Kl.

Var på UL idag och det fanns minsann en lite vild krabat däri.:D
Allt var okej och så bra ut.

Jag blev framflyttad en vecka till den 3 juli och är bara i v 18+2.

Jag har knappt känt något förren nu denna sista veckan.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Nyss hemkommen från UL. Det var inte tomt det var en liten bebis där inne :D
Allt såg bra ut och jag blev framflyttad några dagar. Det nya datumet blev 12/7 så jag var i vecka 17+1 idag.

Just nu är jag lite mer förstående för vad som händer och vet nog snart. Fick ju med mig söta bilder hem :laugh:

Har ingen aning om vad det blir för något. Jag och sambon velade hela morgonen om vi ville veta eller inte. Tydligen ville vi inte för ingen sa något under själva UL. Har inte ångrat att vi inte frågade heller. Vi tror vi gjorde rätt men tids nog får vi ju veta!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Då kanske jag känner snart! Är i vecka 14 plus 4/5 eller nåt.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Idag var vi på rutinultraljudet och allt såg bra ut :bump:
Blev beräknad till samma datum som innan, men jag står fast vid att det blir en juli-bebis... ;)


Hur pass "bråttom" har ni andra med inköp/förberedelser? Jag tänker att än finns det ju gott om tid men när man läser/hör talas om andra så verkar det som "allt" är fixat redan tidigt i graviditeten?
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Vi har fixat allting, men det är ju sen förra bebisen :p Lite nya kläder bara, sen kan vi bli föräldrar igen när som helst.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag har inte köpt en pryl och tänker inte göra det än heller. Är ju flera månader kvar så jag hinner.

Om vi ska ha en helt ny vagn så måste den beställas senast slutet av maj/ början av juni. Det är verkligen i sista laget. Har börjat fundera på vad som ska inhandlas men det får vänta.

Prio 1 just nu är att flytta till nya lgh =)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Vi har inte fixat nåt. Har börjat funderas lite på hur vi ska få in skötbord i badrummet men det känns som om det är gott om tid.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Sambon har tagit på sig att ordna ett skötbort i badrummet.
Min mamma har sagt att hon vill betala barnvagn och även om det inte är någon brådska så har jag inte kunnat låta bli att titta runt lite. Det är ju något av en djungel...
Svärpäronen vill stå för babyskydd.
Min pappa har fixat fram en kombi åt oss.
Mormor, mamma och svärmor har redan börjat sticka. (:D) Mammas första barnbarn...
Jag fick ett ryck och köpte ett "startkit" kläder för bebis på mellandagsrean.

Så även om vi är i gång så är det ju knappast någon brådska. Jag tar det i den takt jag känner för det. :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Det enda vi har just nu som är barnanpassat är en kombi.

Tänkte att släkten kanske vill sponsra med lite pengar eftersom jag snart fyller år :D
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

*kl*

Hmm.. man kanske skulle börja lite smått i alla fall med förberedelserna..

Vi har faktiskt börjat fundera på ett bilbyte, men det känns som en djungel :crazy:

Vagn ska vi beställa inom 8 veckor, hade först planer på att hitta något bättre begagnat men det togs inte emot väl av släkten - tydligen ska man ha nytt när det är första barnet. 8-10 veckors leveranstid får man visst räkna med?

Är det någon här med erfarenhet av eller tankar kring bärsjalar? Även det verkar ju vara en djungel :p
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Haha... vi har nog nästan tänk bara ha begagnat. Det är ju inte precis så det hinner slitas ut det mesta.

Får väl se om det blir några kommentarer på det men vi brukar vara ganska immuna mot sånt.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Bärsele och sjalar kan jag inte hjälpa dig med, för i den djungeln har jag inte lyckats själv heller :p

Men klart man kan köpa en begagnad vagn! Blir rätt förbannad på folk som säger motsatsen... Hur kul är det att lägga 7000-15000 på en vagn och sen få en bebis som vägrar åka i den? Då är det bra mycket lättare att sälja/ställa undan en för ett par tusen i garaget. :crazy:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

krummiganti.

Nu vet du vem jag är.:laugh:
Ska hålla koll på dig här med.:angel:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Nu har vi varit iväg på rutinultraljudet här oxå. Allt såg bra ut och vi vart framflyttade några dagar, nu sa de 30:e juni istället för 4:4 juli... jag o gubben tror ju på juni så det blir nog bra det :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Svarar både Snyggve och SaraXX -

Jo vi bryr oss egentligen inte men om den äldre generationen nu så gärna vill stå för en ny vagn så kan de ju få göra det. Det kommer ju bli fler inköp och jag har mycket svårt att tro att allt blir sprillans nytt :) det finns ju himla mycket välvårdat och fint för en bråkdel av priset om man letar lite så...

OT men jag måste ventilera mig lite.. Igår märkte jag att både min vinterjacka och mina vinterskor börjar ge upp! Jackan går inte stänga ordentligt och skorna läcker :mad: kunde ju klarat ett paaar veckor till för skoj känns det inte att leta nya vinterkläder nu. morr
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Får väl oxå joina denna tråden! :)

Är 34 år och gravid för första gången. Helt oplanerat, men absolut välkommet!!
Tror jag är i vecka 17 nu, ska på ultraljud om ca 2 veckor, den 17 februari. Då får vi väl mer säkert veta om jag har rätt i mitt antagande om senaste mensen.
Det tog ju ett tag innan jag insåg att jag var gravid! Kändes mest som konstant PMS den första tiden, plus att jag var jättetrött, men jag kunde inte sova. Fick max ett par timmars sömn varje natt. Lite jobbigt med heltidsjobb och två pållar... :s
Vikten ökade stadigt utan anledning (7 kg på kort tid), ont i magen nästan jämt och jag kände mig sliten hela tiden.
Tillslut sa jag till sambon att: Antingen så är jag sjuk, så jag får nog uppsöka läkare för detta går inte längre! Eller så köper vi ett graviditetstest, för jag tror man kan må hur konstigt som helst när man är gravid!
Som tur var, så var jag gravid och inte sjuk!! Haha! :D

Nu mår jag inte alls dåligt längre och sover hyfsat om nätterna. Vikten har stabiliserat sig på 7 kg plus. Har mycket mer energi och jobbar t.o.m extra, plus att jag rider oftare än på länge!! Så här kan det få fortsätta tycker jag!! :laugh:

Har inte förberett alls för bebis än. Känns lite tidigt? Kombi har jag redan, körkortet tog jag den 15e december ifjol!! (Bättre sent än aldrig) :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 973
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 209
Senast: bollen__
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt så här. To 6 juni – Omstart av program...
Svar
5
· Visningar
454
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 736
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp