Sommarföräldrar 2014

Sv: Sommarföräldrar 2014

KL

Var på inskrivningssamtal 2 idag. 143 i järnvärde och finfint blodtryck så jag är nöjd!
Bokat tid till RUL också, snälla tiden gå fortare!
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

* KL

Nej dags för mig att hoppa in i tråden tror jag. :)
Beräknad 23 juli än så länge. Är alltså gravid i v7. (6+1).
Var på Vul i onsdags då jag har haft 3 missfall tidigare. Allt såg bra ut och nu hoppas vi att det kan få gå vägen denna gång. Jag har iaf kommit längre nu än tidigare så det bådar ju gott men oron finns ju såklart där.
Ska på hälsosamtal nästa vecka.
När brukar man gå på inskrivning?


Lyckas inte uppdatera listan just nu. Sitter med mobilen.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Vad kul, välkommen! Hoppas det går vägen den här gången.
Jag gick på inskrivning igår som sagt, v 10+2.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Hoppas det går bra för dig den här gången.

Jag var på kombinerad inskrivning-hälsosamtal i v 7+2
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Juni
8 Hjartagna (första barnet)
10 keilir (andra barnet)
23 Energi (första barnet)
24 hej123 (första barnet)

Juli
23 sandra87_
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

*kl

Om det tog sig idag så hinner jag vara med i tråden igen... Ska bara fördriva två veckors väntan på BIM. El 12 dgr brukar det vara.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Jag håller tummarna!

Kl

Har en märklig känsla i kroppen. Det känns som jag inte är gravid längre. Jag mår som vanligt och jag märker ingenting av graviditeten. Tänk om testet där för 3 veckor sedan visade falskt positivt. Nu känns det verkligen som det :(
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Vi har ju BF nästan precis samtidigt och jag har lite samma känsla. Dock är magen fortfarande väldigt svullen så jag tror nog bara att man går in i en ny fas med färre symptom. Jag är glad att slippa må illa även om jag varit ganska försökonad och jag har fått mina kvällar tillbaka, somnar inte längre kl 20, underbart!
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Ja visst ja! Jag går in i v 12 imorgon och du på onsdag, eller hur?
Har du fått tid till RUL än?
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Ja, jag byter vecka på onsdagar. Kul att vi ligger så himla lika :)

Har fått tid till RUL den 24/1, har hela tiden känts så långt bort men när vi väl fick tiden kändes det ändå som om det var ganska snart. December brukar ju gå så himla snabbt och efter jul är det bara en månad kvar till RUL. Längtar jättemycket! Det blir bra för sambon också att få se bebisen, det är nog väldigt overkligt för honom i dagsläget.

Sitter i valet och kvalet när jag ska berätta för min chef. Hade egentligen tänkt berätta efter julledigheten men nu börjar magen bli såpass stor att det snart syns och jag vill gärna berätta innan hon börjar misstänka något. Har utvecklingsdialog nästa vecka så det kanske blir då. Jag har världens bästa chef så vill göra det så smidigt för henne som möjligt att hitta vikarie när det väl blir dag.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Åh då får du se din bebis tidigare än jag får se min, fuskigt!
Vet du när du blev gravid? Jag har ingen aning så jag är rädd att bli tillbakaflyttad massor vid RUL.

Delvis KL

När jag är riktigt kissnödig känner jag en apelsinstor "grej" ovanför blygdbenet till vänster, är det livmodern?
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Vi ska tjuvkika på bebisen imorgon. Jag är då i 13+2 och det är dags för ultraljudet i KUB-testet. Det ska bli spännande att få en glimt av vad som döljer sig där inne. RUL har vi bokat till 16/1
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

När har du fått tid till RUL?

Min cykel har alltid varit extremt punktlig och jag känner av ägglossning så jag är ganska säker på att jag hade ägglossing 2/10. Vi var på semester på Mallorca då och pratade mycket om att det här kanske blir vår sista semester på länge där det bara är vi två, och så lär det nog bli :) Skulle bli väldigt förvånad om jag blev flyttad speciellt långt på ultraljudet, då litar jag nog mer på min egen uträkning.

Jag känner också "apelsinen" långt ner i magen så jag gissar också att det är livmodern. Jag äter dessutom stora mängder apelsiner just nu (såå gott!) så vi skojar hemma om att inte svälja dom hela...
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Har nu varit på ultraljudet för KUB-testet och fick låg risk så det ska inte vara någon fara för Downs syndrom. Blev faktiskt inte flyttad alls utan 8 juni är fortfarande beräknad ankomst för min inneboende, däremot hade jag räknat fel, är på 13+1 idag och inte 13+2 som jag trodde. Eftersom jag själv är tvilling och har rätt mycket tvillingar på mammas sida av släkten så var det skönt att få det bekräftat att det bara finns en där inne, även om jag inte tänkt på det medvetet så känns det bra att veta nu.
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

28e januari. Jag har oregelbunden mens så jag har ingen aaaaning om ÄL. Förhoppningsvis flyttar dom mig framåt :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Juni
8 Hjartagna (första barnet)
10 keilir (andra barnet)
23 Energi (första barnet)
24 hej123 (första barnet)

Juli
19 majola (tredje barnet)
23 sandra87_

Har smygläst lite härinne, och efter dagens vul som visade ett (och inte två!) normalstort foster, på rätt plats och med pickande hjärta så hoppar jag också in.

Har en son född 06_2011 och en dotter född 05_2013, så det är lite de skräckblandad förtjusning som vi tar emot den här graviditeten. Vi ställer in oss på ett par ett par tämligen ansträngande år. :D

Hade blodtryck på 105/60 idag vilket ju förklarar att jag känt mig lite yr på senaste tiden. Hb får jag veta senare men jag brukar alltid ligga högt så det är säkert inga problem.

I mina tidigare graviditeter har jag knappt mått illa alls, men nu är det helt annorlunda. Mår illa hela dagarna men måste som tur är inte kräkas varje dag åtminstone...
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

Kul att vi blir flera :)

Jag skulle ha vart på inskrivning igår men bm var sjuk. Bad om att få reda på provsvaren från förra veckan när det nu kommer dröja ett par veckor tills det passade med en ny tid. Det visade sig då att jag knappt hade något järn i depåerna. Så hon tyckte jag skulle börja äta järn direkt.
Kändes skönt att få en lite förklaring till varför jag vart yr och så. Jag hade ju velat att dom hade tagit prover redan när jag var dit för några veckor sedan för att jag mådde dåligt. Men nej nej, blodtryck och hb var det hon kunde ta, och hb hade sjunkit betydligt från innan jag blev gravid men det var ju ändå på en ok nivå tyckte hon.
Igår gick jag lov att berätta på jobbet också eftersom jag höll på att svimma när jag stod hos en patient och fick lov att be någon ta över. Alla blev så glada :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2014

*KL

Uppdaterar bara listan.

Juni
8 Hjartagna (första barnet)
10 keilir (andra barnet)
23 Energi (första barnet)
24 hej123 (första barnet)

Juli
19 majola (tredje barnet)
23 sandra87_ (första barnet)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 411
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 526
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
122 141
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp