Sommarföräldrar 2022

Gillar att du blivit så väl omhändertagen men tråkigt att du inte mår bra. Hoppas att du får lugnande besked 😊
Överläkaren på neuro konstaterade efter samtal att det med största sannolikhet är hormonmigrän, så inget farligt för bebis även om det är svinjobbigt för mig 😅 Migränen har äntligen börjat ge med sig, så nu är jag hemma igen för att vila upp mig. Hoppas på att kunna arbeta imorgon 😊
 
Överläkaren på neuro konstaterade efter samtal att det med största sannolikhet är hormonmigrän, så inget farligt för bebis även om det är svinjobbigt för mig 😅 Migränen har äntligen börjat ge med sig, så nu är jag hemma igen för att vila upp mig. Hoppas på att kunna arbeta imorgon 😊
Tråkigt du mår dåligt men bra du fick bra omhändertagande! Jag hade väldigt mkt migrän i början av graviditeten, undersökte aldrig varför men misstänker själv de berodde på hormoner (har hormon-migrän vanligtvis väldigt ofta) och den kan hålla i sig flera dgr.
 
Hur har ni det med trötthet? Jag hade en extrem trötthet fram till vecka 12 som sedan släppte men nu sen en vecka är den tillbaka igen (gick precis in i vecka 17). Alla prover och allt ser bra ut så ingen förklaring där men undrar bara om det ska vara såhär. Är ni extremt trötta?
Jag sover nio timmar per natt utan att vakna och måste sova på dagen. Klarar inte av att göra någonting efter jobbet, sist jag var på middag somnade jag sittandes.
 
Hur har ni det med trötthet? Jag hade en extrem trötthet fram till vecka 12 som sedan släppte men nu sen en vecka är den tillbaka igen (gick precis in i vecka 17). Alla prover och allt ser bra ut så ingen förklaring där men undrar bara om det ska vara såhär. Är ni extremt trötta?
Jag sover nio timmar per natt utan att vakna och måste sova på dagen. Klarar inte av att göra någonting efter jobbet, sist jag var på middag somnade jag sittandes.
Jag är extremt trött jag med, i mitt fall skyller jag på att de är två 🙈 alla prover och liknande är bra. Sover dock kasst på nätterna också sedan mitten av januari!
 
Hur har ni det med trötthet? Jag hade en extrem trötthet fram till vecka 12 som sedan släppte men nu sen en vecka är den tillbaka igen (gick precis in i vecka 17). Alla prover och allt ser bra ut så ingen förklaring där men undrar bara om det ska vara såhär. Är ni extremt trötta?
Jag sover nio timmar per natt utan att vakna och måste sova på dagen. Klarar inte av att göra någonting efter jobbet, sist jag var på middag somnade jag sittandes.
Går lite upp och ner här, men har överlag varit piggare sen jag gick in i andra trimestern. Första trimestern bestod mest av kräk och tupplurar.
 
Just det, igår fick jag första oombedda magvidrörningen av någon jag inte kände, faktiskt första magvidrörningen över huvud taget förutom från sambon och vården. Hon (en bekant till mina föräldrar) var sååå glad för min skull :p
 
Är också mycket piggare nu och har mått ganska som vanligt senaste tiden. Vaknade dock med foglossning idag som jag känt av mer eller mindre hela dagen. Hoppas inte att det håller i sig! Försökte träna lite ikväll då jag läste att det kunde hjälpa.
 
Är också mycket piggare nu och har mått ganska som vanligt senaste tiden. Vaknade dock med foglossning idag som jag känt av mer eller mindre hela dagen. Hoppas inte att det håller i sig! Försökte träna lite ikväll då jag läste att det kunde hjälpa.
Ja, man ska ju gärna träna lätt/gå promenad/simma/cykla när man har foglossning men tycker det tar emot lite när det gör ont. Dock har jag förstått att det blir värre om man inte rör på sig! På mig tror jag det stämmer, då jag ofta har ont på nätterna när jag sover!
 
Just det, igår fick jag första oombedda magvidrörningen av någon jag inte kände, faktiskt första magvidrörningen över huvud taget förutom från sambon och vården. Hon (en bekant till mina föräldrar) var sååå glad för min skull :p
Hur kändes det för dig? Jag har läst att många blir upprörda, jag kan dock inte direkt minnas att någon tog på min mage med förra barnet. Ev min mormor men henne har jag svårt att bli arg på 😅
Tror inte att jag skulle bli direkt upprörd om någon tog på magen, men det måste nog upplevas innan jag kan utvärdera 🙈
 
Hur kändes det för dig? Jag har läst att många blir upprörda, jag kan dock inte direkt minnas att någon tog på min mage med förra barnet. Ev min mormor men henne har jag svårt att bli arg på 😅
Tror inte att jag skulle bli direkt upprörd om någon tog på magen, men det måste nog upplevas innan jag kan utvärdera 🙈
Tog inte så illa vid mig, var ute på pub och hon var glad med något glas innanför västen, var mest fascinerad av fenomenet och att det hände mig på riktigt, känns nästan påhittat ibland när folk berättar om hur folk tar oombett på magen från ingenstans 😂
 
Hur kändes det för dig? Jag har läst att många blir upprörda, jag kan dock inte direkt minnas att någon tog på min mage med förra barnet. Ev min mormor men henne har jag svårt att bli arg på 😅
Tror inte att jag skulle bli direkt upprörd om någon tog på magen, men det måste nog upplevas innan jag kan utvärdera 🙈
När folk försökt på mig (med förra barnet) har jag hunnit hejda dem genom att själv backa eller hålla upp händerna (bokstavligen). Jag uppskattar det INTE.
 
Hur har ni det med trötthet? Jag hade en extrem trötthet fram till vecka 12 som sedan släppte men nu sen en vecka är den tillbaka igen (gick precis in i vecka 17). Alla prover och allt ser bra ut så ingen förklaring där men undrar bara om det ska vara såhär. Är ni extremt trötta?
Jag sover nio timmar per natt utan att vakna och måste sova på dagen. Klarar inte av att göra någonting efter jobbet, sist jag var på middag somnade jag sittandes.
Väldigt väldigt trött. Men så ha jag ju en 2 åring hemma, som också varit sjuk med upp till 20 uppvak/natt förra veckan. Min man och jag jobbar omlott ibland så då måste man orka allt när man är hemma. Och nästa vecka går jag in på jourvecka på jobbet med 123 timmar beredskap på en vecka.... Nej, inte alls säker på att det är en bra idé. Och då har inte pollensäsongen börjat än (kraftigt pollenallergis, där inga mediciner hjälper helt)
 
Jag kräks fortsätta typ 2 ggr/veckan, men mår annars bättre och bättre.

Angående att folk tar på magen så har det inte hänt mig men skulle nog inte bry mig så mycket personligen, dock tycker jag det är ett konstigt beteende.
 
Idag har jag varit väldigt trött. Jobbade och åkte sen hem och sov 45 min medan sambon och barnen var borta. Somnade sen också i soffan när barnen hade gått och lagt sig 😅 Hoppas på en piggare dag imorgon, då är jag och barnen lediga så ska försöka vara ute så mycket som möjligt och få lite luft och dagsljus.
 
Idag har jag varit väldigt trött. Jobbade och åkte sen hem och sov 45 min medan sambon och barnen var borta. Somnade sen också i soffan när barnen hade gått och lagt sig 😅 Hoppas på en piggare dag imorgon, då är jag och barnen lediga så ska försöka vara ute så mycket som möjligt och få lite luft och dagsljus.
Jag förstår trötthetskänslan! Jag har varit jäääättetrött fram till nyligen, alltså varje dag. Men för 1-2 veckor sen vände det, så skönt! Visst jag studsar inte omkring som en studsboll men jag orkar vara vaken till kanske halv tio i alla fall istället för halv åtta-åtta 🙈😂
 
Jag förstår trötthetskänslan! Jag har varit jäääättetrött fram till nyligen, alltså varje dag. Men för 1-2 veckor sen vände det, så skönt! Visst jag studsar inte omkring som en studsboll men jag orkar vara vaken till kanske halv tio i alla fall istället för halv åtta-åtta 🙈😂

Skönt det låter att bli piggare! Då hoppas jag på det, alternativt en tillfällig svacka 😄
 
Jag förstår trötthetskänslan! Jag har varit jäääättetrött fram till nyligen, alltså varje dag. Men för 1-2 veckor sen vände det, så skönt! Visst jag studsar inte omkring som en studsboll men jag orkar vara vaken till kanske halv tio i alla fall istället för halv åtta-åtta 🙈😂
Jag med! De som fascinerar mig är min nya otroliga förmåga att somna sittandes och oavsett ljudnivå. Och zooma ut, kan sitta på en middag och följa blicken på den som pratar men helt stänga av öronen 🙈
 
Det här med att vakna mitt i natten och inte kunna somna om, en ny rutin mitt gravida jag har börjat med…
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 855
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 181
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 480
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 831
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp