Sommarföräldrar 2023

Jag hade som sagt tid hos mottagningen för gravida och nyförlösta idag för uppföljning av eventuell havandeskapsförgiftning. Den är nu konstaterad men Bebis var inte påverkad överhuvudtaget då puls, ctg-mätning, blodgenomströmningen i både hans hjärta och i navelsträngen var perfekt. Jag har inte heller känt mig direkt påverkad av det hela och läkaren var jättelugn fram tills hon gjorde någon koll på mina vader och fötter och där ändrades allt.

Ny tid på onsdag för först provtagning och undersökning på mottagningen för gravida och nyförlösta och sen inskrivning på förlossningen för igångsättning. Så om typ 48h så är operation vräkning igång. Det är ofattbart snart ju.

Känner jag dock minsta lilla tecken på försämring av allmäntillståndet eller i Bebis rörelser så ska jag kontakta förlossningen. (nu hoppas jag att jag inte gör det för de verkade vara fullbelagda idag.)
Håller alla tummar att det blir på onsdag
Så spännande att få se lillen live ju :)
 
Jag är extremt glad för att jag sluppit göra en glukosbelastning faktiskt. Det var en av mina stora rädslor då typ alla jag känner som gjort en mådde fruktansvärt illa av sockerlösningen. Men så himla härligt att dina värden låg bra. Det är ju positivt i ett längre perspektiv med har jag förstått.

Åh, den där ångesten låter allt annat än trevlig. ❤️ Hoppas så att du kommer landa i att allt kommer kännas bra så småningom för visst är det en förändring och förändring är jobbigt. För mig så har den minskat ju närmare bf jag kommit för jag har landat i att den kommer och i att jag faktiskt verkligen vill att den ska ske. ❤️ Hoppas du får ordning på hjärnan och tankarna ❤️
Jag var också orolig inför glukosbelastningen men det gick väldigt bra som tur var. Tyckte inte det kändes så farligt. Fick ont i huvudet efter ca 1 h men det gick också över efter en stund, sedan var jag mest hungrig.

Tack för peppen :heart

Jag hade som sagt tid hos mottagningen för gravida och nyförlösta idag för uppföljning av eventuell havandeskapsförgiftning. Den är nu konstaterad men Bebis var inte påverkad överhuvudtaget då puls, ctg-mätning, blodgenomströmningen i både hans hjärta och i navelsträngen var perfekt. Jag har inte heller känt mig direkt påverkad av det hela och läkaren var jättelugn fram tills hon gjorde någon koll på mina vader och fötter och där ändrades allt.

Ny tid på onsdag för först provtagning och undersökning på mottagningen för gravida och nyförlösta och sen inskrivning på förlossningen för igångsättning. Så om typ 48h så är operation vräkning igång. Det är ofattbart snart ju.

Känner jag dock minsta lilla tecken på försämring av allmäntillståndet eller i Bebis rörelser så ska jag kontakta förlossningen. (nu hoppas jag att jag inte gör det för de verkade vara fullbelagda idag.)
Tråkigt med havandeskapsförgiftning! Men vilken koll de har på en, så himla bra! Och så otroligt spännande allting, snart är han ju här :love: Vilken grej ändå! Jag hoppas verkligen att allt ska gå bra :heart
 
Jag var också orolig inför glukosbelastningen men det gick väldigt bra som tur var. Tyckte inte det kändes så farligt. Fick ont i huvudet efter ca 1 h men det gick också över efter en stund, sedan var jag mest hungrig.

Tack för peppen :heart


Tråkigt med havandeskapsförgiftning! Men vilken koll de har på en, så himla bra! Och så otroligt spännande allting, snart är han ju här :love: Vilken grej ändå! Jag hoppas verkligen att allt ska gå bra :heart
Vad skönt att det var så pass lindrigt för dig ändå. Vad jag har hört från vänner så har de fått både migrän, kraftigt illamående och nästan som influensaliknande symtom av belastningen.

Ja, nu är det nästan overkligt nära. Om ett dygn så är förlossningen förhoppningsvis i full gång. (Jag vet ju att det kan ta tid efter själva igångsättningen men det bör ju vara startat i alla fall.)
 
Vad skönt att det var så pass lindrigt för dig ändå. Vad jag har hört från vänner så har de fått både migrän, kraftigt illamående och nästan som influensaliknande symtom av belastningen.

Ja, nu är det nästan overkligt nära. Om ett dygn så är förlossningen förhoppningsvis i full gång. (Jag vet ju att det kan ta tid efter själva igångsättningen men det bör ju vara startat i alla fall.)
Är ungen lika envis och rödhårig som sin mor så 🫣😁😉😂
skämt åsido, hoppas han vill ut snabbt
 
De bra beskeden är att både jag och bebis mår bra och alla värden utom mitt blodtryck har blivit bättre än de var i förrgår.

De mer frustrerande beskeden är att jag behöver äta betablockerare för blodtrycket, förlossningen är full och därför sätts jag inte i gång och blir hemskickad.

Ny kontroll om en vecka sedan får vi se vad som händer. Nu kan ju Bebis stanna inne i ett par dagar till så jag slipper ta mig till Göteborg eller Borås för förlossningen.

Det är okej att äts daimtårta till middag nu va?
 
De bra beskeden är att både jag och bebis mår bra och alla värden utom mitt blodtryck har blivit bättre än de var i förrgår.

De mer frustrerande beskeden är att jag behöver äta betablockerare för blodtrycket, förlossningen är full och därför sätts jag inte i gång och blir hemskickad.

Ny kontroll om en vecka sedan får vi se vad som händer. Nu kan ju Bebis stanna inne i ett par dagar till så jag slipper ta mig till Göteborg eller Borås för förlossningen.

Det är okej att äts daimtårta till middag nu va?
Självklart daimtårta
Men vad sjutton
Vi vill se bebis nu ju
 
Idag kl 08.38 kom en perfekt liten pojke vid namn Sixten David Markus. Han är 3226 gram tung och 49 cm lång och kärnfrisk. Kommer komma ett längre inlägg så småningom men det var skönt att jag inte hade någon tydlig målbild mer än frisk bebis med hem då det blev beslutat om snitt i morses.
 
Idag kl 08.38 kom en perfekt liten pojke vid namn Sixten David Markus. Han är 3226 gram tung och 49 cm lång och kärnfrisk. Kommer komma ett längre inlägg så småningom men det var skönt att jag inte hade någon tydlig målbild mer än frisk bebis med hem då det blev beslutat om snitt i morses.
STORT GRATTIS ❤️
 
Idag kl 08.38 kom en perfekt liten pojke vid namn Sixten David Markus. Han är 3226 gram tung och 49 cm lång och kärnfrisk. Kommer komma ett längre inlägg så småningom men det var skönt att jag inte hade någon tydlig målbild mer än frisk bebis med hem då det blev beslutat om snitt i morses.
Grattis ❤️
 
Tack hörni! Är fortfarande rätt ofattbart att Liten Marodör faktiskt är på utsidan helt plötsligt. Än så länge är han faktiskt inte ett dugg marodörig utan snarare tvärt om så är han en väldigt tillfreds och kelig liten kille. Jag begrep nog inte heller exakt hur stor beskyddarinstinkten skulle bli med en gång. Det är VÅR bebis och våga faan inte göra honom illa typ. Blickarna som delades mellan mig och sambon när de fick klappa honom rejält i rumpan när han plockades ut var inte nådiga. Han hade ju skrikit liksom... 😒

Men nu är han här min efterlängtade lilla klump.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
48 473
Senast: eyz
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 759
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp