Sommarföräldrar 2024

Stålvilja

Trådstartare
Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd?
Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några veckor sedan fått se en glad liten krabat på KUB där allt såg bra ut. Två veckor kvar till RUL. :D

Får jag sällskap i tråden? :D Så tråkigt med monolog!
 
Här är en till 😁
Rul på onsdag för oss
Beräknad 11/7, jag är 39 och fjärde barnet!
Ingen hemlig graviditet men vi har heller inte varit så öppna med det så bjuder på det såhär om ngn snokar på mig 😁
 
Jag med äntligen ❤️
Beräknad 12/8 ungefär, varit på KUB och sett en pigg liten krabat med fint hjärtslag❤️
 
Fasiken vad roligt att vi är fler! Hur mår ni såhär långt? Jag har sedan några veckor tillbaka fått livet åter, nu när jag om ett par dagar går in i vecka 18 så mår jag väldigt bra. Mellan veckorna 8-12 var jag någon form av levande zombie. Än så länge har jag klarat mig från krämpor också, inga foglossningar eller så..tack och lov :)
 
Fasiken vad roligt att vi är fler! Hur mår ni såhär långt? Jag har sedan några veckor tillbaka fått livet åter, nu när jag om ett par dagar går in i vecka 18 så mår jag väldigt bra. Mellan veckorna 8-12 var jag någon form av levande zombie. Än så länge har jag klarat mig från krämpor också, inga foglossningar eller så..tack och lov :)

De är helt okej här också, äntligen lite piggare (även om jag sov 9,5 timme inatt 🙈)Äter dock full dos lergigan comp pga kraftigt illamående vilket hjälper skapligt och har insulinbehandlad grav diabetes 🤷🏼‍♀️ men mår annars bra och känner mig inte speciellt gravid
 
Fasiken vad roligt att vi är fler! Hur mår ni såhär långt? Jag har sedan några veckor tillbaka fått livet åter, nu när jag om ett par dagar går in i vecka 18 så mår jag väldigt bra. Mellan veckorna 8-12 var jag någon form av levande zombie. Än så länge har jag klarat mig från krämpor också, inga foglossningar eller så..tack och lov :)
Jätte dåligt 😮‍💨 Mår illa, spyr varje dag, kan inte sova ordentligt. Och inte äta heller för den delen, blivit något bättre med medicin men inte bra.
Den lilla energin jag har läggs på jobbet den orkar jag inte mycket mer.

Har en väldigt förstående sambo❤️ och de arbetskamrater som vet är också väldigt förstående och väldigt glada🥰
 
Jätte dåligt 😮‍💨 Mår illa, spyr varje dag, kan inte sova ordentligt. Och inte äta heller för den delen, blivit något bättre med medicin men inte bra.
Den lilla energin jag har läggs på jobbet den orkar jag inte mycket mer.

Har en väldigt förstående sambo❤️ och de arbetskamrater som vet är också väldigt förstående och väldigt glada🥰

Fy va träligt, men skönt de funkar okej med jobbet iallafall. Vad får du för medicin? Gruvar lite för jobbstart 1/3 är föräldrarledig just nu
 
Lergigan, inne på andra burken nu. Hoppas verkligen det ger sig snart, orken är = noll.

Håller tummarna!! Få du inte behålla någon mat alls?
Jag är på 6e burken 🙈 åt 4 tabletter om dagen till vecka 35 då storebror föddes så den här gången har jag gett upp hoppet om att de kommer ge sig… med storebror hade jag dock hg och var inlagd med dropp när de var som värst. Kräktes på varenda ul ljud och sådär 😅

Nästa Apoteks personal som säger, kämpa på snart ger de sig, är du i vecka 12 snart? är jag färdig att strypa 🙈
 
Håller tummarna!! Få du inte behålla någon mat alls?
Jag är på 6e burken 🙈 åt 4 tabletter om dagen till vecka 35 då storebror föddes så den här gången har jag gett upp hoppet om att de kommer ge sig… med storebror hade jag dock hg och var inlagd med dropp när de var som värst. Kräktes på varenda ul ljud och sådär 😅

Nästa Apoteks personal som säger, kämpa på snart ger de sig, är du i vecka 12 snart? är jag färdig att strypa 🙈
Jag är i vecka 13+4.
Spyr oftast innan jag hunnit få något i mig. Så mest slem eller galla som spys upp.
Har ingen matlust så får inte i mig mycket alls.
 
Jag är i vecka 13+4.
Spyr oftast innan jag hunnit få något i mig. Så mest slem eller galla som spys upp.
Har ingen matlust så får inte i mig mycket alls.

18+1 här så att de frågat om jag inte är i vecka 12 än då de enligt apoteket ger sig då är ledsamt att lyssna på 🙈😅

För mig hjälper det lite att äta när illamåendet kommer vilket inte är nå vidare då jag är alldeles för tung från början och därför redan gått upp 3 kg 😬
 
18+1 här så att de frågat om jag inte är i vecka 12 än då de enligt apoteket ger sig då är ledsamt att lyssna på 🙈😅

För mig hjälper det lite att äta när illamåendet kommer vilket inte är nå vidare då jag är alldeles för tung från början och därför redan gått upp 3 kg 😬
Själv har jag gått ner nästan 10kg sen början på november, så dåligt har jag kunnat äta! För mig är det positivt då jag har övervikt men man ska ju inte banta när man är gravid. Men svårt att hålla vikt när man inte kan äta något😔
De jobbet säger också att det borde bli bättre efter 3 månader men jag är ju över 3 månader 😅
 
Huh, inser att jag varit väldigt förskonad från det där med illamående..jag mådde mest illa på nätterna och när jag var hungrig från v. 7 till vecka 10, sen försvann det. Tröttheten hängde i till vecka 13, men sen släppte även den. Mår oförskämt bra just nu, vilket också ger lite oro. Vill snabbspola tiden till RUL, så jag får bekräftelse på att den lilla mår bra.

Magen har dock växt något sjukt redan på mig, idag går vi in i vecka 18 (17+0), men jag har redan en ordentlig kula..börjat få bristningar till och med.

En sak jag tycker är så sjukt jobbig är dock att jag behöver ta heparinspruta varje kväll. Jag fick blodpropp i benet som vandrade upp till lungorna och gjorde mig väldigt, väldigt dålig under 2021. Enda boven som kunde pekas ut var mina p-ringar jag hade då. Så nu när jag ringde BM för inskrivning i höstas satte de mig omedelbart på heparin. Men nu 4 månader in typ har jag börjat få enorma blåmärken, de försvinner aldrig, så när jag sticker mig nu gör det bara ont. Dessutom har ju skinnet redan börjat bli spänt, så nu börjar det blir svårt att hitta ett bra ställe att sticka i. Man ska ju kunna ta i låren också, men fått rekommendationen att försöka spruta i magen så länge det bara går.

Kommer behöva ta heparin 6 veckor efter förlossningen också.. :(
Vet att det är för min skull, men jag genuint hatar det.
 
Huh, inser att jag varit väldigt förskonad från det där med illamående..jag mådde mest illa på nätterna och när jag var hungrig från v. 7 till vecka 10, sen försvann det. Tröttheten hängde i till vecka 13, men sen släppte även den. Mår oförskämt bra just nu, vilket också ger lite oro. Vill snabbspola tiden till RUL, så jag får bekräftelse på att den lilla mår bra.

Magen har dock växt något sjukt redan på mig, idag går vi in i vecka 18 (17+0), men jag har redan en ordentlig kula..börjat få bristningar till och med.

En sak jag tycker är så sjukt jobbig är dock att jag behöver ta heparinspruta varje kväll. Jag fick blodpropp i benet som vandrade upp till lungorna och gjorde mig väldigt, väldigt dålig under 2021. Enda boven som kunde pekas ut var mina p-ringar jag hade då. Så nu när jag ringde BM för inskrivning i höstas satte de mig omedelbart på heparin. Men nu 4 månader in typ har jag börjat få enorma blåmärken, de försvinner aldrig, så när jag sticker mig nu gör det bara ont. Dessutom har ju skinnet redan börjat bli spänt, så nu börjar det blir svårt att hitta ett bra ställe att sticka i. Man ska ju kunna ta i låren också, men fått rekommendationen att försöka spruta i magen så länge det bara går.

Kommer behöva ta heparin 6 veckor efter förlossningen också.. :(
Vet att det är för min skull, men jag genuint hatar det.

Å de förstår jag! Låter besvärligt 😔 kollar man nå värden eller kör du bara på samma ? Tänkte på blåmärkena, kan man få för mycket?

Funderade på det där med sprutor igår kväll, jag tar långtidsinsulin i spruta oftast känner jag det inte alls men ibland gör de så sjukt ont?! Undra varför?
 
Funderade på det där med sprutor igår kväll, jag tar långtidsinsulin i spruta oftast känner jag det inte alls men ibland gör de så sjukt ont?! Undra varför?
Träffar man blodkärl gör der oftast väldigt ont, samt råkar få en fullträff på en nerv så gör det också ont.
 
Å de förstår jag! Låter besvärligt 😔 kollar man nå värden eller kör du bara på samma ? Tänkte på blåmärkena, kan man få för mycket?

Funderade på det där med sprutor igår kväll, jag tar långtidsinsulin i spruta oftast känner jag det inte alls men ibland gör de så sjukt ont?! Undra varför?

I samråd med AK-läkare sattes en fast dos in på mig (kallades normaldos tydligen). Det innebär att jag inte behöver gå och kolla värdena under tiden, så det är ju smidigt iallafall. Jag har så väldigt ljus och känslig hy dock, så det är väl därför jag får blåmärken också, tycker nålen är onödigt stor också..men fattar samtidigt att den måste kunna nå ner till fettet ordentligt. Igår gjorde det så ont att jag fick prova att sticka 5 gånger på olika ställen innan jag kunde genomföra processen..får nog försöka sticka i låren ikväll istället.

Det är ju en bra fråga egentligen, för så har det varit även för mig. Vissa dagar känner jag inget alls, hittar ett perfekt ställe eller nått. Andra dagar gör det skitont.

Nu är jag ju 38 år snart och man vet aldrig, men om vi skulle bli med barn igen vet jag faktiskt inte om jag vill hålla på med sprutor...finns ju egentligen inget som säger att det är 100 % säkert att jag skulle få propp igen pga graviditet/hormoner...
 
Hoppar också in i tråden. Är i vecka 16, mådde mycket mer illa i den här graviditeten än min förra men det har äntligen släppt nu. Foglossningen kom dock vecka 6 och är här för att stanna, använder foglossningsbälte sedan någon månad. Var samma förra gången. Men, den här gången har jag känt sparkar och rörelser jättetidigt och det är himla mysigt! :love:

Startar en lista också, fyll på!

Juni

Juli

Augusti

3 - VLMF, andra barnet
 
Juni

Juli
11 - madde_padde, fjärde barnet
21 - Stålvilja, första barnet

Augusti
3 - VLMF, andra barnet
12 - Bufera, första barnet
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 782
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 855
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 004
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 762
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp