Sommarföräldrar 2024

Jag blir knäpp när de ska kommentera. Jag har hämtat ut migrän medicin några gånger. Givetvis utskriven av läkaren på mvc och när någon käck person då säger ”testa med Alvedon” under pågående migrän anfall så känner jag för att ge någon en rak höger..,,.

Asch de är väll jätte bra? Helt onödigt att ta något annat när Alvedon finns, de hade du säkerligen inte ens provat först 😅

Man vill ju tro att de alla flesta är rädd om sitt barn i magen och verkligen inte äter mer än absolut nödvändigt, sen förstår jag om de måste informera men att komma med andra idéer än läkaren känns ju jätte tokigt och stressar upp en…
Som hon som sa att mediciner undre graviditet inte är bra alls och frågade mig om jag har provat att äta något litet när illamåendet kommer istället och prova att äta regelbundna små måltider 😏
 
Så var dagen här för RUL och det gick som på räls! Vi vet nu att det är en tjej vi väntar på och allt såg fint ut :heart
Jag har börjat känna lite konstiga fladder, vibrationer mm nu, idag gick vi in i vecka 20. Tösen var väldigt livlig och for runt där inne. Min bror med sambo som också väntar barn (1 månad före oss), väntar också en tjej. Så lite extra roligt tycker jag faktiskt att det är att vår också är en brud :)
 
Jag fick en ny medicin utskrivet igår för mina kräkningar.
Xonvea, känns bättre idag! Hoppas detta kan vara lösningen för mig.
Känner så dålig som sambo, orkar absolut inget och klagar bara😅

Hur har de gått? Funkar den än ? ✊🏼

Jag har kräkts tre gånger totalt sen i söndags morse kanske finns de hopp även här 😃
 
Hur har de gått? Funkar den än ? ✊🏼

Jag har kräkts tre gånger totalt sen i söndags morse kanske finns de hopp även här 😃
Nej, fick pimperian (stavning?) Utskrivet igår och nog spytt närmare 20 gånger🤮 ytterligare en kontakt med vc för ett läkarbesök och förhoppningsvis en längre sjukskrivning. Igår blev jag sjukskriven tom torsdag bara.
Får inte mig något, jag är trött och otrevlig med kort temperament.
Stackars karl(som går så gott han kan❤️) och katter💔
 
Nej, fick pimperian (stavning?) Utskrivet igår och nog spytt närmare 20 gånger🤮 ytterligare en kontakt med vc för ett läkarbesök och förhoppningsvis en längre sjukskrivning. Igår blev jag sjukskriven tom torsdag bara.
Får inte mig något, jag är trött och otrevlig med kort temperament.
Stackars karl(som går så gott han kan❤️) och katter💔

Å nej va tråkigt att höra 😩 hoppas du får dropp snart och att de vänder!
De är hemskt att må sådär 😖
 
Sen när de är ute har man glömt det 😁
Fast alltså nä, ”man” glömmer inte. För mig var det absolut största hindret för ett barn till att mina graviditeter är så tuffa. Jag vill inte vara en frånvarande, sjuk morsa till min dotter i 9 månader. Och det har också varit det värsta med att må så dåligt nu: all tid som jag förlorat med min dotter.

Sen kan det ju ändå vara värt det och det är ju kanon för dig att du glömmer så snabbt men jag tror det är rätt ovanligt. De flesta med HG verkar se det som det största hindret för fler barn.
 
Fast alltså nä, ”man” glömmer inte. För mig var det absolut största hindret för ett barn till att mina graviditeter är så tuffa. Jag vill inte vara en frånvarande, sjuk morsa till min dotter i 9 månader. Och det har också varit det värsta med att må så dåligt nu: all tid som jag förlorat med min dotter.

Sen kan det ju ändå vara värt det och det är ju kanon för dig att du glömmer så snabbt men jag tror det är rätt ovanligt. De flesta med HG verkar se det som det största hindret för fler barn.

Ja de var lite väl ”enkelt” sagt
Jag har kommit lindrigt undan med daginläggningar bara, en stöttande sambo och en bra läkare som lovat igångsättning så fort bebisen bara var klar.

Tänkte mer på va fint de är som kommer ut, innan dess funderar man på varför man utsätter sig för det, jag vet att jag diskuterade med sambon om de ens var värt att fortsätta graviditeten, När jag tittar på 1,5 åringen (som jag mådde värst med) förstår jag inte hur jag ens kunde tänka så, skulle någon fråga mig idag om jag skulle gjort om resan för att få Molte så självklart, han hade varit värt ännu sämre mående för ställer jag de 32 veckorna av kräkande mot allt det han berikar vårat liv med idag så är de inte ens jämförbart 😍
För mig ger tiden på neo mig fruktansvärd ångest istället, är jag bara hemma (även om jag kräktes) kan barnen komma och visa, berätta osv men på ett sjukhus med en sjuk bebis där familjen hade besöksförbud var hemskt.


Sen är de hemskt de finns de som har de helt fruktansvärt och de är jag medveten om. En kompis låg på sjukhus i princip hela graviditeterna med sina barn då är livet givetvis skit, en annan låg på sjukhuset och fick inte gå ur sängen pga risk för förtidsbörd. Förstår att det ger en tröskel att skaffa fler barn och jag hoppas att man vid dessa tillfällen får mycket stöd i sitt beslut.
 
Känns redan bättre! Fått i mig nästan 0.5 liter dricka och 1 twix! Utan kräkningar så det här var nog vad jag behövde!

Folk säger det men jag har sagt till sambon det blir inga fler😅

Va skönt!! Fick du komma hem?

Och som jag skrev här ovan så ta ordet ”glömt” med en nypa salt. 😁 men tack och lov bleknar de iallafall för mig
 
Va skönt!! Fick du komma hem?

Och som jag skrev här ovan så ta ordet ”glömt” med en nypa salt. 😁 men tack och lov bleknar de iallafall för mig
Jag fick komma hem över natten, tillbaka imorgon för nya prover. Mitt kalcium hade gått ner, så de vill se att det går upp igen.
Ligger dåligt eller sämre får jag stanna kvar imorgon. :)
 
Är i slutet av vecka 20 nu och har sedan en vecka känt av henne väldigt tydligt. Jag har tagit för vana att smörja magen med bio-oil varje kväll och när jag gjort det är det som att hon där inne går igång också och ska stöka runt ❤️ Älskar verkligen känslan av att känna henne, det lugnar, bekräftar och känns bara helt fantastiskt 🥰
 
Är i slutet av vecka 20 nu och har sedan en vecka känt av henne väldigt tydligt. Jag har tagit för vana att smörja magen med bio-oil varje kväll och när jag gjort det är det som att hon där inne går igång också och ska stöka runt ❤️ Älskar verkligen känslan av att känna henne, det lugnar, bekräftar och känns bara helt fantastiskt 🥰


Va skönt!!
21+1 idag och känner honom långt ifrån varje dag, det börjar bli lite stressande!
 
Idag är jag bitter!

Sover väldigt dåligt, vaknar flera gånger per natt av att höfterna gör ont, jag mår illa och är trött! Nu i veckan har jag kräkts kanske 5 gånger om dagen, värdelöst är de!
Mer än halvvägs, räknade lite på de snart i mål! De är bara 155 dagar kvar, de är ju… 4 månade å så blev de deppigt igen, de är ju en evighet 🙈
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 786
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 859
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 008
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 775
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp