Sv: Sommarföräldrar 2012?
*kl*
Här går med dagarna i sakta mak. Känns som att det har kommit en spökperiod där tiden står stilla. Jo magen växer och bebisen sparkar och beter sig som en elitgymnast men tiden går ju så oändligt sakta!! Är nu i v.29, är med dålig på att räkna dagarna, och lite har jag gett upp eftersom det skiljer nästan 5 dagar på min och RUL uträkning så att det känns lite som att "den kommer när den kommer"
I veckan var jag på glukosbelastning och det gick bra, de tog även nya järn och b12 prover och efter sprutorna jag fick för b12 bristen ligger de precis över gränsen men ok. Järndepåerna är för dåliga men eftersom jag inte tål järntabletter och det vände de sista veckorna så har vi is i magen o avvaktar och det känns helt ok. Så länge hb`t inte rasar ner mot 80-90 och jag inte mår sämre så tar vi det lugnt.
Vi har haft det jobbigt här hemma med min häst, hon fick kolik så att hon har varit på djursjukhuset från i söndags till i torsdags kväll. Det var inte roligt att ut o gå med henne i söndags morse med foglossningen, men mannen rykte in så vi kunde bytas av med jämna mellanrum.
Den 7/5 ska jag på ultraljud igen och se om moderkakan har flyttat sig vilket jag verkligen hoppas (och det verkar vara det vanligaste!). Algot har fått en liten kusin som föddes med akut kejsarsnitt eftersom hjärtljuden plötsligt sjönk (någon timme efter det att vattnet gick) och det vill vi inte vara med om känns det som.. Hu, vilken skräkupplevelse det måste vara!
Vi har gått igenom vad vi hade hemma till bebis och jag har kompletterat upp med lite kortärmade omlottbodys, plastad frotté och lite sådana praktiska saker, annars känns det som vi har det mesta. Jag vet inte hur vi ska göra med vagnen än, vi har en combivagn och jag vet inte om vi bara ska köpa en sittvagn till Algot, det känns som klumpigt med en syskonvagn?!?!
Jag rider fortfarande, men det blir mest skritt, trav och teknikträning på ridbanan. För två veckor sedan var vi ute på en härlig galopprunda, och de gånger de händer nu njuter jag av i fulla drag, för det känns som att man får ta det från en dag till en annan och att man definitivt inte ska ta för givet att det kommer upprepas de närmaste 4 månaderna typ

En dag så funkar det kanske inte o rida mer för balansen ändrats och då får det vara så. På tisdag ska vi åka på hästrally, men vi ska bara vara med på uppgiftsrundan. Det är en runda som tar ca 60 min i skritt (man ska göra olika stationer som typ tipsrunda) och sedan rider de som vill vidare och tar en runda som tar ca 2-3 timmar. Det känns som lite overkill...