M är 8 månader och en vecka gammal idag. Vi har mycket bättre sovrutiner nu vilket är skönt. Han somnar förvisso ganska sent om kvällarna, men han vaknar sällan på natten (vissa perioder kan han vakna en gång, men mer mot tidig morgon). Dock bökar han en hel del i vaggan och tappar nappen ibland och jag vaknar av detta så mina nätter är ändå ganska upphackade. Riktigt matglad är han, äter det mesta, och mycket

Jag är nojig över storleken på bitarna och oftast får han helt mixad mat, men vi måste väl börja försöka ge det lite mer grovmalet.. Han har i alla fall fyra tänder och fler verkar vara på väg inom kort. Alla de nuvarande sitter i underkäken dock. Imorgon ska vi till tandläkaren för första gången

Var på kontroll på BVC häromdagen och han är nu 71 cm lång och väger 9425 g. Han sitter stadigt själv men tar sig mest runt i cirklar när han försöker ta sig fram. Man ser att han så gärna skulle vilja komma framåt och ibland gör han rätt med benen, men ofta blir det som simtag i luften istället (vi har ju gått på babysim sedan han var tre månader och där kommer han ju fram bra så det är väl svårt att veta att det inte funkar på torra land

).
Han älskar fortfarande sin hoppgunga och kan hoppa i den hur länge som helst. Annars leker han rätt bra på sin lekmatta med diverse leksaker också. Roligast är dock att titta på katterna när de leker. Sen gillar han att titta på YouTube-klipp också..

Skäms nästan lite över det, hade nog minsann bestämt att det inte skulle bli nåt sånt, men han fick se på Babblarna med sin äldre kusin när vi var där på besök och han är helt såld på det sedan dess. Så jag erkänner att jag kan använda mig av det ibland när jag behöver få saker och ting gjorda hemma. Klipp med katter som jamar är en favorit.
Och han är ju det allra bästa som finns

Tänk vad oerhört mycket man kan älska någon, det var verkligen en ny underbar värld som öppnades för mig när jag blev hans mamma
Och förresten, tack alla som svarade på mitt inlägg om att han slagit i huvudet, det var skönt att läsa att det oftast inte är någon fara. Det verkar ha gått bra för M också!