Sommar i P1 2021

Lap-See Lam är det enda jag lyssnat på hittills. Älskade varenda sekund 😍
Det var så magiskt och förtrollande och väldigt intressant om kinakrogens historia i Sverige.
Jag gillar när sommarpraten handlar om ett tema och inte är någon självbiografi, men tycker också det är tråkigt när det bara radas upp fakta.
Detta var mer som att lyssna på en skönlitterär ljudbok, eller radioteater. Underbart!

Har höga förväntningar på Parisa Amiri, hoppas hon också tar tiden till att prata om ett tema.
Lyssnade på henne idag, hon är en fantastisk berättare!
Men jag har några obesvarade frågor kvar efter programmet :confused:
Gömmer dem så ingen som inte lyssnat blir ledsen.

Barnet som hennes mormor lämnat när hon flög till London? Var det ett av de två barnen mormor fick sedan, eller har Lap-See en moster i Kina? Och vem var mannen med ärret i ansiktet??
 
Lyssnade på henne idag, hon är en fantastisk berättare!
Men jag har några obesvarade frågor kvar efter programmet :confused:
Gömmer dem så ingen som inte lyssnat blir ledsen.

Barnet som hennes mormor lämnat när hon flög till London? Var det ett av de två barnen mormor fick sedan, eller har Lap-See en moster i Kina? Och vem var mannen med ärret i ansiktet??
Jag tänker att det var mer poetiskt/symboliskt än faktisk person
 
Gillade typ alla andra innan Lap-See Lam. Keyyo, Peter Jöback, Hanna Wallensteen och Henrik Ekman. De berättade så att jag hängde med 😅
 
Av Lap-See Lam hörde jag bara hennes inledande fras.
Sedan tog verkligheten över, jag klev ur bilen, gick ned på bryggan, klädde av mig och hoppade naken i sjön och badade bort ganska precis fyra timmars hjortronkladd och svett.
Strax därefter somnade jag på bryggan, lika näck som i vattnet.
 
Har man något sportintrese så är Jacob Hårds sommarprat mysigt att lyssna på, många roliga anekdoter om hur det kan vara bakom kulisserna. Verkligen inte världsovälvande men lite små roligt och mysigt
 
Har man något sportintrese så är Jacob Hårds sommarprat mysigt att lyssna på, många roliga anekdoter om hur det kan vara bakom kulisserna. Verkligen inte världsovälvande men lite små roligt och mysigt
Jag tycker tvärt om.
Jag har sportintresse, men Jacob Hård ansträngde sig mer än vanligt att tala så t-y-d-l-i-g-t som möjligt, att det han berättade dog i sterilitet nånstans innan det processades i min hjärna.

Raka motsatsen kom dagen efter, då Jonas Karlsson tömde sitt hjärta på ett för mig rätt ointressant sätt - men hans röst levde på ett helt annat sätt. Och jag kunde inte slita mig från radion.


Imorgon ska jag lyssna på Merit.

 
Raka motsatsen kom dagen efter, då Jonas Karlsson tömde sitt hjärta på ett för mig rätt ointressant sätt - men hans röst levde på ett helt annat sätt. Och jag kunde inte slita mig från radion.
Jag kunde inte heller slita mig från Jonas, trots att han var så entonig, men jag vet inte riktig varför O_o Eller jo, lite i det sublima bakom orden om att bli gammal och dessutom upptäcka det.

Idag försökte jag mig på Jens Stoltenberg, det var tjatigt och trist :down: Jag hade mycket högre förväntningar på han...
 
Jag tycker tvärt om.
Jag har sportintresse, men Jacob Hård ansträngde sig mer än vanligt att tala så t-y-d-l-i-g-t som möjligt, att det han berättade dog i sterilitet nånstans innan det processades i min hjärna.

Raka motsatsen kom dagen efter, då Jonas Karlsson tömde sitt hjärta på ett för mig rätt ointressant sätt - men hans röst levde på ett helt annat sätt. Och jag kunde inte slita mig från radion.


Imorgon ska jag lyssna på Merit.

Skulle han prata på något annat vis skulle han inte vara Jacob Hård. ;) Jag gillar hans sätt att berätta, jag vägrar istället lyssna på Erik Niva från något tidigare år, jag kan liksom inte ens höra vad hans säger utan funderar bara på när han faktiskt andas. :cautious:
 
Min topp lista hittills när jag lyssnat ikapp på alla;)

28 juni Karin Bodin, vd
3 juli Tareq Taylor, kock, krögare
4 juli Mikael Dolsten, forskningschef Pfizer, läkare
5 juli Fredrik Steen, hundcoach
7 juli Peter Sjölund, släktforskare
12 juli Nadim Ghazale, polis
14 juli Mathilda Hofling, Lyssnarnas Sommarvärd, medicinsk sekreterare, fotograf
18 juli Peter Jöback, sångare, skådespelare
20 juli Henrik Ekman, biolog, miljöjournalist
22 juli Jens Stoltenberg, Natos:s generalsekreterare
23 juli Malin Broman, violinist, konsertmästare
25 juli Jonas Karlsson, skådespelare, författare
26 juli Olga Persson, förbundsordförande Unizon
 
Jonas Karlsson. Oj, vad jag tyckte om hans sommarprat. Så hög igenkänningsfaktor på mycket. Rösten! Och Thåström som avslutning. Bara så bra.

Tyckte även mycket om Lap-See Lam. Ett prat som fastnar, går och tänker på det märker jag.
 
Dagens sommar i P1 med Goran Kapetanović berörde mig starkt.

Jag undrar vilka argument som får människor att börja ha ihjäl varandra för att man inte har samma tro.
 
Jag är lite dålig på att läsa nyheter men jag tror att jag förstår hur du menar.

:(

Även om jag ändå inte förstår hur det plötsligt blir rätt att mörda varandra...
Det är nog svårt att någon gång verkligen förstå hur snabbt det kan slå över, alltså, förstå vad som faktiskt sker i människors tankevärld. Men det kan gå väldigt fort. Rekommenderar böckerna Helt vanliga män av Christopher Browning samt Racism: A Short History av George Fredrickson för den som verkligen är nyfiken på det psykologiska. Tung läsning, men å andra sidan kunskap som i min mening är grundläggande för att förhindra folkmord.
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 101
Senast: Rie
·
Äldre Årets viktigaste tråd, såklart! Nu är det inte alls lång tid kvar innan årets säsong drar igång. Vad tror ni om i år? Några favoriter...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 964
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp