Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet- Svea född 5/6 3374 g, 52 cm (Kph)
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland), Ellen, född 17/3, 1205 g, 44 cm.
9/6 - Omega, 26 år, första barnet, Milo född 6/6, 3925 g, 49,5 cm.

19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
24/6 - Julmust 35 år första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet, Algot född 5/7, 3510 g, 51,5 cm.

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm), Folke född 5/7, 3952 g, 52 cm
17/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm) - Olle född 24/7
20/7 - Pannkaka 40 år första barnet

Augusti
5/8 - Manhattan_2006 31 år första barnet, Noel född 29/7 3090 gr, 49 cm.
10/8 - hvala, 33 år, andra barnet (Sthlm)
11/8 - Fritidsryttare, 25 år, första barnet
24/8 - Fivi, 27 år, andra barnet. Sixten född 6/8 3540 g 49 cm
25/8 - Dumle_gumman, 30 år, Första barnet
26/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet,Pojke enl RUL (Sthlm)
26/8 - IdaV, 27 år, första barnet
28/8 - Rhinos, 27 år, andra barnet

Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet- Svea född 5/6 3374 g, 52 cm (Kph)
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland), Ellen, född 17/3, 1205 g, 44 cm.
9/6 - Omega, 26 år, första barnet, Milo född 6/6, 3925 g, 49,5 cm.

19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
24/6 - Julmust 35 år första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet, Algot född 5/7, 3510 g, 51,5 cm.

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm), Folke född 5/7, 3952 g, 52 cm
17/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm) - Olle född 24/7
20/7 - Pannkaka 40 år första barnet

Augusti
5/8 - Manhattan_2006 31 år första barnet, Noel född 29/7 3090 gr, 49 cm.
10/8 - hvala, 33 år, andra barnet (Sthlm)
11/8 - Fritidsryttare, 25 år, första barnet
24/8 - Fivi, 27 år, andra barnet. Sixten född 6/8 3540 g 49 cm
25/8 - Dumle_gumman, 30 år, Första barnet
26/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet,Pojke enl RUL (Sthlm)
26/8 - IdaV, 27 år, första barnet
28/8 - Rhinos, 27 år, andra barnet
Stort grattis @FiVi ;)

Bf idag och firar med ryggont och magont som bara den. Var vissen redan när jag vaknade i morse men har genomfört seminundersökning på morgonen följt av 1,5 timmes bilresa för att hämta semin, envis som en gnu är man för det finns ju inte på kartan att berätta att man har ont liksom, klart vi ska seminera...! Hade inte fått gå in genom stalldörrarna i morse om jag sagt ett knyst...
Givetvis att märren står med ett prima ägg samma dag som bf också och tokbrunstar..

Bara att le och se glad ut när den snälla och väldigt tillmötesgående hingsthållaren ville småprata i 30 graders värme i en kvart. Innan vi åkte frågade hen när det var dags. Minen när jag svarade "idag".:D

Hehe, du skulle ha sagt "nu" istället :rofl:

Spännande @Fritidsryttare ! Snart händer det!

Jag drack 1 glas vin idag. Kan meddela att det var gott och att ett glas är lämpligt att börja med eftersom det snurrar lite redan där...
Liten sover och lär så göra ett tag då jag passade på så jag är vettig innan nattens amningsmaraton.
Åh, längtar till första glaset vin efter förlossningen! Hoppas det smakade :D

• Gilla
Reactions: Ray
Åh, längtar till första glaset vin efter förlossningen! Hoppas det smakade :D
Ja tack!
Kallt gott vitt vin.
Ska köpa hem.och frossa i parmaskinka, blå castello och rödvin en dag framöver. Bara för att man kan.

Å ena sidan vill man bli av med gravidkroppen och börja träna. Men jag får ju vänta minst 4 v på att göra annat än promenader så jag kan lika gärna börja med att njuta av mat och vin:D:D

Ja tack!
Kallt gott vitt vin.
Ska köpa hem.och frossa i parmaskinka, blå castello och rödvin en dag framöver. Bara för att man kan.

Å ena sidan vill man bli av med gravidkroppen och börja träna. Men jag får ju vänta minst 4 v på att göra annat än promenader så jag kan lika gärna börja med att njuta av mat och vin:D:D
Ska följa ditt exempel. Äter inte brieost eller parmaskinka särskilt ofta, men bara möjligheten att få göra det gör att jag längtar tills dess. Men ett gott glas rödvin är nog det jag längtar efter mest :D

• Gilla
Reactions: Ray
All set and ready to go :cautious:

Min BM undersökte mig i torsdags, på BF, och då var jag 3 cm öppen med mjuk tapp. Hon gjorde en hinnsvepning och i bilen hem kom första värkarna. Hurra tänkte jag. Väskorna packades i all hast, mannen blev hemringd från jobbet och dottern åkte till sin farmor och farfar. Och sen stannade det av :banghead:

All set and ready to go :cautious:

Min BM undersökte mig i torsdags, på BF, och då var jag 3 cm öppen med mjuk tapp. Hon gjorde en hinnsvepning och i bilen hem kom första värkarna. Hurra tänkte jag. Väskorna packades i all hast, mannen blev hemringd från jobbet och dottern åkte till sin farmor och farfar. Och sen stannade det av :banghead:
Åh känner SÅ igen mig! Hade snoront när jag var uppe igår, låg och ålade mig som en mask i bilsätet medan sambon körde. Bättre när jag låg ner, men vaknade med mensvärk i natt flera gånger. Nu har jag varit ute i stallet en timme och visst skönt är det väl knappast att stå och gå för länge men absolut inget som antyder att det är på g.

Snacka om att känna sig snuvad på konfekten gång på en annan :wtf:

Åh känner SÅ igen mig! Hade snoront när jag var uppe igår, låg och ålade mig som en mask i bilsätet medan sambon körde. Bättre när jag låg ner, men vaknade med mensvärk i natt flera gånger. Nu har jag varit ute i stallet en timme och visst skönt är det väl knappast att stå och gå för länge men absolut inget som antyder att det är på g.

Snacka om att känna sig snuvad på konfekten gång på en annan :wtf:
Massa pepp till dig! Det är i alla fall positivt att det händer något för då går det förhoppningsvis snabbare sen när det väl startar på riktigt :) Och med alla känningar du har är det osannolikt att du ska behöva gå över så länge att du blir igångsatt.

Jag har läst någonstans att man tror att bebisen på något sätt utlöser ett hormon när det är redo att födas som gör att värkarna startar. Det är alltså det jag (vi!) går och väntar på. Och det låter logiskt för om den här bebisen är som sin syster så gör han saker när han känner sig redo för det och inte en dag tidigare ;)

Massa pepp till dig! Det är i alla fall positivt att det händer något för då går det förhoppningsvis snabbare sen när det väl startar på riktigt :) Och med alla känningar du har är det osannolikt att du ska behöva gå över så länge att du blir igångsatt.

Jag har läst någonstans att man tror att bebisen på något sätt utlöser ett hormon när det är redo att födas som gör att värkarna startar. Det är alltså det jag (vi!) går och väntar på. Och det låter logiskt för om den här bebisen är som sin syster så gör han saker när han känner sig redo för det och inte en dag tidigare ;)
Detsamma till dig, hoppas de beslutar sig för att titta ut här nu, det känns ju hopplöst att ha ont 'i onödan' så att säga. Jag har ju inte haft värkar så som du beskriver att du fick, då hade jag antagligen blivit vansinnig om de avtagit.
Kan man bli erbjuden hinnsvepning redan nu om man frågar eller var det nån specifik anledning till att du fick det? (Kan ha missat/glömt nåt i tråden, skumläser bara emellanåt). Funderar på om jag ska fråga min BM ifall hon kan göra det om inte bebis kommit till nästa besök här i veckan. :)

Detsamma till dig, hoppas de beslutar sig för att titta ut här nu, det känns ju hopplöst att ha ont 'i onödan' så att säga. Jag har ju inte haft värkar så som du beskriver att du fick, då hade jag antagligen blivit vansinnig om de avtagit.
Kan man bli erbjuden hinnsvepning redan nu om man frågar eller var det nån specifik anledning till att du fick det? (Kan ha missat/glömt nåt i tråden, skumläser bara emellanåt). Funderar på om jag ska fråga min BM ifall hon kan göra det om inte bebis kommit till nästa besök här i veckan. :)
Det var min bm som frågade om jag ville att hon skulle göra en undersökning och kolla status. Jag tycker absolut du ska fråga om en hinnsvepning. Jag ska be om en till vid nästa träff på tisdag om jag fortfarande är gravid då.

Jag har utnyttjat min barnfria tid till att se på film, vila, färga håret och måla tånaglarna. Nu sänker vi beredskapsnivån ett snäpp och åker och hämtar hem dottern.

Bf + 2 idag...:cool: Sovit som en sten i natt iaf, vilket är skönt. Inga direkta tecken heller mer än att det gör ont typ överallt så fort jag rör mig.
Var ute och pysslade och donade med hästarna i 2 timmar igår, tänkte att det kanske var sista gången på ett tag som jag verkligen skulle ha tid med det. Fick ju äta upp det rejält sen i smärtväg men det var det värt. Folk snackar om att förlossningen gör ont men det är banne mig inte skönt att vara gravid heller...
Ska iaf fika med kompisar runt lunch sen, det är ett effektivt sätt att fördriva tiden på. Hade en kompis på besök igår också, tror det var första gången på över 10 års vänskap som vi satt ner i flera timmar och bara pratade, vanligtvis flänger vi runt och pysslar med hästarna större delen av tiden vi ses. ;)

Bf + 2 idag...:cool: Sovit som en sten i natt iaf, vilket är skönt. Inga direkta tecken heller mer än att det gör ont typ överallt så fort jag rör mig.
Var ute och pysslade och donade med hästarna i 2 timmar igår, tänkte att det kanske var sista gången på ett tag som jag verkligen skulle ha tid med det. Fick ju äta upp det rejält sen i smärtväg men det var det värt. Folk snackar om att förlossningen gör ont men det är banne mig inte skönt att vara gravid heller...
Ska iaf fika med kompisar runt lunch sen, det är ett effektivt sätt att fördriva tiden på. Hade en kompis på besök igår också, tror det var första gången på över 10 års vänskap som vi satt ner i flera timmar och bara pratade, vanligtvis flänger vi runt och pysslar med hästarna större delen av tiden vi ses. ;)
Usch, låter inte mysigt att ha så ont. Är det sammandragningar som känns? Gillar inte att vara gravid och tar hellre en förlossning än att vara gravid i 9 månader, och då har jag knappt några krämpor alls :crazy:

Usch, låter inte mysigt att ha så ont. Är det sammandragningar som känns? Gillar inte att vara gravid och tar hellre en förlossning än att vara gravid i 9 månader, och då har jag knappt några krämpor alls :crazy:
Sammandragningarna som känns som mensvärk är en piss i havet ärligt talat... Får som kramp i bäckenbotten när jag är uppe och rör mig för mycket. Tror bebis ligger på nåt konstigt sätt för mycket av smärtan är koncentrerad till höger sida, bl.a kommer den åt en nerv så att höger ben börjar krampa med jämna mellanrum. En annan specialare är när den lägger sig och pressar ut kroppen så att höger höft känns som att den ska explodera, det var så den gjorde i fredags och då är det outhärdligt. Alvedon i maxdos hjälper inte mycket, utan det är att sitta eller ligga så att bebis flyttar sig som gäller. Måttligt nöjd med livet.

Sammandragningarna som känns som mensvärk är en piss i havet ärligt talat... Får som kramp i bäckenbotten när jag är uppe och rör mig för mycket. Tror bebis ligger på nåt konstigt sätt för mycket av smärtan är koncentrerad till höger sida, bl.a kommer den åt en nerv så att höger ben börjar krampa med jämna mellanrum. En annan specialare är när den lägger sig och pressar ut kroppen så att höger höft känns som att den ska explodera, det var så den gjorde i fredags och då är det outhärdligt. Alvedon i maxdos hjälper inte mycket, utan det är att sitta eller ligga så att bebis flyttar sig som gäller. Måttligt nöjd med livet.

Låter som för mig. Min ligger också och pressar ut kroppen åt olika håll så det smärtar nåt rejält!

Hoppas bebis tittar ut snart för dig!!
Jag är inte lika hoppfullt, min kraftiga förvärkar la sig.. nu är det lite mesiga mensvärkar i ländrygg och magen..
Nätterna är värre, har sån foglossning fram att jag inte kan sova, så fort jag rör mig hugger det i blygbenet. Och illamåendet ska vi inte ens tal om! Det är så jävla oglamoröst att vara gravid, kräkas när man inte har några muskler och är kissnödig på morgonen och inte hunnit gå på toaletten innan kräket kommer.. ja ni kan ju ana vad som händer!

Överväger vräkning! Ska till lekland med sonen och sambon idag, undrar om man ska ta sig en svängom på stutsmattan? :idea: Borde väl få nåt att hända i kroppen?

Låter som för mig. Min ligger också och pressar ut kroppen åt olika håll så det smärtar nåt rejält!

Hoppas bebis tittar ut snart för dig!!
Jag är inte lika hoppfullt, min kraftiga förvärkar la sig.. nu är det lite mesiga mensvärkar i ländrygg och magen..
Nätterna är värre, har sån foglossning fram att jag inte kan sova, så fort jag rör mig hugger det i blygbenet. Och illamåendet ska vi inte ens tal om! Det är så jävla oglamoröst att vara gravid, kräkas när man inte har några muskler och är kissnödig på morgonen och inte hunnit gå på toaletten innan kräket kommer.. ja ni kan ju ana vad som händer!

Överväger vräkning! Ska till lekland med sonen och sambon idag, undrar om man ska ta sig en svängom på stutsmattan? :idea: Borde väl få nåt att hända i kroppen?
Tack, det låter inte som att du har nåt vidare roligt heller med foglossningen och allt det andra, jag kan iaf sova, ditt tillstånd låter far worse.. Vi får köra bebisdans på varsin studsmatta så kommer de förhoppningsvis ut lite snabbare, grannarna har en som jag säkert får låna...:)

Tack, det låter inte som att du har nåt vidare roligt heller med foglossningen och allt det andra, jag kan iaf sova, ditt tillstånd låter far worse.. Vi får köra bebisdans på varsin studsmatta så kommer de förhoppningsvis ut lite snabbare, grannarna har en som jag säkert får låna...:)

Sambon hade invändningar kring studsmattan :D
"Kan vi ta det nästa vecka.. har så mycket på jobbet den här veckan som måste bli klart innan bebisen kommer" :D
Så från nästa vecka är det jag som studsar studsmatta

Idag kl 12.58 föddes vår efterlängtade lilleman :love: Det såg ett tag ut att bli en repris på min förra förlossning men barnmorskorna (jag hade tre stycken med mig under utdrivningen!) räddade situationen och jag klarade mig med bara en liten reva och ett skrapsår. Nu återhämtar vi oss på BB.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 443
R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 078
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 137
Senast: Roheryn
·
Gravid - 1år Har en fundering angående hur man ska tänka vad gäller båda alternativen. Tänker fördelen med vaginalt ät att man borde läka snabbare... 17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Pusseltråden
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka