Sommarföräldrar 2019

Blä, jag skulle nog inte ha önskat mig gravidsymtom.
Inatt drömde jag att mitt ena bröst svullnade upp galet mycket. Jag vaknade i full panik med händerna på brösten och tänkte att jag måste ringa och fråga min syster om det är normalt, tills jag insåg att brösten var som vanligt. Jag var kissenördig så gick på toa och påväg tillbaka till sovrummet fick jag värsta yrselattacken tillsammans med illamående, så jag fick slänga mig på soffan en stund. När jag väl kom tillbaka till sovrummet fick jag beorda sambon att hämta en hink att ställa bredvid sängen. Som tur var släppte det och jag kunde somna om.
Jag har fått en sån himla trötthet. Hemma orkar jag knappt göra annat än ligga på soffan. Fick tvinga mig ut med hunden idag, men gick verkligen som en zombie.
Illamåendet på morgonen/fm är inte kul. Jag har ingen aptit att äta frukost så kan bara äta lite fruktsallad och yoghurt. Det står jag mig inte på länge så hungern och illamåendet kommer tillbaka snart igen. Är glad att jag inte spytt än iaf.
Hur ska det här fortsätta tro :yuck:.
Hur mår ni andra?

Usch! Vet vad du menar, gick också och funderade över att jag inte fått så många symptom men sen så! Det började för lite mer än en vecka sedan med illamåendet och ont i övre magen. Var hemma hela förra veckan då jag inte fick i mig någon mat pga att det gjorde ont att äta:meh: nu har det börjat lätta och jag kan iaf äta igen! Dock är jag inte speciellt sugen på mat.. Illamåendet är borta, tror det blev en ond cirkel av att jag inte ville äta och då mådde jag tillslut illa när jag blev hungrig.

Hoppas det blir bättre snart!
 
Mina symtom har i stort sett helt försvunnit nu, kände mig illamående i måndags morgon senast. Känner mig jätteorolig nu :(
 
Mina symtom har i stort sett helt försvunnit nu, kände mig illamående i måndags morgon senast. Känner mig jätteorolig nu :(

"Skönt" att det är fler som är oroliga.

Jag tänker inte säga åt dig att försöka sluta oroa dig, för det är meningslöst. Vill du älta det lite? Visst har du inte haft särskilt starka symtom från början? Vilken vecka är du i nu?
 
@Energi
8+3 ungefär (eftersom BM flyttade det några dagar efter VUL)
Nej, du har rätt har inte haft så starka symtom innan jag var på VUL, mest svullen mage. Lätt illamående ibland. Sen ungefär lör-mån har jag varit illamående mest morgon, knappt kunnat äta frukost. Varit öm i brösten, vilket varierat lite dag till dag men har iaf känt av det.
I tre dagar nu har jag knappt känt av brösten. Och äta frukost har inte varit några problem heller :(. Men blir ju nojig. Och när jag hade mitt MA var det ju så att symtomen försvann.
 
@Energi
8+3 ungefär (eftersom BM flyttade det några dagar efter VUL)
Nej, du har rätt har inte haft så starka symtom innan jag var på VUL, mest svullen mage. Lätt illamående ibland. Sen ungefär lör-mån har jag varit illamående mest morgon, knappt kunnat äta frukost. Varit öm i brösten, vilket varierat lite dag till dag men har iaf känt av det.
I tre dagar nu har jag knappt känt av brösten. Och äta frukost har inte varit några problem heller :(. Men blir ju nojig. Och när jag hade mitt MA var det ju så att symtomen försvann.

Mina bröst slutade ömma i vecka 9. Nu vet jag ju inte om bebis fortfarande lever (1.5 vecka till vul) men vi får väl tro och hoppas det.

Illamåendet för mig har varit så jäkla upp och ner. Jag skulle inte säga att jag är illamående men jag har mycket svårt för vissa smaker.

Jag är också orolig för MA. Det trista är ju att symtom som kommer och går, avtar, försvinner helt osv kan vara helt normalt och indikation på att något är fel.

Kan du få tid till ett till vul?
 
Jag tänkte igår att jag skulle boka in ett VUL. Å andra sidan var det ju mindre än en vecka sen jag var på ett och allt såg ju bra ut och innan dess hade jag ju inte mycket symtom heller. Jag får väl försöka ha lite is i magen. Tror inte att jag kommer få ett VUL så snart igen genom kvinnokliniken iaf då jag inte haft några smärtor eller blödningar. Tänker att känner jag mig fortfarande orolig på måndag kanske jag bokar ett privat då. Har sett att de har många tider lediga kort inpå där vi var inne sist.
 
HERREGUD vad jag mår dåligt! :arghh: Mår så sjukt illa hela tiden, är så otroligt trött. Såhär dåligt vill jag inte minnas att jag mådde förra gången, men vet iofs att jag mådde så sjukt dåligt då också. Skillnaden är väl att då kunde jag ligga i soffan och kolla på serier och bara försöka få i mig det som överhuvudtaget gick ner, nu blir det mer att äta det som står till buds och sen fortsätta underhålla en 9-månaders. Längtar tills den här fasen av graviditeten är över..
 
Här är en till som börjat må illa.. än så länge går det att hantera. Men gissar att det kommer bli mer så det är bara att hoppas och be att det inte blir lika illa som sist 😷
 
Jag har bestämt mig för att det inte är kört bara för att många symtom försvunnit, googla runt häromkvällen när jag var jättedeppig och hittade förvånansvärt många som hade tappat sina symtom i dessa veckor som det gått bra för. Och jag har ju sett ett tickande hjärta. Så länge jag inte blöder eller får mensvärk så ska jag försöka att inte oroa mig.
Idag har jag varit lite illamående igen och svårt att äta frukost. Jag köpte hem Omega 3 tabletter igår som jag börjat äta, för jag äter dåligt med fisk. Så galet stora. Och idag på jobbet rapade jag makrillsmak och fundera på om jag ätit nån fisk, tills jag kom på att jag tagit omega 3 tablett på morgonen. Började ulka och fick trycka i mig ett rån för att få bort smaken :yuck:
 
Jag intalar mig varje dag att illamåendet börjar bli bättre :D visst, jag behöver inte ständigt knapra på något så det är ju en förbättring men jag kan ju räkna de få delarna av dagen som är okej..

@underensten dessa jäkla omega-3 kapslar, så sjukt stora! Som tur var är de glatta, men fortfarande galet stora. Ogillar dock ännu mer formen på multivitamin för gravida som jag tar, runda med hårda kanter :down:
 
@bigwig
Ja, dom är vidriga! Önskar att jag var bättre på att äta fisk istället. Som tur var så smakar dom inget iaf. Förutom att jag rapar upp fisksmak då :yuck:. Men tror det går att undvika om jag äter något efter tabletten.
Jag äter också apotekes gravidtablett. Tycker den smakar papper typ :yuck:
 
Jag lider med er som mår illa, det låter verkligen jättejobbigt. Mitt enda illamående är fortfarande avsmak för vissa saker, just nu Cola zero, kanel och fikabröd.

Däremot är jag otroligt lättirriterad, men det är nog mest jobbigt för min omgivning. Drömmer konstiga och jobbiga drömmar också, precis som med första barnet. Är även otroligt trött.

Förutom det så är jag inne på min... fjärde eller femte dag som "blödnings"fri! 8 dagar kvar till ultraljud.
 
Jättetidigt för min del än, så vågar nog inte riktigt tro på det. Men när ringer man och bokar tid hos barnmorskemottagning? Gör man det så fort man fått positivt test eller bör man vänta lite?
 
Jättetidigt för min del än, så vågar nog inte riktigt tro på det. Men när ringer man och bokar tid hos barnmorskemottagning? Gör man det så fort man fått positivt test eller bör man vänta lite?

Grattis! :love::love:

Känn efter själv, jag ringde någon dag efter pluset. Tyckte för egen del att det var skönt att träffa BM tidigt för hälsosamtal tillsammans med min man för att göra det lite mer verkligt för oss båda + att gemensamt ta in info och rekommendationer om tex mat.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 834
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 933
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 970
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 140
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp