Sommarföräldrar 2019

Alltså.. jag tycker ju att jag känner fosterrörelser. O_o Men det borde jag inte kunna göra, för det borde ju vara tidigt. Jag grubblar så mycket på det där.

Det som talar för att jag är tidigt i graviditeten;

- gravtestet med veckoindikator
- den gången vi låg och mannen kom i mig stämmer med ovan nämnda
- syns inget än
- illamående vilket jag hade i den här perioden i förra graviditeten

Det som gör att jag tvivlar lite;

- mensen kom tillbaks i slutet av juli, sen hade jag en mens i början av september och därefter ingenting.
- tycker som sagt att jag känner något
- amningen av sonen krånglar lite och jag har förstått det som att det brukar komma lite senare i graviditeten för dom flesta (för dom som det börjar krångla för).

Ska bli så otroligt spännande att se om vi får ett TUL. :)
 
Jag är bara i vecka 5+1, ska på inskrivning på måndag (12/11) och har bokat ett privat UL 6/12.

Jag känner inte alls mycket, vilket oroar mig för med första barnet mådde jag lite illa och var brutalt trött redan innan jag plussade.
Men som ni nämnt så skiljer det sig väl från graviditet till graviditet.

Jag är konstant svullen om magen och tarmarna jobbar på:o
Brösten sticker och spänner det i ibland. Har vart lite illamående igår och iförrgår.
Ingen blir lyckligare än jag om graviditeten fortsätter såhär smärtfritt MEN eftersom jag var sängliggandes i tre månader och fick åka in en sväng på sjukhuset pga extremt illamående i förra graviditeten så kommer det säkert komma så småningom...
Så länge bebisen stannar kvar där inne och föds frisk så är jag glad :love:
 
Allt såg bra ut! :)
Vi fick se ett tickande hjärta. BM trodde jag var lite kortare gången, först sa hon två veckor men när vi zooma in och hon kunde mäta ordentligt så fick hon det till 7+2-7+4 nånstans så det blir ju bara några dagar kortare. Hade en jätterolig och bra BM, och en nybliven BM som var med som är kompis med min syster. Får ett ultraljud i v 13 också.
Jag och sambo firade med Toscabulle och varm choklad :d
 
Allt såg bra ut! :)
Vi fick se ett tickande hjärta. BM trodde jag var lite kortare gången, först sa hon två veckor men när vi zooma in och hon kunde mäta ordentligt så fick hon det till 7+2-7+4 nånstans så det blir ju bara några dagar kortare. Hade en jätterolig och bra BM, och en nybliven BM som var med som är kompis med min syster. Får ett ultraljud i v 13 också.
Jag och sambo firade med Toscabulle och varm choklad :d

Jaa! Stort grattis!
 
Alltså.. jag tycker ju att jag känner fosterrörelser. O_o Men det borde jag inte kunna göra, för det borde ju vara tidigt. Jag grubblar så mycket på det där.

Det som talar för att jag är tidigt i graviditeten;

- gravtestet med veckoindikator
- den gången vi låg och mannen kom i mig stämmer med ovan nämnda
- syns inget än
- illamående vilket jag hade i den här perioden i förra graviditeten

Det som gör att jag tvivlar lite;

- mensen kom tillbaks i slutet av juli, sen hade jag en mens i början av september och därefter ingenting.
- tycker som sagt att jag känner något
- amningen av sonen krånglar lite och jag har förstått det som att det brukar komma lite senare i graviditeten för dom flesta (för dom som det börjar krångla för).

Ska bli så otroligt spännande att se om vi får ett TUL. :)

Ja det känns ju lite väl tidigt men hoppas du får klarhet i hur långt du har gått snart! Hoppas ni får ett TUL! :bump:
 
Allt såg bra ut! :)
Vi fick se ett tickande hjärta. BM trodde jag var lite kortare gången, först sa hon två veckor men när vi zooma in och hon kunde mäta ordentligt så fick hon det till 7+2-7+4 nånstans så det blir ju bara några dagar kortare. Hade en jätterolig och bra BM, och en nybliven BM som var med som är kompis med min syster. Får ett ultraljud i v 13 också.
Jag och sambo firade med Toscabulle och varm choklad :d

Åh va roligt!! Det gjorde ni så rätt i!:love:
 
Här har mitt magont resulterat i -3kg (effektivt sätt att gå ner på men ack så tråkigt o jobbigt). Börjar vända o det känns så skönt!:D
 
Kan du inte åka till gynakuten utan tidsbokning?

Det vet jag inte, verkar som att det ska vara akut med smärta och röd riklig blödning för att de ska ta emot. Enligt deras vårdsida så ska man ta kontakt med 1177 som bokar in en akuttid åt en. Jättekrångligt, och 1177 upprepar bara att de minsann inte kan förhindra ett missfall.

Såklart att dom inte kan liksom, men jag behöver få veta om det ens är ett missfall.
 
Så himla trevlig BM jag pratade med på barnmorskemottagningen. Nu har jag fått tid för inskrivning 22/11 hos samma BM jag hade sist :up:
 
Det vet jag inte, verkar som att det ska vara akut med smärta och röd riklig blödning för att de ska ta emot. Enligt deras vårdsida så ska man ta kontakt med 1177 som bokar in en akuttid åt en. Jättekrångligt, och 1177 upprepar bara att de minsann inte kan förhindra ett missfall.

Såklart att dom inte kan liksom, men jag behöver få veta om det ens är ett missfall.
Men vad trist!
Jag hade inga problem alls att få åka in, men hos oss har dom inte tidsbokning på akuten utan man får sitta och vänta på sin tur.
 
Inte så bra. Får inte tid någonstans och nu på morgonen har flytningarna ändrats till rödare och rimligare.
Kan inte din BM boka tid hos gyn? Det gjorde min. Är man väldigt orolig och mår dåligt så är det ju befogat att man ska få kollas upp! Lättast är nog att gå via BM på MVC.
 
Kan inte din BM boka tid hos gyn? Det gjorde min. Är man väldigt orolig och mår dåligt så är det ju befogat att man ska få kollas upp! Lättast är nog att gå via BM på MVC.

Tack för tipset! Jag har dock inte kontakt med någon BM än. Funderar på att parkera mig hos gynakuten imorgon trots 1177s avrådan och inte gå förrän jag får hjälp.
 
Tack för tipset! Jag har dock inte kontakt med någon BM än. Funderar på att parkera mig hos gynakuten imorgon trots 1177s avrådan och inte gå förrän jag får hjälp.

Självklart ska du åka in om du behöver!
Vill dock inflika om det är akademiska du ska till (såg att du är från Uppland) att det råder stabsläge och är väldigt rörigt pga att hela journalsystemet ligger nere sedan igår.
Det gör att allt som inte är akut hänvisas till när stoppet är hävt.
 
Det vet jag inte, verkar som att det ska vara akut med smärta och röd riklig blödning för att de ska ta emot. Enligt deras vårdsida så ska man ta kontakt med 1177 som bokar in en akuttid åt en. Jättekrångligt, och 1177 upprepar bara att de minsann inte kan förhindra ett missfall.

Såklart att dom inte kan liksom, men jag behöver få veta om det ens är ett missfall.

Men herregud vilket vidrigt bemötande! :mad: Tycker också verkligen att du borde få hjälp och tycker att din plan med att åka in ändå låter bra!
 
Allt såg bra ut! :)
Vi fick se ett tickande hjärta. BM trodde jag var lite kortare gången, först sa hon två veckor men när vi zooma in och hon kunde mäta ordentligt så fick hon det till 7+2-7+4 nånstans så det blir ju bara några dagar kortare. Hade en jätterolig och bra BM, och en nybliven BM som var med som är kompis med min syster. Får ett ultraljud i v 13 också.
Jag och sambo firade med Toscabulle och varm choklad :d

Jaa, vad härligt! :up:
 
Blä, jag skulle nog inte ha önskat mig gravidsymtom.
Inatt drömde jag att mitt ena bröst svullnade upp galet mycket. Jag vaknade i full panik med händerna på brösten och tänkte att jag måste ringa och fråga min syster om det är normalt, tills jag insåg att brösten var som vanligt. Jag var kissenördig så gick på toa och påväg tillbaka till sovrummet fick jag värsta yrselattacken tillsammans med illamående, så jag fick slänga mig på soffan en stund. När jag väl kom tillbaka till sovrummet fick jag beorda sambon att hämta en hink att ställa bredvid sängen. Som tur var släppte det och jag kunde somna om.
Jag har fått en sån himla trötthet. Hemma orkar jag knappt göra annat än ligga på soffan. Fick tvinga mig ut med hunden idag, men gick verkligen som en zombie.
Illamåendet på morgonen/fm är inte kul. Jag har ingen aptit att äta frukost så kan bara äta lite fruktsallad och yoghurt. Det står jag mig inte på länge så hungern och illamåendet kommer tillbaka snart igen. Är glad att jag inte spytt än iaf.
Hur ska det här fortsätta tro :yuck:.
Hur mår ni andra?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 405
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
Svar
18
· Visningar
440
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
25 918
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp