Ja så kan det kanske bli förstås. Känns som evigheter kvar än, får se vad som hinner hända på den tidenOm mannen hunnit bli vaccinerad till dess kanske det kan ändras?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja så kan det kanske bli förstås. Känns som evigheter kvar än, får se vad som hinner hända på den tidenOm mannen hunnit bli vaccinerad till dess kanske det kan ändras?
Den här perioden när de värsta symptomen lagt sig men man inte känner rörelser än är inget bra för mina nojor...Jag känner oftast dagtid att det är något "där", dvs livmodern som vuxit och tar emot om jag tex böjer mig fram, men inga sprattel.
Kände storebror redan i v16 vilket ju är ganska tidigt för att vara första barnet som jag fattat det, så nu i v17 är jag orimligt otålig. Får förlita mig på foglossningen istället som gjort entré med buller och bång.
Åh, då är jag inte ensam iallafall. Tids nog drar det ju igång så jag kanske ska vara nöjd så länge det inte är en bökig typ i magen som stökar runtOch jag är i v.22 och känner ingetmen jag känner att jag tar det hela med ro. På RUL sas att jag hade moderkakan i framvägg också och då kan det ju dröja lite extra. Jag känner mig väldigt ogravid. Bara tjock
![]()
Åh, då är jag inte ensam iallafall. Tids nog drar det ju igång så jag kanske ska vara nöjd så länge det inte är en bökig typ i magen som stökar runt![]()
Jag känner faktiskt att jag tycker det hittills är ganska skönt att inte ha något som ska sparka och böka omkring där innekan säkert vara mysigt men jag tänker att det finns gott om tid för det längre fram!
Jag har också hört det där sista men håller inte alls med för egen delJag har två barn. Med första var det precis sådär, jag kände rörelser sent, och jag kände inte jättemycket öht. Klart man känner barnet när det blir större men det var aldrig "intensiva" rörelser och inte så mycket. Förstod inte alls vad folk menade när de sa att det gjorde ont när barnet tryckte och sparkade.
Med andra barnet insåg jag vad de menadeSen var visserligen andra barnet större också så hon hade ju lite mindre plats, men oavsett det så var det stor skillnad.
Kan ju säga att deras sätt att vara i magen speglar deras sätt att vara utanför magen väldigt väl också![]()
Jag har också hört det där sista men håller inte alls med för egen del
Sonen var lugn som attan i magen, det var aldrig en massa bök och stök, förstod heller aldrig vad folk menade gjorde ont när bebisar sparkade, hade aldrig nån tydlig fot eller hand som tryckte från insidan etc.. Och jag var på x antal extrakontroller pga att jag inte känt rörelser på länge. Lugn bebis i magen med andra ord.
Ut däremot kom en rastlös, frustrerad, motoriskt aktiv bebis som aldrig sov, aldrig ville vara stilla och inte blev riktigt tillfreds förrän han lärde sig krypa efter 8-9 månader
Q
(Fattar såklart att talesättet ofta stämmer, men jag blev iallafall "lurad" förra gången, så ville mest ge ett annat perspektiv på saken)
Men säkert väldigt vanligtNej det är nog väldigt ovetenskapligt![]()
Kan ju säga att deras sätt att vara i magen speglar deras sätt att vara utanför magen väldigt väl också![]()
Ja det rullar på här också. Har precis gått in i v 27 och det känns skönt att börja komma någon vart nu. Har köpt första saken till bebis nuoch har även en vagn på gång. Det är nästan lite tråkigt att man redan har det mesta kvar från storebror, blir inte alls så mycket nytt som behöver köpas
Foglossningen går fram och tillbaka men är tidvis ganska jobbig. Bortsett från den mår jag ändå bättre nu än tidigare i graviditeten, både fysiskt och psykiskt. Våren med fina dagar gör säkert sitt till för måendet också![]()
Det rullar på här, nästa vecka är det RUL och nytt bm-besök.
I övrigt känner jag mig... tjock och sliten men fortfarande märkligt ogravid? Om det nu går ihop
Inga direkta rörelser här än, är i v 18+3. Ibland kan jag tycka mig känna en liten ilning eller bubbla som skulle kunna vara bebis, men det är flyktigt och väldigt otydligt jämfört med hur säker jag var på att jag kände nr 1... Har dock pratat med flera vänner (och jag vill själv minnas också) att just den här perioden är jobbig för att man är i ett mellanläge... Ska bli skönt med RUL då så jag åtminstone kan få koll på om allt ser bra ut - och förhoppningsvis också veta kön -d et är jag väldigt nyfiken på!
I övrigt har jag ganska jobbig foglossning/ischias och hormonerna talar också sitt tydliga språk - jag mår stundtals ganska dåligt (psykiskt) men försöker se det utifrån och betrakta det som långvarig pms, helt enkelt.
Det är så kul och mysigt att köpa och planera! Vi fick mycket bebiskläder begagnat sist, behövde knappt köpa något själv första året. Skönt, men samtidigt vill man ju köpa lite eget också. Så några plagg kommer det nog bliOch vi har redan köpt en hel deljag har iofs en mamma som är alldeles för tokig i barnsaker. Det kan ju inte riktigt jag rå för
Men i övrigt har vi försökt handla på oss när det funnits bra saker begagnat i närområdet. Så vi har hämtat lite saker successivt! Bebiskläder har visat sig vara lite för roligt att handla.... men i övrigt kommer vi få ärva mycket. Vilket känns bra. Det är inte billigt ändå.
Jag känner att jag mår oförskämt bra ändå. Lite jobbigt psykiskt med att inte orka samma saker på samma vis men det får jag väl bara leva medkroppen blir snabbare lite trött än innan, lite känningar i ländryggen på kvällarna efter längre promenad och stalljobb men inget ohanterbart och blir bättre efter en natts sömn!