Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äntligen är hon här!
Hade värkar hela natten, sov minimalt. Värkarna avtog när vi åkte in till igångsättningen, och första undersökningen visade att det inte hänt nånting alls sen i måndags i princip...
Sen var det typ tre uppgivna timmar när absolut ingenting hände, sen gick vattnet slutligen (hinnorna togs med skalpelektrod och det dröjde innan "forsen" kom) och värkarna började komma igång.
12.30 hade jag så jobbiga värkar att jag fick ge mig på lustgasen, och 14.09 är hon född
Segt som attan, men det var åtminstone effektivt när det väl kom igång, 4 till 10 cm gick på en kvartoch krystfasen varade 7 minuter...
Alla mår bra, lilltjejen verkar ha ett jäkla humör men är iallafall hittills betydlig mer sömnig än storebror var, så får kanske sova ikapp inatt![]()
Hoppas det snart är dags för dig ocksåBara jag kvar då! Var på kontroll idag men tappen var inte ens lite mogen så jag sa att jag kan vänta lite och se om det kommer igång själv, har inte direkt ont och allt är bra annars
Stort grattis!Äntligen är hon här!
Hade värkar hela natten, sov minimalt. Värkarna avtog när vi åkte in till igångsättningen, och första undersökningen visade att det inte hänt nånting alls sen i måndags i princip...
Sen var det typ tre uppgivna timmar när absolut ingenting hände, sen gick vattnet slutligen (hinnorna togs med skalpelektrod och det dröjde innan "forsen" kom) och värkarna började komma igång.
12.30 hade jag så jobbiga värkar att jag fick ge mig på lustgasen, och 14.09 är hon född
Segt som attan, men det var åtminstone effektivt när det väl kom igång, 4 till 10 cm gick på en kvartoch krystfasen varade 7 minuter...
Alla mår bra, lilltjejen verkar ha ett jäkla humör men är iallafall hittills betydlig mer sömnig än storebror var, så får kanske sova ikapp inatt![]()
Grattis!!Äntligen är hon här!
Så skönt! Är ni kvar på BB nu eller har ni åkt hem?Wow, har sovit hela natten (fast inte sammanhängande såklart) och lillfisen också. Otroligt välbehövligt.
Vårt första barn tillbringade första dygnet (då dom ju "ska" sova mycket efter första vakenperioden) med att skrika istället för att sova, så sambon och jag är helt förbluffade (och lite lättade) över att det kan funka såhär också. Misstänker att det blir mer intensivt sen, så jag passar på att vila nu![]()
Vi blir kvar till imorgonSå skönt! Är ni kvar på BB nu eller har ni åkt hem?
Grattis ❤Vi blir kvar till imorgonlängtar hem massor till storebror men vill ge amningen en bra chans att komma igång eftersom jag inte fick till det så bra sist.
Spännande! Nu är bebisen snart härDet är lite igång här, inte kommit så täta värkar än (hade en period imorse med ca 10 min mellan sen har det glesat ur lite) men slemproppen har gått, så jag vankar lite.
Heja heja!Det är lite igång här, inte kommit så täta värkar än (hade en period imorse med ca 10 min mellan sen har det glesat ur lite) men slemproppen har gått, så jag vankar lite.
Så skönt att dottern sover bättre!Lilltjejen utan namn är verkligen en lättsam bebis såhär långtsover mycket och även själv, och verkar sova sig igenom det mesta också. Skön kontrast till storebror som redan från start var svår att söva, lägga ner och vaknade av minsta lägesförändring. Då fick vi kommentarer av nästan alla om vilken "vaken" bebis han var och jag börjar förstå varför
Nu är hon ju bara fyra dagar än och mycket kommer/kan ändras men just nu njuter jag och känner mig till på köpet så mycket tryggare än jag var som förstagångsförälder.
Bestämde mig för att lägga ner amningen också. Lillasyster var en stjärna och det hade säkert gått Finemang med lite träning men jag märkte väldigt mycket negativa känslor som kom tillbaka vid minsta krångel med taget. Med tanke på min historik med förlossningsdepression och att jag mått dåligt under året bestämde jag att det inte var värt det. Nu flaskmatar vi istället och det känns så bra.![]()
Känner igen det där med att småsyskonet inte är lika ljudkänsligtLilltjejen utan namn är verkligen en lättsam bebis såhär långtsover mycket och även själv, och verkar sova sig igenom det mesta också. Skön kontrast till storebror som redan från start var svår att söva, lägga ner och vaknade av minsta lägesförändring. Då fick vi kommentarer av nästan alla om vilken "vaken" bebis han var och jag börjar förstå varför
Nu är hon ju bara fyra dagar än och mycket kommer/kan ändras men just nu njuter jag och känner mig till på köpet så mycket tryggare än jag var som förstagångsförälder.
Bestämde mig för att lägga ner amningen också. Lillasyster var en stjärna och det hade säkert gått Finemang med lite träning men jag märkte väldigt mycket negativa känslor som kom tillbaka vid minsta krångel med taget. Med tanke på min historik med förlossningsdepression och att jag mått dåligt under året bestämde jag att det inte var värt det. Nu flaskmatar vi istället och det känns så bra.![]()
Grattis!!Nu är vår tös här! Hon drog ju över tiden ordentligt så är född 1 sen, så kaaaaanske mer ett höstbarn?allt har gått bra och vi myser på BB