Sommarjobb.

LaMaya

Trådstartare
En fråga till er som varit i jobbsvängen några år.

Jag läser nu min näst sista termin på sjuksköterskeprogrammet och tänkte ta mig ut för att hitta sommarjobb på sjukhuset. En avdelning väntar jag svar från då jag jobbat där till och från under hösten.

Förra året svarade jag på en annons som landstinget lagt ut på deras hemsidan där de sökt ett flertal undersköterskor och studenter som gått de antal terminer som jag då hade gått. Men fick inget svar från någon avdelning trots att jag sen under sommaren hörde att de hade personalbrist. Nu under hösten kom det fram att hon som får in alla ansökningar inte alltid skickar ut dom, vilket nu då inte är ett alternativ att söka igenom.

Jag undrar då vad ni anser är lämpligast, söka direktkontakt med avdelningarna för att lämna in CV och personligt brev eller försöka hitta enhetschefernas namn och maila dem direkt?

Söka direktkontakt ser jag som ett problem eftersom de ofta jobbar "ute" som sjuksköterskor också, vilket jag kan tycka känns störande om jag bara skulle klampa på. Även att komma dit när de verkligen är där och hitta vart de sitter. Risken är att jag bara får lämnar in mina papper i ett fack. Men får jag träffa dem kan jag som bäst sälja mig själv.
Maila kan vara bäst då jag vet att de läser det när dem har tid och jag kan förklara vem jag är och vad jag vill, men jag är rädd att bara bli en i mängden.

Jag har ingen direkt erfarenhet av detta då jag fick mitt första jobb ganska enkelt, så jag vill ha lite tips vad som ser bäst ut. Någon här kanske jobbar med att anställa och kan tipsa om något? Hur har ni själva gått tillväga?
 
Sv: Sommarjobb.

Hade jag varit i din sits hade jag först och främst hört, antingen om du träffar den ansvariga personligen när/om du jobbar på ditt extra jobb eller sett till att få numret till den ansvarige. Även om de inte är klara med hur mycket personal de behöver rekrytera så har du gjort dig lite extra påmind. Fast ta det lite lugnt om det bara är nån vecka sen du lämna in ansökan ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 300
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 214
Skola & Jobb Jag ska göra klart min utbildning och läsa teori- och metodkurs halva nästa termin på distans halvtid och sen skriva uppsats på distans...
Svar
12
· Visningar
2 545
Senast: Bexzor
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp