Sommarplaner?

Jag tror jag ska jobba i sommar när de flesta har semester. Tänker ta några dagar i maj/juni och åka till Göteborg/Mölndal för att besöka bl a Gunnebo, Botaniska och släkt. Sedan vet jag inte mer. Gillar att vara hemma i Värnamo/Nydala.
Har aldrig haft betald semester förut, har inte kollat hur många dagar jag har.
 
Jag ska mest vara hemma, ev åker jag på Goldenlägret med hunden. Brukar försöka få semester i juli då hunddagis är stängt, även om jag egentligen skulle vilja ha lite senare.

Jag gillar att bara vara hemma på sommaren, åker hellre bort någon annan gång under året. Bor i Kalmar som är en riktig sommarstad, så det finns massor med aktiviteter att välja på. Brukar gå på några av alla gratisuppträdanden och andra aktiviteter som finns. Åker över till Öland på dagsutflykter (blev inte förra året då det var så varmt, men hoppas på i år). Brukar också försöka hitta någon trevlig konsert att gå på tillsammans med systern, antingen i stan eller någonstans på Öland där det är mycket att välja på. Blir även några tävlingar med hunden, men det behöver ju inte vara på semestern då de brukar ligga på helgerna. Har även familjen nära, så vi träffas regelbundet året om, så jag behöver inte lägga extra tid på det under semestern.
 
Jag ska träffa en kompis i Stockholm för att titta på GCT i mitten av juni. Sen skulle jag vilja besöka Furuvik med avkomman och helst en resa till Jorm.
Vi brukar också få lämna in semesterönskemål tidigt, typ i februari. Förra sommaren var jag nog hemma i 8 v. Kanske något liknande i år (avkomman blir 3 i sommar).
 
Det enda jag vet säkert är Way out West, och att jag ska bada så mycket jag bara kan och orkar ;)

Så har ju mamma och pappa hus uppåt västkusten, så det vore kul att spendera lite mer tid där i år än jag hunnit med de senaste åren.

Har inte planerat någon resa i år, har redan tre nöjesresor planerade under våren och är inte gjord av pengar ;) Men vi får se, det kanske blir något ändå.

Tar antagligen ut v. 29-33, det har jag gjort de senaste åren och det har passat mig bra.
 
Ingen aning alls ännu :) . Har inte ens klurat ut vilka veckor jag ska ta. Om jag ska ta alla veckor i en följd, eller dela upp i två perioder....helt enkelt INGEN aning.... :D
 
Mina sommarplaner hittills:

- Bestiga Kebnekaise, hoppas det blir av
- Roadtrip i Norge, till Trolltunga, hoppas jag
- Siljan runt (cykellopp) 6e juni?, tror jag det är
- Vansbrosimningen 6e juli
- John Fogerty i Dalhalla 8e juli
- ev Peace and Love
- Vätternrundan 15-16e juni (+några dagar till där, har en bit att åka)
- Vara i sommarstugan
- Städjan och Njupeskär minst en gång
- Trampa dressin
- Bada såklart

:bump:
 
Jag är lite sugen på att åka till Falsterbo under tävligarna någon dag samt bila eller åka tåg/buss uppåt längs västkusten..
Men jag funderar på om det kan vara möjligt att ens hitta boende i närheten av Falsterbo.. jag måste dock inte bo nära.. om jag tar bil/buss etc och bor längre ifrån?
sen kanske det är lättare om man åker tidigt i veckan.. har för mig att världseliten är där sista dagarna...
 
Jag är lite sugen på att åka till Falsterbo under tävligarna någon dag samt bila eller åka tåg/buss uppåt längs västkusten..
Men jag funderar på om det kan vara möjligt att ens hitta boende i närheten av Falsterbo.. jag måste dock inte bo nära.. om jag tar bil/buss etc och bor längre ifrån?
sen kanske det är lättare om man åker tidigt i veckan.. har för mig att världseliten är där sista dagarna...

Skåne är inte stort. Så boende är inga problem om du har bil och kan köra dit. Enda problemet är väl att det är så förfärligt långa bilköer till Falsterbo så man får vara ute i god tid innan tävlingarna man vill se.
 
Ska åka på kombinerad dans- och träningskurs en vecka om jag får semester den veckan. Rida mycket och hälsa på i Göteborg ska jag också hinna med.
 
Ska främst jobba i sommar, men det ska bli kul! (Är ledig en vecka mellan plugg och jobb, en vecka mitt i jobbet samt två veckor mellan jobb och terminsstart) Jag ska få jobba inom området jag pluggar så ser fram emot det! Ska dessutom plugga på en ort jag aldrig någonsin besökt så det blir spännande! Förutom det tänkte jag för första gången fjällvandra i några dagar tillsammans med min hund och mina föräldrar samt försöka få till ett besök till årets Tollarspecial på lördagen och söndagen (jobbar på torsdagen och fredagen) :)
 
Jag kommer vara föräldraledig hela sommaren så blir för första gången på typ 20 år en sommar som jag är helt fri. Bebis beräknas sista februari.!Tyvärr har jag en dålig fot som ska opereras. Förhoppningsvis innan sommaren, annars efter. Blir det op innan blir det ju till att vara hemma mycket i början av sommaren, men att förhoppningsvis få mindre ont och kunna promenera igen som jag inte kunnat på tre år. I vilket fall blir det nog att vara hemma mkt med en del dagsutflykter och att vara i familjens sommarstuga, plocka blåbär, svamp, cykla, åka båt, äta ute mm mm. Gärna en tur till Skåne också! Vi sparar ev längre resor till höst/vinter
 
Jag är lite sugen på att åka till Falsterbo under tävligarna någon dag samt bila eller åka tåg/buss uppåt längs västkusten..
Men jag funderar på om det kan vara möjligt att ens hitta boende i närheten av Falsterbo.. jag måste dock inte bo nära.. om jag tar bil/buss etc och bor längre ifrån?
sen kanske det är lättare om man åker tidigt i veckan.. har för mig att världseliten är där sista dagarna...
Jag bokade Airbnb en liten bit ifrån, det kanske är ett tips? :)
 
Vi håller allt öppet och drar iväg på spontantripper med husvagnen och hundarna.
Planen är att vi ska påbörja fasadbyte på huset så det mesta av semester och pengar går till det.
 
Jag ska på GCT med mamma. Sen kommer familjen nog åka på roadtrip till Astrid Lindgrens värld bla. Och vara på släktens landställe så mycket som möjligt.
 
Ingen utlandssemester för oss heller i år, var i Kroatien förra sommaren 2 veckor och saknade vår gård och sol och bad i hemma-sjön (även om det så klart var mysigt i Kroatien också!)

Ett par vändor genom landet för att hälsa på släkt och vänner blir det säkert, Gävle, Enköping, Kristianstad, Malmö m fl.
 
Jag vet inte hur mycket semester jag får eller hur jag har det med hästvakt. Men planerna involverar:
- Åka till Öland en vecka
- Segla till Åland
- Upptäcktsfärder med små flytetyg, antingen jollen till segelbåten eller kajak om jag får råd att köpa en
- Hemester i form av långpromenader på hemmaplan. Det har öppnat en italiensk restaurang vid sjön 6-7 kilometer hemifrån, till exempel.
- Åka någonstans med min gamla mamma, får se om vi lyckas ta oss ända till Gotland eller om det blir något av grannlandskapen.
 
Vore kul att lana traden och ocksa fa perspektiv fran storstadsbor - hur gor ni? Lamnar ni alltid staden for semestern?

Ifjol var första året utan sommarstugan i norr. Det blev tre veckor staycation i Stockholm. Lugn och ro, och gud vad mycket böcker jag hann läsa,. Lite turistande i min egen stad och några bussturer ut till den "hemliga" fiskesjön utanför stan. Slutligen så medeltidsveckan på Gotland. Sammanfattningsvis en helt OK semester som lär upprepas i år (Jag har redan flyttat en projektstart bara för att kunna åka på medeltidsveckan... :) ).
 
Jag är lite sugen på att åka till Falsterbo under tävligarna någon dag samt bila eller åka tåg/buss uppåt längs västkusten..
Men jag funderar på om det kan vara möjligt att ens hitta boende i närheten av Falsterbo.. jag måste dock inte bo nära.. om jag tar bil/buss etc och bor längre ifrån?
sen kanske det är lättare om man åker tidigt i veckan.. har för mig att världseliten är där sista dagarna...

Jag har varit några gånger och bott i Malmö. Inga problem. Det går bussar så det funkar (bara man planerar och har koll på tiderna). Det blir lite kulturkrock lördag kväll när många på bussen är på väg in för party, samtidigt som andra kommer från Falsterbo med mängder av shoppingkassar... :)
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 108
Senast: Acto
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 434
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Monimaker
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp