Sommarplaner?

Mina planer för sommaren är:

Hänga hos mina föräldrar i deras fina stora hus. Åka ut med båten en massa och bada. Hänga på stranden. Äta god mat!

En lite större resa till USA. Vi blir borta i knappt en månad och ska göra en stor roadtrip.

En resa till norra Spanien med min mamma. Vi ska vandra el Camino Inglés i en vecka och bara vandra, prata, umgås och äta massvis med god mat.

Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska sommarjobba eller inte. Jag borde göra det för det vore fint att få in lite pengar men jag skulle verkligen älska att få en hel jäkla sommar ledigt.
 
Jag brukar mest hänga på landet på sommaren, oavsett om jag har semester eller inte. Lutar åt att vara ledig hela juli. Jobbar bara halvtid under årets första sex månader, så jag tänker att det blir mycket ledig tid överlag i år.
 
Tanken är 2-3 v semester i sommar. Vill till Gotland, men mer än så har jag inte planerat. Jag och min närmaste kollega får samsas om veckorna, så eftersom hen anpassade sig efter mig förra året tänkte jag låta hen välja först i år. Sen vill jag ha en vecka på tidig höst att åka till föräldrarnas sommarställe. Men föredrar när det inte är överfullt med turister. Och så sparar jag 10 dagar eller så till vintern för att åka till Indien är tanken.
 
Vad har ni för semesterplaner i sommar?
I år blir det inga särskilt kostsamma sommarsemesteräventyr, ska försöka kraftsamla ekonomiskt till nån längre resa framåt hösten för att fira min och partners respektive jämna födelsedagar. :)
Det jag vet är traditionell långhelg på en stor ridtävling och litet tid i familjens sommarstuga på Österlen. Utöver det kanske några dagars cykling på Rügen.
 
Mina planer för sommaren är:

Hänga hos mina föräldrar i deras fina stora hus. Åka ut med båten en massa och bada. Hänga på stranden. Äta god mat!

En lite större resa till USA. Vi blir borta i knappt en månad och ska göra en stor roadtrip.

En resa till norra Spanien med min mamma. Vi ska vandra el Camino Inglés i en vecka och bara vandra, prata, umgås och äta massvis med god mat.

Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska sommarjobba eller inte. Jag borde göra det för det vore fint att få in lite pengar men jag skulle verkligen älska att få en hel jäkla sommar ledigt.
Jag är så kluven, jag pluggar nu så jag jobbar bara lite extra, så i sommar ser det ut som att jag kommer ha två jobb och typ tre extrajobb, men samtidigt kommer ha några veckor som kommer vara rätt tomma. Hade jag möjlighet att vara helt ledig så är ju sommaren bästa tiden!
 
Har 12 veckors sommarlov +/- någon dag :p
Planerar att läsa någon/några sommarkurser om jag kommer in, fanns en himla massa roliga om man tittade på Antagningen! :D
Sen kanske jag har något sommarjobb förhoppningsvis.
Slutligen ska jag bara ha kul och njuta av livet med H.H!
 
Vad har ni för semesterplaner i sommar?

På mitt jobb ska vi redan fylla i semesterönskemål och folk planerar redan resor mm
Vi har inga planer alls... Så hade vart kul med lite inspration! Gärna saker man kan göra i Sverige då jag är väldigt hemmakär och det är svårt att lämna djuren för länge.

Någon som bara är hemma hela semestern? Vad gör ni då?
Inget bestämt men vi ska åka iväg nånstans där vi lätt kan ha med hund och barn. Vi funderar på Öland, eller om vi ska ta oss mot Siljan. Vi vill vandra, umgås, bada och bara vara.
 
Jag är så kluven, jag pluggar nu så jag jobbar bara lite extra, så i sommar ser det ut som att jag kommer ha två jobb och typ tre extrajobb, men samtidigt kommer ha några veckor som kommer vara rätt tomma. Hade jag möjlighet att vara helt ledig så är ju sommaren bästa tiden!
Ja, alltså, det lockar SÅ att bara skippa jobbet och vara ledig istället. När igen kommer jag få chansen att vara helt ledig en hel sommar liksom? Behöver inte pengarna särskilt speciellt mycket heller.

Men borde ju såklart. Urk.
 
Ja, alltså, det lockar SÅ att bara skippa jobbet och vara ledig istället. När igen kommer jag få chansen att vara helt ledig en hel sommar liksom? Behöver inte pengarna särskilt speciellt mycket heller.

Men borde ju såklart. Urk.
Äh, då låter det enkelt, var ledig! Bjud dig själv på den lyxen, du har säkert förtjänat det! :up:
 
Jag är lite sugen på att åka till Falsterbo under tävligarna någon dag samt bila eller åka tåg/buss uppåt längs västkusten..
Men jag funderar på om det kan vara möjligt att ens hitta boende i närheten av Falsterbo.. jag måste dock inte bo nära.. om jag tar bil/buss etc och bor längre ifrån?
sen kanske det är lättare om man åker tidigt i veckan.. har för mig att världseliten är där sista dagarna...

Om det är ok med sådär 12 mil ifrån, så har jag husrum för någon eller ett par övernattningar i nordvästra delen av Skåne, det är bara att säga till! Själv brukar jag åka ner med kollektivtrafiken (Skånetrafikens sommarkort) någon eller ett par dagar i början på veckan, billigt och smidigt och inte så förbaskat mycket folk som sista helgen. Och roligt att titta på unghästklasserna också, inte bara derbyt och de största klasserna.

Jag kommer i huvudsak att hålla mig på hemmaplan, rida, bada och bara greja i trädgården och växthuset. Och sannolikt någon dag i Falsterbo. Men är sugen på att göra en ny liten roadtrip norrut som för ett par år sedan. Bohuslän är högt på önskelistan men också turistande i Värmland/Dalarna känns mycket värt en repris. Om än lite långt. Och sedan var det ju underbart att återse Gotland och Visby förra sommaren. Det skulle vara roligt att uppleva Medeltidsveckan någon gång i livet.

Även lite andra delar av Danmark än de vanliga (Helsingör-Louisiana/Humlebaek-Köpenhamn) typ Fyn och Århus och Möns klint lockar. Vad det än blir, så blir det nog ganska spontana planer beroende på väder och dagsform och lite annat.
 
Även lite andra delar av Danmark än de vanliga (Helsingör-Louisiana/Humlebaek-Köpenhamn) typ Fyn och Århus och Möns klint lockar. Vad det än blir, så blir det nog ganska spontana planer beroende på väder och dagsform och lite annat.

Vi brukar åka till Möns Klint. Det är nog mitt favoritställe :love: jag är sån som gärna vill åka till nya ställen hela tiden, men när vi åker till Mön så bor vi på samma ställe, äter på samma resturang och besöker samma strand. Min mamma växte upp där och det är något speciellt att få höra hennes historier om ön.
 
@Hazel Vad kul! Nu blev jag ännu lite mer pepp på den planen. Sugen på att se och fotografera naturen där och har en kompis med sommarboende inte jättelångt därifrån, så det borde inte vara så svårt att få till. :)
 
Senast ändrad:
@Hazel Vad kul! Nu blev jag ännu lite mer pepp på den planen. Sugen på att fotografera naturen där och har en kompis med sommarboende inte jättelångt därifrån, så det borde inte vara så svårt att få till. :)

missa då inte stranden nere vid Nordfeldt gods! både skogen och själva stranden är helt fantastiskt :love: jag tror att det dessutom fortfarande ligger en ridshop på godset (men jag kan ha fel, va flera år sen jag va inne där)
 
Har inga större planer mer än att umgås så mycket som möjligt med barnen då jag jobbar utomlands i perioder. Skulle vilja ta nattåget till Kiruna - Narvik, gå upp på Kebnekaise. Har blivit bjuden på same bröllop i Gällivare så det hade varit häftigt att visa barnen den kulturen och mannen midnattssol och Norrland. Men det beror självklart på hur det ser ut ekonomiskt, nattåget ser rätt dyrt ut. Vi har annars pratat om Öland eller resa med tåg till Köpenhamn istället, det känns väl också som en kul grej... Falsterbo gillar ju jag och med en hästintresserad dotter skulle det självklart vara kul men tror inte de andra kommer uppskatta det lika mycket.
 
Oj, vi har inte hunnit planera något än. Jag vet inte hur mycket vi kommer hinna vara lediga. Och om vi är lediga vet jag inte om vi kanske bör fixa på gården etc.

Vi har dock förhoppningar om att hinna åka till Gotland till en kund som tydligen bor helt fantastiskt där. Vi har inte hunnit åka dit efter inbjudan för ca 3 år sen. Men vi hoppas hinna i sommar!

Sen hoppas vi hinna åka till en lägenhet vi får låna i Benalmadena, Spanien. Och från den "basen" åka på lite äventyr och hälsa på vänner där.

Jag hoppas hinna åka ut i skärgården med båten också.

Vi kommer väl kuska runt en del på vägarna i jobb. Och kan då ta någon dag eller halvdag ledigt på olika ställen i Sverige och Danmark.
 
Jag gillar att sprida ut mina semesterveckor, så kommer inte att ta något direkt långledigt. Jag har mitt årliga ridläger inbokat 6-9 juni, och sedan blir det nog 1,5-2 veckor med sambon, svärmor och min familj i mina föräldrars hus på stranden i slutet av juli. Så gjorde vi förra året och det var perfekt!
 
Jag sprider också ut min semester. Tjuvstartar nu i februari med en vecka i Oviedo där särbon ska tävla i discgolf, vi har också har en vecka i maj där vi ska till Rhodos på "knitting retreat", dvs vi ska umgås med kära vänner, dricka öl, och jag ska sticka på världens mysigaste lilla hotell. Huvudsemestern ligger sent, v 34-36, och då ska jag till Skottland och Perth Festival of Yarn :D Fler kära vänner och ännu mer stickning. Ska även försöka ta mig över gränsen åt nåt håll och ställa ut ena katten.

Eftersom att semesterveckorna är planerade, om än inte proppfulla, så försöker jag ha resten av sommaren lite öppen. Hoppas på mycket häng på uteserveringar hemma och att jag tar mig till Stockholm och går på museum minst två gånger. :)
 
Det blir nog segling och kanske lite dagsturer med nya motorbåten. Min sambo är den siste att välja när han vill ha semester så jag lär väl följa hans datum i allafall de veckor vi vill ha tillsammans,

Jag har just nu ingen inspiration alls - normalt brukar det bli en veckai Skåne, men jag tror inte att det blir av i år.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 110
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 648
Senast: Hedinn
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 450
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 373
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Framridning inför träning
  • Montevideo

Omröstningar

Tillbaka
Upp