Bukefalos 28 år!

Förr i tiden gick många upp vid 4 och gick och la sig redan vid 8 eftersom det var svårt att göra något vettigt i bara eldens sken. Men nu sover dom flesta till 6 och vissa ännu längre och få går och lägger sig innan kl 22. Så då är mitt på dagen kl 14, så för att utnyttja ljuset maximalt borde vi flytta klockan 2 timmar från normaltid tycker jag.
 
Fick upp den här reklamen i tråden, känns relevant.

IMG_6592.jpeg


Kan vi helst bara sluta meckla med tim-talet på klockan 2 gånger om året? Tack.
 
I år kommer jag inte påverkas så mycket då jag troligen jobbar kväll hela sommarperioden🩷.
Annars så normaltid tack, tycker det är ett helvete att gå upp kl 5 på sommaren än på normaltiden. Spelar ingen roll hur många timmar jag sover så tycker jag det är så mycket kämpigare att gå upp, men inte konstigt då klockan egentligen är 4 och inte 5.
 
För FÖRSTA gången på alla år som vi har haft bilen lyckades jag ställa om klockan utan att titta i manualen :banana:! Det, ni... :rofl:
Ambitiöst ändå! Microklockan ställer jag om enkelt, ugnsklockan går bara att ställa om efter strömavbrott (ja, lär väl gå att dra ur sladden också, men förr eller senare går väl strömmen ändå, så lika bra att vänta?) och bilklockan går nu rätt helt automagiskt. :angel:
 
I år kommer jag inte påverkas så mycket då jag troligen jobbar kväll hela sommarperioden🩷.
Annars så normaltid tack, tycker det är ett helvete att gå upp kl 5 på sommaren än på normaltiden. Spelar ingen roll hur många timmar jag sover så tycker jag det är så mycket kämpigare att gå upp, men inte konstigt då klockan egentligen är 4 och inte 5.
Du fungerar som jag känner av det där hela sommaren.
 
Jag tycker om sommartid!
Jag sover sa daligt och oregelbundet anda, att lite klockomstallning varken gor hit eller dit

For mig ar den sociala aspekten med de ljusar kvallarna otroligt vardefulla - visst, jag har en del kontroll over mitt dagliga schema, men sa mycket av jobb och privatliv maste ko-oordineras med andra manniskor.
Helst hade jag garna sett att hela samhallet stallt sig om till tidigare dygnsrytmer for att fa mer ljus i livet - har ar det t.ex. norm att borja jobb klockan 9 - jag hade garna sett att det flyttats fram till klocka 7, lunch vid 11, och sen gar folk hem mellan 15-17 pa eftermiddagen istallet - men jag har ingen aning om hur jag ska fa igenom det, sa sommartiden ger mig en tillfallig minivinst iaf!
 
Älskar sommartid avskyr vintertid eller normaltid. Skulle det vara normaltid året om hade jag avskytt det. Känner varje år när sommartiden kommer att jag börjar leva igen. Varje år när normaltiden kommer blir jag deprimerad av det ständiga mörkret som jag som jobbar dagtid upplever. Alltid sluta när det är mörkt är deprimerande.
 
Ogillar skarpt omställningen till sommartid. Vid den här tiden på året är det ändå ljust länge nog på kvällen och har varit ett tag så ser liksom inte poängen. Avskyr också att det är ljust ute när jag vaknar till någon gång på natten, (vilket förvisso blir lite bättre nu någon vecka eller två) mycket svårare att somna om så jag går alltid back på sömn under sommarhalvåret.
Borde bo där det generellt är mörkt längre tid på dygnet.
 
Tänker alltid på det här när sommartid diskuteras. Sån nostalgi!

En kompis jag delade lägenhet med när vi gick i gymnasiet hade det bandet med Gyllene Tider och det gick jämt och ständigt, på MIN bandspelare! En fest försvann det och kom aldrig tillbaka och jag var så tacksam! 😅

Hon beskyller fortfarande mig och en annan tjej för att ha slängt det, men jag tror det blev stulet tillsammans med några andra band. Jag står inte ut med att höra Gessle sjunga, men jag hade aldrig slängt hennes band.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 977
Senast: Madalitso
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 631
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 989
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp