Jag känner nog ingen som inte skiftar en timme eller två i vardagen då och då utan att deppa ihop. :) Men visst kan jag söka och läsa.
Det är för mig inte samma sak att vara vaken nån timme längre på kvällen som sommartid. Men är jag ledig så vaknar jag före sex om jag inte varit vaken halva natten.
 
Jag blir mest förundrad över att flera verkar ha samma tider alla dagar i veckan?
De dagar jag jobbar börjar jag 7, eller 8, eller 9, eller 10, eller 11 eller 14 😅 och jag kliver upp väldigt olika tider de dagar jag är ledig. Ofta vaknar jag vid 4 men ibland somnar jag om, då vaknar jag vid 6 igen, eller 7 eller 8 och någon enstaka gång sover jag till 10 🙃

Det kan liksom omöjligt bli ett problem med tidsomställningen för jag ställer om vaken tiden i princip dagligen och har ingen ”fysisk normaltid”?

Däremot skulle jag gärna köra samma tid året om för att slippa den eviga diskussionen om tidsomställning 😇.
 
Jag blir mest förundrad över att flera verkar ha samma tider alla dagar i veckan?
De dagar jag jobbar börjar jag 7, eller 8, eller 9, eller 10, eller 11 eller 14 😅 och jag kliver upp väldigt olika tider de dagar jag är ledig. Ofta vaknar jag vid 4 men ibland somnar jag om, då vaknar jag vid 6 igen, eller 7 eller 8 och någon enstaka gång sover jag till 10 🙃

Det kan liksom omöjligt bli ett problem med tidsomställningen för jag ställer om vaken tiden i princip dagligen och har ingen ”fysisk normaltid”?

Däremot skulle jag gärna köra samma tid året om för att slippa den eviga diskussionen om tidsomställning 😇.
Japp, jag börjar kl 8 varje dag, men har lite olika sluttider. Lägger mig alltid ca 21:30-22:00 och kliver upp kl 5:30.
 
Jag blir mest förundrad över att flera verkar ha samma tider alla dagar i veckan?
De dagar jag jobbar börjar jag 7, eller 8, eller 9, eller 10, eller 11 eller 14 😅 och jag kliver upp väldigt olika tider de dagar jag är ledig. Ofta vaknar jag vid 4 men ibland somnar jag om, då vaknar jag vid 6 igen, eller 7 eller 8 och någon enstaka gång sover jag till 10 🙃

Det kan liksom omöjligt bli ett problem med tidsomställningen för jag ställer om vaken tiden i princip dagligen och har ingen ”fysisk normaltid”?

Däremot skulle jag gärna köra samma tid året om för att slippa den eviga diskussionen om tidsomställning 😇.
Ja på mitt jobb jobbar alla 6.20-16.00 måndag-torsdag och 6.20-12.45 fredag. Läggdags mellan 21 och 22. Vaknar ungefär samma tid lediga dagar. Men det är ju såna tider jag hade när jag gick i skolan med.
 
Såklart inte. Men för någon som tycker att ljus på morgonen är bättre än ljus på kvällen så är det irriterande just nu!
Ja, för mig som går upp kl 05 varje morgon och försöker somna före 21, är sommartid en plåga.
Jag älskar ljusa kvällar - om man är fri att utnyttja dem. Som det är nu blir det plötsligt mörkt när jag ska vakna och ljust när jag ska sova :(
 
Jag också! Älskar varenda sekund av den! Sover helst 01-09 och fungerar som bäst 19-23 på kvällen.
Och att sova helst 00-08 och fungera som bäst 18-22 är alltså otänkbart, trots att vi båda beskriver exakt samma fysikaliska tidsspann? Vad är det med siffrorna som är så älskvärda att de måste justeras två gånger årligen eller för den delen väljas just den ena modellen?
 
Och jag frågar tillbaka hur en endaste timme kan påverka vintertidsförespråkarna så oerhört?
Jag är bara förespråkare av att sluta ändra tiden på ett olinjärt och ofysikaliskt sätt två gånger varje år. Jag kan gå med på att skjuta det två timmar från vintertid, bara alla sedan slutar att meckla med tiden.

Jag tycker det finns en tjusning med den gradvisa ändring av ljuset vi har här i norr.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 675
Senast: Madalitso
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 938
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 154
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 923
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp